ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

بیت کوین با یک رشد خوب توانست به محدوده ۳۱ هزار دلار برسد و به احتمال قوی خود را برای دستیابی به سطح ۳۵ هزار دلاری آماده کند، شاخص ترس و طمع امروز به سطح ۱۶ واحد رسید و نسبت به روز گذشته بهبود سه واحدی داشته اما همچنان در وضعیت ترس شدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یکی از اتفاقات جالب امروز رشد ۲۶ درصدی کاردانو است که به محدوده ۶۵ سنت رسیده است، ارزش بازار رمزارزها و حوزه دیفای نیز نسبت به روز گذشته بهبود یافت.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۳۱ هزار و ۶۱۳ دلار

تغییرات: رشد ۳.۲۴ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۹۷۲ دلار

تغییرات: رشد ۳.۲۴ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۸ دلار و ۵۸ سنت

تغییرات: افت ۰.۲۵ درصدی‌

ریپل (XRP): ۰.۴۱۷ دلار

تغییرات: رشد ۴.۳۴ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۶۵۸ دلار

تغییرات: رشد ۲۶.۶۴ درصدی

سولانا (SOL): ۴۶ دلار و ۴۶ سنت

تغییرات: افت ۱.۲۴ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۷ دلار و ۱۴ سنت

تغییرات: افت ۲.۵۶ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۸۰۷ دلار

تغییرات: افت ۳.۲۸ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۸۶۴ دلار

تغییرات: رشد ۰.۹۸ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۰ دلار و ۳۶ سنت

تغییرات: افت ۰.۹۴ درصدی

تحلیل تکنیکال بیت کوین

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

حمایت: ۳۰ و ۲۶ هزار دلار.

مقاومت: ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.

پیش بینی: بیت کوین توانست بالای سطح سی هزار دلار خود را تثبیت کند و لذا انتظار حرکت به سمت مقاومت بعدی را داریم، پیش بینی می‌شود که بیت کوین بتواند تا سطح ۳۵ هزار دلار حرکت کند.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

ارزش بازار حوزه دیفای

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

روند شاخص ترس و طمع

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

مدیر ارشد ریپل: هدف ما چیزی بزرگ‌تر از گرفتن جای سوئیفت است

اشیش برلا (Asheesh Birla)، مدیر ارشد ریپل، در مصاحبه اخیر خود گفته است که هدف ریپل چیزی فراتر از جایگزینی سامانه بین بانکی سوئیفت است. طبق گفته‌های او، انتقال پول در سطح بین‌المللی، دو جز دارد. یک جز این فرآیند پیام‌رسانی و جز دیگر آن انتقال وجوه معامله‌شده است. او می‌گوید سامانه سوئیفت در حال حاضر تنها می‌تواند بخش پیام‌رسانی را انجام دهد. طبق پیش‌بینی‌های برلا، شکل کنونی سامانه سوئیفت تا پنج سال آینده تغییر می‌کند؛ چراکه تغییر عواملی مثل سیستم بانکی به زمانی زیادی و احتمالاً چند صد میلیون دلار هزینه نیاز دارد.

انتقال آزمایشی اتریوم به اثبات سهام هفته آینده انجام می‌شود

شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) اتریوم امروز زنجیره بیکن خود را راه‌اندازی کرد. به نظر می‌رسد که این شبکه در هشتم ژوئن (۱۸ خرداد) با زنجیره بیکن خود ادغام شود. به گفته توسعه‌دهندگان اتریوم، ادغام موفقیت‌آمیز شبکه راپستن با زنجیره بیکن آن می‌تواند نقطه عطف بزرگی در فرآیند انتقال اتریوم به اثبات سهام باشد.

سرقت ۹۰ میلیون دلاری از یکی از پروتکل‌های تِرا بعد از هفت ماه مشخص شد

میرور پروتکل، یکی از برنامه‌های فعال در حوزه دیفای که بر بستر شبکه ترا ساخته شده است، در اکتبر ۲۰۲۱ (پاییز ۱۴۰۰) هدف حمله هکری قرار گرفته بود، اما در هفت ماه اخیر کسی نتوانسته بود به این سرقت ۹۰ میلیون دلاری پی ببرد. با این حال، یک کاربر توئیتر به نام «FatMan» به‌تازگی گفته به شکلی کاملاً اتفاقی متوجه این سرقت شده است. وی افزود این هکر حمله خود را «به‌دفعات، با هزینه بسیار اندک و بدون هیچ ریسکی» انجام داده است. هکر در این عملیات ۸۹.۷ میلیون دلار توکن را در چند حمله از میرور پروتکل سرقت کرده و فقط ۱۷.۵۴ دلار هزینه برای این کار پرداخت کرده است.

هجوم آرژانتینی‌ها به بازار بیت کوین برای مقابله با تورم ۶۰ درصدی

وضعیت نابسامان اقتصادی در آرژانتین حدود ۳۷ درصد از مردم این کشور را به زیر خط فقر رسانده و آنها برای مقابله با تورم ۶۰ درصدی به بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال روی آورده‌اند. این شرایط سبب شده پذیرش ارزهای دیجیتال در آرژانتین علی‌رغم بازار نزولی فعلی با افزایش قابل‌توجهی مواجه شود. نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال در این کشور هم‌اینک حدود ۱۲ درصد است که دو برابر دیگر کشورهای منطقه آمریکای جنوبی و مرکزی محسوب می‌شود. گفتنی است مردم آرژانتین برای حفظ ارزش سرمایه خود به استیبل کوین‌های دلاری هم روی خوش نشان داده‌اند.

گلسنود: تمام بیت کوین‌های فروخته‌شده بنیاد لونا را آدرس‌های جدید خریداری کرده‌اند

داده‌های درون‌زنجیره‌ای شرکت تحلیلی گلسنود نشان می‌دهد که تمام ۸۰٬۰۸۱ بیت کوینی که بنیاد لونا در ۹ مه (۱۹ اردیبهشت) فروخته است، اکنون وارد کیف پول سرمایه‌گذاران دیگری شده است. بر اساس این داده‌ها، آدرس‌های خریدار این بیت کوین‌ها کسانی هستند که پیش از این هر کدام کمتر از ۱۰۰ بیت کوین موجودی داشتند. گفتنی است بنیاد لونا بیت کوین‌ها را با قیمت ۴۷٬۰۰۰ دلار خریداری کرده بود، اما فروش آنها با قیمت ۳۳٬۰۰۰ دلار انجام شده است. بنیاد لونا در آن زمان اعلام کرده بود که این بیت کوین‌ها را به‌عنوان وام برای بازارسازها ارسال کرده است تا پشتوانه دلاری استیبل کوین خود یعنی «UST» را حفظ کنند.

تیم درپر: جهش بعدی بیت کوین به دست زنان رقم می‌خورد

تیم درپر، سرمایه‌گذار و میلیاردر مشهور، معتقد است زمانی فرا خواهد رسید که زنان قیمت بیت کوین را افزایش خواهند داد و نقشی کلیدی در تعیین روند این ارز دیجیتال ایفا می‌کنند. به گفته او سرمایه‌گذاران خرد با انتخاب بیت کوین به‌عنوان یک گزینه پرداخت مقرون‌به‌صرفه در مغازه‌ها، باعث استفاده بیشتر از این ارز دیجیتال خواهند شد. درپر افزود: در صورت پذیرش بیت کوین به‌عنوان یک روش پرداخت در فروشگاه‌ها، همه زنان کیف پول بیت کوین خواهند داشت تا با آن خرید خود را انجام دهند.

مقامات کره جنوبی همچنان در حال تحقیقات گسترده از کارمندان تِرا هستند

مقامات دولت کره جنوبی با احضار کارمندان شرکت ترافورم لبز همچنان در حال تحقیق درباره سقوط توکن‌های لونا کلاسیک و «UST» هستند. طبق آخرین گزارش‌ها، تاکنون تمامی کارکنان این شرکت به‌عنوان بخشی از روند تحقیقات احضار شده‌اند و مقامات در حال بررسی احتمال دست‌کاری عمدی قیمت هستند. مقامات کره‌ای همچنین ادعا کرده‌اند که مدل پشتوانه UST از ابتدا معیوب بوده است. به گفته مقامات کره‌ای: سیستم تِرا در نهایت راهی جز فروپاشی نداشت؛ زیرا نمی‌توانست پرداخت سود به کاربران و نوسانات ارزش خود را مدیریت کند.

ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود رسید

ظرفیت شبکه لایتنینگ بیت کوین به اوج تاریخی خود یعنی ۳٬۹۱۵.۷۷۶ بیت کوین رسیده است. بهبود سرعت تراکنش‌های بیت کوین و کاهش هزینه‌ها در این پروتکل لایه دوم باعث شده است که این شبکه به رکورد جدیدی دست یابد. گفتنی است که روند صعودی ظرفیت این شبکه در ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) با وقفه کوتاه مواجه شد و در عرض یک هفته با کاهشی ۷.۷ درصدی از ۳٬۶۸۷.۰۵۱ به ۳٬۴۰۲.۲۷۳ بیت کوین رسید. سپس، شبکه لایتنیگ بار دیگر انعطاف‌پذیری خود را به نمایش گذاشت و تا ۲ مه ظرفیت خود را به ۳٬۷۱۸.۳۵۱ بیت کوین رساند.

بایننس احراز هویت کاربران و جلوگیری از دورزدن تحریم‌ها را جدی‌تر از قبل دنبال می‌کند

صرافی بایننس اعلام کرده است که می‌خواهد با همکاری دو شرکت، فرآیند احراز هویت کاربران و اعمال تحریم‌ها را بهتر از قبل پیش ببرد. این صرافی قرار است با شرکت‌های تجزیه‌وتحلیل داده کارون (Kharon) و نتریوم (Neterium) همکاری کند تا از فعالیت‌های غیرقانونی معامله‌گران و نهادهای تحریم‌شده جلوگیری نماید. بایننس گفته هدف از این همکاری‌ها فراهم‌کردن ملزومات قانونی در ارائه خدمات، کنترل بیشتر احراز هویت کاربران و شناسایی نهادهای تحریم‌شده است.

بایننس از این پس با وثیقه‌گذاری کاردانو و اولنچ وام پرداخت می‌کند

بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، اعلام کرده است که پلتفرم وام‌دهی آنها، یعنی «Binance Loans»، از این پس به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا از ارزهای دیجیتال کاردانو و اولنچ برای وثیقه‌گذاری استفاده کنند. هولدرهای این ارزهای دیجیتال تنها کافی است آنها را در پلتفرم مذکور سهام‌گذاری کنند تا بتوانند در ازای آن ارزهای دیجیتال دیگر را قرض بگیرند.

رئیس بانک مرکزی: پروژه ارز دیجیتال ملی ایران شهریور اجرایی می‌شود

علی صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی ایران، اخیراً اعلام کرده است که استفاده از رمزریال، ارز دیجیتال ملی ایران، از شهریور ماه امسال آغاز خواهد شد. او پیش‌تر گفته بود آزمایش پروژه ارز دیجیتال ملی ایران به‌زودی در برخی از مناطق کشور آغاز می‌شود و تا ۶ ماه طول خواهد کشید، اما تاریخ دقیقی برای عملیاتی‌شدن آن اعلام نکرده بود.

گابلین تاون پرفروش‌ترین پروژه NFT هفته شد

پروژه گابلین تاون با ثبت رکورد ۲۲.۸۲ میلیون دلاری، پرفروش‌ترین مجموعه توکن‌های غیرمثلی در هفته جاری بوده است. این مجموعه شامل ۹,۹۹۹ واحد است که قیمت کف آن در هفت روز اخیر حدود ۴۶۰ درصد رشد کرده و از ۰.۵ اتریوم به ۲.۷۹ اتریوم رسیده است. قیمت گران‌ترین توکن غیرمثلی این مجموعه تاکنون ۱۳۶,۰۰۰ دلار و حجم فروش این مجموعه در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۲.۲۶ میلیون دلار بوده است.

نقشه بازار

ورود بیت کوین به محدود ۳۱ هزار دلار

کد خبر 578956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.