واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

فیلم سینمایی عنکبوت سیاه که اخیرا جایزه جشنواره کن را دریافت کرده است و مضمون آن به مقدسات به ویژه امام رضا(ع) توهین کرده است، با واکنش‌های متعددی روبه‌رو شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فیلم سینمایی عنکبوت مقدس که اخیراً جایزه جشنواره کن را دریافت کرده است در ژانر درام و جنایت واقعی براساس زندگی سعید حنایی، قاتل زنجیره‌ای معروف به قاتل عنکبوتی که کارگران جنسی را هدف قرار داد و ۱۶ زن را از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۱ در مشهد به قتل رساند، توسط یک روزنامه‌نگار زن خیالی که در حال تحقیق درباره یک قاتل زنجیره‌ای است به تصویر کشیده است.

مضمون این فیلم واکنش جوامع شیعه و مسلمان را برانگیخته است و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی بسیاری نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. چرا که این فیلم به مقدسات به ویژه امام رضا (ع) اهانت کرده است.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا بارها سعی کرده است با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی دیدگاه مردم جهان را نسبت به مردم ایران تغییر دهد.

دولت‌های استکبار جهانی همواره تلاش می‌کنند که دیدگاه مردم جهان را نسبت به کشورهای مورد هدف خود تغییر دهند، در این راستا ساخت فیلم‌هایی بر محور ایران‌هراسی، اسلام‌ستیزی و شیعه‌زدایی امروز در دستور کار کشورهای غربی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

ایالات متحده آمریکا بارها سعی کرده است با ساخت فیلم‌های ضد ایرانی دیدگاه مردم جهان را نسبت به مردم ایران تغییر دهد، بر همین اساس فیلم عنکبوت مقدس در راستای سیاست‌های "شیعه‌هراسی" کشورهای غربی است.

امروز سیاست مدیریت ادراک در بسیاری از فیلم‌های سینمای غرب دنبال می‌شود و دشمنی با اسلام آشکارا وجود دارد برای نمونه در فیلم "بانوی بهشت" که توسط شیعه انگلیسی ساخته شد رسماً سیاست تفرقه بین شیعه و اهل سنت دنبال می‌شود. فیلمی که با حمایت مستقیم حکومت انگلستان تولید و اکران شد؛ در این فیلم بارها به باورهای اهل سنت توهین شده است.

جریان فتنه، کینه‌اش به دین را با فیلم عنکبوت سیاه علنی کرد

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده مردم سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «جریان فتنه خیلی تلاش کرد با همراهی منحرفین، جنایات و اهانت‌های پیاده نظامش به مقدسات در سال ۸۸ را مخفی کند ولی در این چند روز اخیر حقد و کینه‌اش را به دین در واکنش‌های زشت و معنی‌دار به سلام فرمانده و فیلم موهن عنکبوت مقدس علنی کرده است.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

از شر نفس اماره به حضرت امام رضا (ع) متوسل می‌شویم

مالک شریعتی نیاسر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «از شر نفس اماره و شیطان رجیم به درگاه خدا پناه می‌بریم و به حضرت امام رضا علیه السلام برای عاقبت بخیری متوسل می‌شویم. سوره روم، آیه ۱۰ زیارت جامعه کبیره.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

نسل‌های انقلابی یکی پس از دیگری پا در رکاب فرمانده هستند

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «نه جوایز سفارشی و تبلیغاتی جشنواره‌های سیاسی غربی و نه لجن پراکنی عده‌ای طرد شده نمی‌تواند ذره‌ای از ارادت مردم به امام رئوف بکاهد. به کوری چشم بدخواهان و حسودان، نسل‌های انقلابی یکی پس از دیگری پا در رکاب فرمانده هستند.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

نهادهای فرهنگی فراتر از محکومیت لفظی اقدامی بازدارنده انجام دهند

علی بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «اینکه جشنواره‌های فیلم خارجی مدت‌ها است تبدیل به ابزار اسلام ستیزی شده‌اند چیز جدیدی نیست اما همانند بازدارندگی نظامی در این زمینه به بازدارندگی فرهنگی نیاز داریم از نهادهای فرهنگی انتظار است فراتر از محکومیت لفظی اقدامی بازدارنده انجام دهند.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند

غلامرضا شریعتی، عضو کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ؛ ‏می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند و حال آنکه خدا گر چه کافران را ناخوش افتد، نور خود را کامل خواهد گردانید.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

ملت ایران با همه نگاه‌های سیاسی، حول حریم رضوی وحدت دارند

نصرالله پژمان‌فر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: خوشبختانه با واکنش روزهای گذشته به فیلم موهن اکران شده در کن، همگی متوجه شدند، ملت ایران با همه نگاه‌های سیاسی، حول حریم قدسی رضوی وحدت و یکپارچگی دارند.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

دین مسیح هم از این ناپاکان عنکبوتی در امان نمانده است

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «دولت عنکبوتی فرانسه که هتک حرمت پیامبر رحمت را در لجن‌نامه شارلی ابدو آزادی بیان می‌نامد، عجیب نیست به چند بازیگر معلوم الحال در فسادواره کن جایزه بدهد. نه تنها اسلام و شیعه که دین مسیح هم از این ناپاکان عنکبوتی در امان نمانده است. برخورد قاطع با فرانسه گستاخ و عواملش کمترین انتظار است.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

ننگ بر خفاشانی که به اسم کار هنری نشان دادند که بی‌هنرند

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «سلام بر امام مهربانی‌ها… ننگ بر خفاشانی که به اسم کار هنری و سینمایی، نشان دادند که هم بی‌هنرانند و هم از نور گریزانند.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

تکه‌های پازل دشمن خیلی زود در حال تکمیل شدن است

محمدرضا احمدی سنگرآبادی، نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «همان گروهی که برای برپایی همایش سلام فرمانده فریاد وااسلاما سر می‌دادند امروز برای فیلم سراسر توهین به اهل بیت کف و سوت می‌زنند… تکه‌های پازل دشمن خیلی زود در حال تکمیل شدن است.»

واکنش‌ها به اهانت فیلم «عنکبوت مقدس» به ساحت امام رضا(ع)

کد خبر 578903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.