عصرانه خبری علم‌وفناوری ۱۰ خرداد

در این بسته خبری در مورد گوشی هوشمند آنر X8 که با شعار "سرشار از سرعت" وارد بازار ایران شد، عرضه جهانی iQOO Neo6 با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰ و قاب محافظ آیپد مینی امکان شارژ بی‌سیم مشابه MagSafe را به تبلت اپل اضافه می‌کند، می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

گوشی هوشمند آنر X8 با شعار "سرشار از سرعت" وارد بازار ایران شد

گوشی هوشمند آنر X8 هنرنمایی در زیبایی و سرعت است. طراحی قاب این گوشی به نحوی است که به راحتی بر روی سطوح به حالت ایستاده قرار می‌گیرد.

گوشی هوشمند آنر X8 هنرنمایی در زیبایی و سرعت است. طراحی قاب این گوشی به نحوی است که به راحتی بر روی سطوح به حالت ایستاده قرار می‌گیرد. این جزئیات برای یک گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۶.۷ اینچی بسیار مطلوب است. حال خبر خوب این است شرکت‌های مدیاپردازش و هماتلکام دو شرکت نام‌آشنای حوزه گارانتی گوشی هوشمند و خدمات ICT، طی یک رویداد رسمی ۹ خرداد ۱۴۰۱ به رونمایی از گوشی‌های هوشمند آنر سری ایکس (X Series) پرداختند و اکنون شاهد حضور مدل‌های X7، X8، و X9 (به زودی) با گارانتی ۱۸ ماهه در فروشگاه‌های سراسر کشور هستیم.

نوکیا شبکه 6G تا سال ۲۰۳۰ را در دسترس قرار می‌دهد

مدیر عامل نوکیا در جریان میزگردی در داووس اعلام کرد که نسل ششم اینترنت تا سال ۲۰۳۰ در دسترس قرار می‌گیرد.

در حالی که شبکه 5G هنوز در سرتاسر جهان در دسترس نیست، نسل بعدی شبکه 6G در حال حاضر شروع به ایجاد سرفصل در فضای فناوری کرده است. این در حالی است که برای مثال در برخی از مناطق هند، مردم هنوز سرعت واقعی شبکه 4G را تجربه نکرده اند. کوالکام، اپل، گوگل و ال جی از جمله شرکت‌هایی هستند که به توسعه این فناوری متعهد شده اند؛ به نظر می‌رسد که نوکیا نیز به این حزب می‌پیوندد. پکا لوندمارک، مدیرعامل نوکیا، در جریان سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، مدعی شد که شبکه موبایل 6G تا پایان این دهه عملیاتی خواهد شد.

لپ‌تاپ‌های جدید دل ۱۲۸ گیگابایت رم DDR5 را در یک ماژول خواهند داشت

لپ تاپ‌های Precision 7670 و Precision ۷۷۷۰ قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های آن پس از عرضه خواهند بود و قرار است که تا پایان ماه جولای هم روانه بازار شوند.

راحتی یک لپ‌تاپ نازک‌تر و سبک‌تر را نمی‌توانیم انکار کنیم، اما کاربرانی را هم داریم که به قدرت بالایی در یک لپ تاپ یا ایستگاه کاری نیاز دارند. اغلب قابلیت حمل در چنین لپ‌تاپ‌هایی قابلیت پیاده‌سازی ندارد. چرا که باید قطعات پیشرفته‌ای در آن‌ها استفاده شود و این موضوع یقینا وزن و ابعاد لپ تاپ‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. لپ‌تاپ قابل حمل Precision 7670 و Precision 7770 کمپانی دل یکی از همین موارد است که امروزه همراه با گزینه‌های جدیدی در زمینه حافظه رم و بدنه روانه بازار شده‌اند و می‌توانند انتخاب‌های جالبی را برای شما فراهم کنند. این لپ تاپ‌ها لزوما سنگین نیستند، اما امکانات بسیار بالایی دارند.

گوگل پروژه‌های دیپ‌فیک را در سرویس آموزشی Colab ممنوع کرد

گوگل بی‌سر و صدا پروژه‌های دیپ فیک را در سرویس Colaboratory خود ممنوع کرد و به استفاده گسترده از منابع این پلتفرم برای هدف مذکور پایان داد.

سرویس Colaboratory که به اختصار Colab خوانده می‌شود یک منبع رایانشی آنلاین است که به محققان اجازه می‌دهد کد پایتون را مستقیما از طریق این مرورگر اجرا کنند و همزمان از منابع رایانشی رایگان شامل GPU ها برای انجام پروژه‌هایشان استفاده کنند. به دلیل ماهیت چند هسته‌ای GPUها، Colab برای آموزش پروژه‌های یادگیری ماشینی مانند مدل‌های دیپ فیک (جعل عمیق) یا انجام تحلیل دیتا، ایده آل است.

دیپ فیک‌ها می‌توانند آموزش داده شوند تا چهره‌ها را در کلیپ‌های ویدیویی تغییر دهند و حالات چهره واقعی اضافه کنند تا نتیجه کار واقعی به نظر برسد؛ هر چند که جعلی است. آنها برای انتشار اخبار فیک و ساخت کلیپ‌هایی برای انتقام یا سرگرمی، مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال وجود نداشتن محدودیت‌های اخلاقی درباره استفاده از آنها مایه جنجال و نگرانی شده است.

ساخت چیپست A16 اپل برای استفاده در آیفون ۱۴ با تکنولوژی قبلی 5nm

اپل اگر بخواهد از چیپست A16 همراه با پردازنده A15 Bionic در آیفون ۱۴ استفاده کند؛ انجام این کار احتمالا ارتقای عملکرد پردازشی چشمگیری را به همراه نخواهد داشت. اپل ظاهرا به بهبود معماری کنونی روی آورده و می‌خواهد از حافظه LPDDR5 استفاده کند، اما براساس برخی گزارش‌ها این کمپانی تنها در سری جدید آیفون Pro از چیپ جدید استفاده خواهد کرد.

عرضه جهانی iQOO Neo6 با تراشه اسنپدراگون ۸۷۰

گوشی‌های Neo6 و Neo6 SE برند iQOO اخیراً در چین معرفی و اکنون سفر جهانی خود را آغاز می‌کنند. هند نخستین ایستگاه است و با پیچ و تاب خاص خود همراه است؛ این گوشی جهانی iQOO Neo6 نامیده می شود، اما سخت افزاری مشابه با Neo6 SE خواهد داشت.

این گوشی دارای صفحه نمایش ۶.۶۲ اینچی E4 AMOLED سامسونگ با وضوح فول اچ دی پلاس، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از +HDR10 است. در داخل آن یک چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ با هشت یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی وجود دارد. در پشت گوشی آرایه‌ای از دوربین اصلی را می بینید که از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال، سنسور فوق عریض هشت مگاپیکسلی و سنسور ماکرو دو مگاپیکسلی برخوردار است. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی و مکالمات ویدیویی قرار گرفته است.

حسگر دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی Xperia 1 IV سونی تفاوتی با دو نسل قبلی ندارد

براساس گزارشی جدید به‌نظر می‌رسد سونی همچنان از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دو نسل قبل گوشی‌های پرچم‌دار خود در Xperia 1 IV استفاده کرده است.

ظاهراً سونی گوشی اکسپریا وان مارک 4 (Xperia 1 IV) را به سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اصلی مجهز کرده، اما به‌نظر می‌رسد HWiNFO داستان متفاوتی را روایت می‌کند. درواقع Xperia 1 IV از یکی از دوربین‌های هواوی P30 Pro و همچنین Xperia 1 II و Xperia 1 III نیز در پرچم‌دار جدید خود استفاده کرده است.

اولین بررسی‌ها از Xperia 1 IV سونی حدود دو هفته قبل از عرضه‌ این گوشی به‌بازار منتشر شد. بنابه‌ دلایلی سونی با وجود تمرکز بر توانایی دوربین این دستگاه از ارائه‌ جزئیات بیشتر درمورد حسگرهای دوربین این محصول خودداری کرد. خوشبختانه ePrice و GSMArena به حسگرهای دوربینی که در این گوشی به‌کار رفته است، پرداخته‌اند.

قاب محافظ آیپد مینی امکان شارژ بی‌سیم مشابه MagSafe را به تبلت اپل اضافه می‌کند

قاب محافظ جدید Pikata موسوم به MagEZ Case Pro با قیمت ۷۹ دلار، قابلیت شارژ کردن آیپد مینی شش ازطریق MagSage را به این دستگاه اضافه می‌کند.

جدیدترین قابل محافظ Pitaka برای آیپد مینی شش اپل، امکان شارژ آسان این تبلت با روش MagSafe را دردسترس کاربران قرار می‌دهد. این قاب MagEZ Case Pro نام دارد و با قیمت ۷۹ دلار برای نسل شش آیپد مینی اپل تولید شده است و از نقاط مغناطیسی در بخش پشتی بهره می‌برد که می‌تواند انرژی را ازطریق درگاه USB-C این تبلت انتقال دهد. علاوه‌براین می‌توانید این قاب را به‌همراه پایه‌ شارژ ۱۲۹ دلاری MagEZ استفاده کنید که تبلت را کمی بالاتر قرار می‌دهد و دومین نقطه‌ی شارژ Qi روی پایه‌ آن جایگاهی برای گوشی یا هدفون ارائه می‌دهد.

کد خبر 578899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.