چگونه می‌توان آلرژی‌های بهاری را درمان کرد؟

بهار با آلرژی‌های ویژه خود، فصل بسیار ترس‌آوری برای بسیاری از مردم به‌شمار می‌رود و این درحالی است که روش‌های مختلفی برای مقابله با بسیاری از شرایط حساسیت‌زای آن وجود دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اغلب مردم با رسیدن فصل بهار، شرایط نامساعدی نظیر آبریزش بینی، عطسه مداوم، خواب‌آلودگی را تجربه می‌کنند و همین امر باعث می‌شود، بیشتر ساعات روز خود را در تختخواب‌ها سپری کنند. البته روش‌های بسیاری برای به حداقل رساندن اثرات منفی ناشی از آلرژی‌های بهاری وجود دارد که می‌تواند به افراد در لذت بردن از زیبایی‌های فصل، بدون دغدغه علائم ذکر شده کمک کند.

استفاده از دستگاه تصفیه هوا

قرار دادن یک دستگاه تصفیه هوا در گوشه‌ای از خانه می‌تواند میزان آلاینده‌ها و عوامل حساسیت‌زای داخل منازل مانند گردوخاک، آلودگی‌های حاصل از حیوانات و سایر آلاینده‌ها را به حداقل برساند یا حتی حذف کند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که بهترین دستگاه‌های تصفیه هوا از قدرت حذف ۹۹ درصد از آلاینده‌های هوازی که می‌تواند به ایجاد آلرژی در میان ساکنان یک خانه منجر شود، برخوردار است. با این حال، تمام افراد لازم است قبل از اقدام به خرید این دستگاه‌ها، ابتدا با متخصصان سلامت مشورت کنند چراکه ممکن است استفاده از آن‌ها برای تمام اعضای خانواده مفید نباشد، به عنوان مثال، استفاده از دستگاه‌های تصفیه هوا در منازلی با افراد مبتلا به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی می‌تواند تبعات منفی زیادی را در پی داشته باشد.

بستن پنجره‌ها

افرادی که از تنگی نفس بهاری یا سایر آلرژی‌های فصلی رنج می‌برند بهتر است پنجره‌های منازل خود را به طور مداوم بسته نگه دارند تا از ورود آلاینده‌های هوا به داخل خودداری کنند. البته چنانچه این افراد در اتاق خواب خود دارای دستگاه‌های تصفیه هوا روی پنجره‌ها هستند، باز گذاشتن پنجره‌های برای گردش هوا کمک بیشتری به بهبود وضعیت آن‌ها می‌کند. اگر به دلایل مختلف امکان بستن تمام پنجره‌ها وجود ندارد، می‌توان با یک ملحفه آن‌ها را پوشاند و از این طریق، مانع از ورود ذرات حساسیت‌زا به داخل منازل شد.

استفاده از یک نتی‌پات برای بهبود وضعیت

شاید عجیب به نظر برسد اما نتی‌پات‌ها یا قوری‌های نتی می‌تواند سراسر مجاری تنفسی را از مواد آلوده پاک کند و از این طریق، علائم حساسیت را به حداقل برساند. نتی‌پات‌ها ابزارهایی شبیه به قوری هستند که برای شست‌وشوی مجاری تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند تمام آب داخل بینی را به خود جذب کند. استفاده از این وسیله‌ها بسیار راحت است و به مدت صدها سال در کشورهای مختلف، به ویژه در هندوستان توسط مردم برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار گرفته است.

شست‌وشوی مکرر ملحفه‌ها

بالش‌ها و ملحفه‌ها گرد و غبار موجود در فضا را تا حد زیادی به خود جذب می‌کند، بنابراین شست‌وشوی مکرر آن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اثر این گردوغبارها آشکار و مشخص نیست، بلکه مواد حساسیت‌زایی در هوا منتشر می‌کنند که می‌تواند وارد مجاری تنفسی شود و حتی مردن سلول‌های پوستی را در پی داشته باشد. شست‌وشوی مکرر ملحفه‌ها و روبالشی‌ها می‌تواند از جمع شدن گردوغبار خودداری کند که این امر، علائم حساسیت‌زا را در افراد به حداقل می‌رساند. بهتر است افراد به طور مرتب، اتاق خواب خود را از هرگونه آلودگی پاک کنند و به شست‌وشوی ماهانه ملحفه‌های خود بپردازند.

کد خبر 578774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.