تلاش برای زیباسازی شهر کوهسار بی‌فایده است

رئیس شورای اسلامی شهر کوهسار گفت: تلاش برای زیباسازی شهر کوهسار بی‌فایده است، زیرا مجتمع ایثار، تپه امامزاده و معدن، بخش وسیعی از شهر را فرا گرفته است و تلاش‌های ما را برای زیباسازی شهر بی‌نتیجه می‌کند.

سعید فلاح‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه وضعیت بعضی سرانه‌ها در این شهر مطلوب است، اظهار کرد: ۴۰ هکتار فضای سبز در کوهسار داریم و سرانه فضای سبز برای هر نفر حدود ۲۵ مترمربع است، همچنین سرانه آموزشی وضعیت مناسبی دارد.

وی افزود: در طرح نهضت مدرسه‌سازی و احداث ۵۶۰ مدرسه در البرز، قرار است دو مدرسه در کوهسار احداث شود که یکی از آنها در مرحله اول این طرح احداث خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهسار با اشاره به بخشی از مشکلات این شهر که زیبایی آن را مختل و مردم را ناراضی کرده است، گفت: معدن شن و ماسه در مجاورت اتوبان شهر به لحاظ آلایندگی هوا و محیط زیست و وجود ریزگردها برای مردم ناراحت کننده است؛ این معدن بیش از نیمی از طول شهر را فرا گرفته است و به‌خاطر وجود آن در سمت راست مسیر اتوبان به کوهسار، مسافت بسیار زیادی چاله و تلی از خاک است که نارضایتی مردم را به‌همراه دارد، در حالی که سمت چپ این مسیر فضای سبز و طبیعت زیبایی است.

وی با اشاره به وجود تپه امامزاده به مساحت حدود ۲۷ هکتار در میانه محدوده شهر، تصریح کرد: تنها کاربری این تپه در طرح تفصیلی، فضای سبز است و تنها جایی است که می‌تواند به عنوان گلوگاه تنفسی و زیباسازی شهر استفاده شود، ضمن اینکه با توجه به قیمت سنگین زمین و حتی با پس‌انداز ۱۰۰ ساله در شهرداری نیز نمی‌توانیم برای ایجاد فضای سبز زمین خریداری کنیم زیرا اداره اوقاف بر مالکیت این زمین ادعا کرده است در حالی که این ادعا از نظر مدیریت شهری قابل قبول نیست.

فلاح‌پور با بیان اینکه تپه امامزاده را باید راه و شهرسازی تحویل بگیرد و طبق قانون به شهرداری تحویل دهد، تصریح کرد: شهرداری زمین را برای خود تملک نمی‌کند، بلکه تحویل می‌گیرد و برای فضای سبز و کاربری‌های مناسب برای شهر و شهروندان به کار می‌برد؛ شهر ما در سال‌های آینده به شهر جدید و روستاهای دیگر متصل می‌شود و این بخش برای توسعه آینده شهر مورد نیاز است.

کوهسار محل دپوی پسماند ندارد

وی با بیان اینکه در حوزه مدیریت پسماند برای تأمین محل دپو مشکلاتی داریم، گفت: محل دپوی پسماند باید مکانی در حریم شهر با ۲۱ آیتم مورد نظر ارگان‌های مختلف از جمله محیط زیست باشد، در حالی که ما نمی‌توانیم زمینی تهیه کنیم که از این ۲۱ مورد پنج مورد را داشته باشد، مرکز دپوی پسماند کوهسار نزدیک شهر است و شهروندان را آزار می‌دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهسار با اشاره به وجود ۳۰ روستا در بخش چندار، تصریح کرد: با توجه به مشکلات این روستاها در مدیریت پسماند، به‌رغم اینکه مدیریت شهری کوهسار تعهدی در این خصوص نداشته است، از زمان شوراهای اسلامی قبلی تاکنون، در این خصوص همکاری لازم را داشته است.

وی افزود: با توجه به اینکه کوهسار برای تأمین زمین دپوی پسماند مشکل دارد، تقاضا داریم روستاهای این بخش محلی را برای دپوی پسماند در اختیار ما بگذارند.

فلاح‌پور با بیان اینکه مجتمع ایثار معضل دیگری در مسیر زیباسازی شهر است، گفت: این مجتمع زیرمجموعه بنیاد شهید و مجموعه هتل‌های کوثر است که از ۴۰ سال قبل دیوارکشی این مجتمع عرض شهر را فرا گرفته است، در حالی که داخل مجتمع بسیار زیبا با امکانات بسیار مطلوب است، در خارج از آن به صورت اردوگاهی در نظر گرفته شده است و حتی پیاده‌رو هم ندارد.

وی افزود: با توجه به اینکه دیوار مجتمع ایثار عرض شهر را به صورت کامل در اختیار گرفته، زیباسازی شهر را دچار مشکل کرده است، بر این اساس ما می‌توانیم با این مجتمع همکاری کنیم که این دیوار به مکان تجاری تبدیل شود تا برای مجتمع منفعت اقتصادی داشته باشد و برای مردم هم رفاه بیشتری را به ارمغان بیاورد و به زیبایی شهر نیز کمک کند.

رئیس شورای اسلامی شهر کوهسار تصریح کرد: هر چقدر برای زیباسازی شهر کوهسار تلاش کنیم، بی‌فایده است زیرا مجتمع ایثار، تپه امامزاده و معدن بخش وسیعی از شهر را فرا گرفته است و تلاش ما برای زیباسازی شهر بی‌نتیجه مانده است.

کد خبر 578746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.