کاهش ۴۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات درون‌شهری/بیشترین تصادفات مربوط به پژو و پراید

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کاهش ۴۰ درصدی تعداد جان‌باختگان تصادفات در راه‌های درون‌شهری استان طی دو ماهه ابتدایی سال، جاری خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری، ۴۵ فقره تصادف فوتی در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان رخ داده است که در این حوادث ۴۶ نفر جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی جان‌باختگان تصادفات در راه‌های درون‌شهری استان اصفهان طی مدت دو ماهه ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، افزود: طی این مدت با دو هزار ۵۱۶ فقره تصادف جرحی در سطح راه‌های درون‌شهری استان مواجه بودیم که براثر این تصادفات دو هزار و ۸۸۷ نفر مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو درصدی تعداد مجروحان در تصادفات درون‌شهری نسبت به تعداد مجروحان تصادفات مدت مشابه سال، تصریح کرد: براساس آمارها و بررسی‌های صورت گرفته، بیشترین علت وقوع تصادفات و حوادث رانندگی توجه نداشتن به جلو از سوی رانندگان خودروها و راکبان موتورسیکلت‌ها و پس از آن تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

وی یکشنبه‌ها را پرتصادف‌ترین روز و ساعات ۱۴ تا ۱۸ را بیشترین زمان وقوع تصادفات در دو ماهه ابتدایی سال جاری دانست و ادامه داد: بیشترین تصادفات نیز مربوط به خودروهای سواری پراید و پژو است. علی‌رغم کاهش خوب تلفات در سال جاری، در مجموع میزان تصادفات رانندگی در این استان بسیار بالا است و رانندگان باید دو موضوع توجه به جلو و رعایت سرعت مطمئنه در رانندگی را مدنظر قرار دهند.

سرهنگ محمدی با تاکید بر برخورد قاطع مأموران پلیس راهور با رانندگان متخلف به ویژه رانندگان حادثه‌ساز، خاطرنشان کرد: تخلفات رانندگان توسط مأموران و همچنین از طریق خودروهای دوربین‌دار سیار و دوربین‌های هوشمند ثابت رصد می‌شوند و در صورتی که میزان جرایم رانندگی هر فرد به بالاترین حد خود برسد یا ۳۰ نمره منفی دریافت کند، در اولین فرصت خودروی وی توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود.

کد خبر 578682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.