بازگشایی بیگلربیگی پل خواجو با نظارت کامل انجام شد

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: این امکان وجود دارد که فردی بخواهد شیطنت کند و وارد بنای بیگلربیگی پل خواجو شود، اما در طول ساعاتی که انتظامات در بنا هستند این اقدام غیر ممکن است.

علیرضا مساح روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: در ادامه بازگشایی آثار تاریخی کمتر دیده شده شهر اصفهان، از ساعت شش صبح روز هفتم خردادماه، درهای بیگلربیگی پل خواجو به روی شهروندان باز و طبق برنامه، تا ساعت ۲۴ با حضور انتظامات محل امکان بازدید گردشگران فراهم شد.

وی ادامه داد: ساعت ۱۲ همان روز ششم خردادماه، انتشار عکس دو نفری که اشاره شد؛ اذهان عمومی را به این مطلب سوق داد که این اتفاق در زمان باز بودن درب‌های بیگلربیگی افتاده است؛ در حالی که ۱۰ نفر نیروی انتظامات از ساعت شش صبح تا ۲۴ در این محل مستقر هستند.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این نیروها حتی اجازه دست زدن یا نزدیک شدن بازدیدکنندگان به لبه‌های سازه را نمی‌دهند و مدام در محل حضور دارند.

مساح خاطر نشان کرد: میراث فرهنگی تاکید کرده در هر نوبت فقط ۱۰ نفر وارد بیگلربیگی شوند و طبق نوبت بندی که از طریق سایت و ثبت نام قبلی برای زمان بندی حضور انجام می‌شود هر ۱۰ نفر نیز ۱۰ دقیقه می‌توانند در این بنای تاریخی حضور داشته باشند.

وی اظهار کرد: علاوه بر بازدیدهای کارشناسان میراث فرهنگی، خودمان نیز به شکل مداوم بر امور جاری و حفاظتی محل نظارت داریم.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تصریح کرد: این امکان وجود دارد که فردی بخواهد شیطنت کند و وارد بنا شود، اما در طول ساعاتی که انتظامات در بنا هستند این اقدام غیر ممکن است.

مساح گفت: علاوه بر منتشر کننده عکس که گفته این تصویر مربوط به زمان حاضر نیست، سایه‌های پشت سر افراد روی دیوار نیز، نشان از عکسبرداری در شب دارد.

گفتنی است، چندی قبل تصویر دو نوجوان نشسته در طاقچه‌های بیگلربیگی در فضای مجازی منتشر شده بود.

کد خبر 578680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.