بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی ادارات به شهرداری یزد

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد از بدهی بیش از یک هزار میلیارد تومانی ادارات یزد به شهرداری این کلانشهر خبر داد گفت: در نشستی با حضور استاندار یزد راهکارها و زمینه پرداخت این بدهی‌ها بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدناصر حیدری امروز _دوشنبه نهم خردادماه_ در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به سرود «سلام فرمانده»، اظهار کرد: دشمن تلاش بسیار زیادی کرد که این مراسم در کشور و استان یزد برگزار نشود و تبلیغات زیادی بر علیه آن انجام داد، با این وجود برنامه به بهترین شکل ممکن و با حضور جمعیت بسیار عظیم از مردم یزد برگزار شد به گونه‌ای که می‌توان آن را در تمام کشور کم‌نظیر دانست.

وی با اشاره به روند فعالیت شورای اسلامی شهر یزد، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه در شورای پنجم طبق قانون تنها سه یا چهار کمیسیون پیش‌بینی شده بود، تعداد کمیسیون‌ها به دلیل باز بودن دست شوراها به هفت کمیسیون رسید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد در خصوص اضافه شدن کمیسیون خانواده در دوره ششم شورای اسلامی شهر، گفت: امروزه همه دستگاه‌ها ملزم به فعالیت در حوزه خانواده هستند، شورای اسلامی شهر یزد نیز بحث خانواده را از کمیته به کمیسیون تغییر داد تا بتواند به صورت تخصصی و با قوت بیشتر به این مبحث بپردازد.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام سال ۱۴۰۰، تصویب طرح جامعه ترافیک شهری، حذف شبکه‌های هوایی معابر و جمع‌آوری تیرهای فرسوده از اولویت‌های کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر است.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: در کمیسیون فرهنگی شورا مباحثی از جمله تشکیل کمیسیون خانواده، تشکیل کمیته‌های پنج‌گانه، تعیین تکلیف و حل مشکل بیش از ۴۰۰ معبر، کوچه و خیابان سطح شهر به لحاظ نام‌گذاری پیگیری می‌شود.

رفع مشکلات معابر نیازمند پنج میلیارد تومان اعتبار است

وی با بیان اینکه شهر یزد بیش از ۲۱ هزار معبر دارد، ادامه داد: بالغ بر ۴۰ هزار تابلو راهنمایی در سطح شهر وجود دارد که برخی از آنها مشکلاتی برای شهروندان و دستگاه‌های امدادی و اورژانسی ایجاد کرده، با این وجود مشکلات ۴۰۰ معبر ظرف مدت کوتاهی برطرف شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر یزد ادامه داد: به منظور رفع مشکلات معابر باید چهار سازمان شهرداری همکاری داشته باشند و اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان نیاز دارد تا بتوان به صورت کامل تمام معابر سطح شهر را بررسی کرد.

وی تصریح کرد: کمیسیون بودجه در طول دوره فعالیت شورا، اقدامات گسترده‌ای از جمله بررسی لایحه بودجه، بررسی مشکلات ساختمان پزشکان یزد، مسائل حسابرسی و گزارش حسابرسان را انجام داده است.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: تشکیل کمیته سامانه سهیم، تصویب ساماندهی سامانه اموال و املاک شهرداری یزد، تصویب ساماندهی سامانه بهای خدمات و عوارض شهرداری، بررسی عملکرد سامانه شهربین و رشد کمی و کیفی آن از مهم‌ترین اقدامات کمیسیون شهر هوشمند است.

وی با بیان اینکه کمیسیون نظارت به منظور بررسی تخلفات عدیده، ۳۰ جلسه برگزار کرده و تصمیمات بسیار خوبی در این زمینه دریافت شده است، اظهار کرد: در کمیسیون گردشگری نیز موضوع خواهرخواندگی با سایر شهرها، مباحث مختلف در حوزه‌های صنایع‌دستی، گردشگری و میراث فرهنگی مطرح شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: ساماندهی مبادی ورودی شهر، اجرای نقوش برجسته شهری و گالری شهر، خرید و نصب المان‌های مختلف در سطح شهر و توسعه شبکه انتقال آب از مهم‌ترین اقدامات کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر یزد در دوره ششم بوده است.

وی افزود: نزدیک به یک هزار میلیارد تومان مطالبه از دستگاه‌های دولتی داریم که هنوز پرداخت نشده است و در نشستی که با حضور استاندار و دستگاه‌های مربوطه داشتیم راهکارهای پرداخت بدهی به شهرداری بررسی شد.

کد خبر 578612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.