لزوم آغاز عملیات احداث تقاطع ۴۵ متری گلشهر- خیابان شهید بهشتی کرج

لزوم اجرای عملیات تقاطع ۴۵ متری گلشهر- خیابان شهید بهشتی کرج، عبرت گرفتن از حادثه متروپل، ترک فعل شهرداری کرج در خصوص گود حصارک، پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و ... از جمله مواردی بود که در پنجاه و سومین جلسه علنی شورای شهر کرج مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم قهرمانی صارم در نطق پیش از دستور پنجاه و سومین جلسه رسمی شورای شهر، اظهار کرد: در راستای حفظ بهداشت و نظافت عمومی شهر و بهبود سیمای شهری، شهرداری به ملک‌های در حال ساخت و سازی که مصالح و نخاله‌های ساختمانی خود را در معبر عمومی رها کرده‌اند اخطار و نسبت به جمع آوری آن اقدام کند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج به نحوه جمع آوری زباله‌های سطح شهر و معاونت خدمات شهر انتقاد کرد و افزود: عدم مدیریت صحیح در نحوه جمع آوری زباله‌ها باعث خسارت به شهر شده است.

قهرمانی صارم تصریح کرد: جمع آوری مصالح ساختمانی از پیاده راه‌ها و خیابان‌ها توسط معاونت خدمات شهر طبق قوانین جاری ساختمانی که یک سقف احداث کرده باید مصالح خود را از معابر و خیابان‌های مجاور جمع آوری و به داخل ساختمان انتقال دهد.

ترک فعل شهرداری کرج در عدم اجرای مصوبه شورا نسبت به گود حصارک پیگیری شود

وی گفت: شیوه جمع آوری زباله از سطح شهر نشان از عدم موفقیت در اجرای طرح جمع آوری سطل‌های زباله از جلوی در منازل است و با این کار باید روش و شیوه مناسبی را برای بهبود وضعیت مدیریت جمع آوری اندیشیده شود.

عضو شورای شهر کرج در بخش دیگری از سخنانش به عدم اجرای شهرداری در خصوص مصوبه گود حصارک اشاره کرد و گفت: ترک فعل صورت گرفته در ارتباط با گود حصارک طبق مصوبه شورای اسلامی شهر کرج در خصوص تأمین هزینه اسکان اضطراری مجاورین و علت پیگیری نکردن مصوبه و ترک فعل صورت گرفته چیست؟

شهرداری از اهرم قانون در مقابل بی‌قانونی‌های پیمانکاران استفاده کند

جواد چپردار رئیس شورای اسلامی شهر کرج در ادامه این نشست ضمن تسلیت به خانواده‌های جانباختگان حادثه دلخراش متروپل آبادان و ابراز همدردی با حادثه‌دیدگان این سانحه دلخراش با تاکید بر پیشگیری از وقوع اینگونه حوادث، اظهار کرد: در کلانشهرها بخصوص در کرج نیز مشکلات مشابه زیادی داریم که نیاز است با پیگیری و دقت نظر مسئولین اجازه ندهیم فاجعه آبادان در کرج تکرار شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افزود: فاجعه ناگوار متروپل آبادان باید درس عبرت همه مدیران شهری شود تا به تکالیف خود در ساخت و سازها دقت لازم را داشته باشند.

نباید هیچ واحدی بدون مجوز در کرج ساخته شود

چپردار با تاکید بر تشدید نظارت بر ساخت و سازها که از بروز ناهنجاری‌های شهری جلوگیری می‌کند، عنوان کرد: اگر نظارت بر ساخت و سازها درست در زمان خود انجام شود امروز شاهد حوادث پلاسکو و متروپل آبادان نبودیم.

وی از همه دستگاه‌ها خواست به صورت جدی بر روند ساخت و سازها نظارت و کنترل داشته باشند و تاکید کرد که نباید هیچ واحدی بدون مجوز در کرج ساخته شود.

شهرداری با اولویت بندی پروژه‌ها باید طرح‌های نیمه تمام را پایان دهد

همچنین حسین مهاجری رئیس کمیسیون شهرسازی و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج ضمن قدردانی از مدیریت شهری و سازمان سیما منظر شهرداری در خصوص برگزاری جشنواره گلاب گیری اظهار کرد: جشنواره گلاب گیری در پارک ایران کوچک در راستای ایجاد فضاهایی جهت فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و اهتمام به ایجاد شور و نشاط در بین مردم خصوصاً در شرایط اقتصادی کنونی جامعه برگزار شد که ان شالله ضرورت انجام این فعالیت‌ها در شهر بیشتر نمود پیدا کند.

وی در ادامه افزود: البته می‌بایست برای جلوگیری از برخی سو استفاده‌ها و برخی حرکات هوشیار بوده و لذا اجرای برنامه‌های این‌چنینی با رعایت ضوابط و اصول مورد تقدیر است و به عوامل آن خدا قوت می‌گوئیم و به نظر می‌رسد همکاری معاونت فرهنگی در این نوع برنامه‌ها می‌تواند نقاط ضعف آن را ترمیم نماید.

آسیب به شهروند کرجی که از ویلچر استفاده می‌کند در پی عدم مناسب سازی پیاده راه

مهاجری عنوان کرد: اخیراً حادثه‌ای در خیابان شهید بهشتی در محدوده ساختمان نیمه کاره در حصارک برای یکی از همشهریان که از ولیچر استفاده می‌کند اتفاق افتاده است این اتفاق باعث آسیب به این شهروند شده که در بررسی‌ها مشخص شد علت آن عدم مناسب سازی پیاده رو در این محدوده بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: لذا ضرورت دارد شهردار نسبت به احصا محل‌های تردد این قشر اقدام و محلهای پرتردد را در اولویت قرار داده و در اسرع وقت اقدام به اصلاح آنها و اجرای مناسب سازی نماید.

مهاجری یادآور شد: ضمن تشکر از عواملی که در راستای احداث زیرگذر ماهان آزادی تلاش کردند ضروری است مدیریت شهری نسبت به اولویت بندی و پیگیری پروژه‌های مهم شهر اقدام کند و از پروژه‌هایی که می‌بایست در اولویت قرار گیرد تقاطع ۴۵ متری گلشهر با خیابان شهید بهشتی است که مقدمات آن در بودجه ۱۴۰۱ لحاظ شده است لذا از شهردار پیگیری جدی و اولویت بندی این پروژه را خواستارم.

کد خبر 578462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.