کشف ۹۰درصد جرائم‌ جنایی در کمتر از یک‌ماه/۹۰درصد جرایم کشور مربوط به سرقت

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی کل کشور با بیان اینکه بیش از ۹۰درصد جرایم جنایی در فاصله‌ای کوتاه از وقوع و حتی کمتر از یک ماه کشف شده است، گفت: حدود ۹۰درصد جرایم کشور مربوط به سرقت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمد قنبری با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی پلیس آگاهی کشف جرم است، اظهار کرد: اعتقاد بر این است که پلیس آگاهی تهران بزرگ در رأس دیگر پلیس‌های آگاهی در استان‌ها قرار دارد و به نوعی الگوی سایر پلیس‌های آگاهی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه اشراف پلیس آگاهی بر مجرمان قابل توجه است، افزود: به جرئت می‌توان گفت امروز بیشتر تحرکات، اقدامات و برنامه‌های مجرمان را تحت کنترل داریم؛ این موضوع مجرمان را از ارتکاب جرایمی که در تدارک آن هستند، باز می‌دارد.

وی با بیان اینکه در پلیس آگاهی بیش از ۹۰ درصد جرایم جنایی در فاصله‌ای کوتاه از وقوع و حتی کمتر از یک ماه کشف شد که قابل توجه است، ادامه داد: امروز در کشور جرم مهم و پیچیده و کشف نشده‌ای که مردم را آزار دهد بسیار کم است و شاید حتی بتوان گفت چنین جرایمی وجود ندارد.

رتبه «کارآگاهی» پرسنل پلیس آگاهی

رئیس پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه امروز جغرافیای جرم به شدت مورد کنترل پلیس آگاهی است و تخصصی‌ترین پلیس در «فراجا» پلیس آگاهی است، تصریح کرد: حدود ۹۰ درصد جرایم کشور مربوط به سرقت است.

وی اضافه کرد: در مجموعه رؤسای پلیس آگاهی کشور امروز فردی را نداریم که فاقد تخصص کارآگاهی باشد و همه آن‌ها حائز یک رتبه تخصصی در حوزه کارآگاهی هستند؛ البته استراتژی این است که همه پرسنل پلیس آگاهی دارای رتبه «کارآگاهی» شوند.

وی با بیان اینکه بنا بر تقویت پلیس آگاهی است و امروز خانم‌های کارآگاه فعال هستند و در جرایم مرتبط با زنان از آن‌ها استفاده می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر فاصله وقوع تا کشف جرم افزایش پیدا کند، احساس ناامنی نیز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کشف جرایم، بازرسی و تحقیق، حفظ آثار و دلایل جرم، دستگیری متهمان و مجرمان و ممانعت از فرار و اختفای آن‌ها، انجام امور مربوط به تشخیص هویت و کشف علمی جرایم با انجام اقداماتی نظیر تهیه و اجرای طرح‌ها و دستورالعمل‌های مربوط به کشف علمی جرایم، شناسایی و تعقیب مجرمان از طریق جمع‌آوری آثار و مدارک جرم و انجام آزمایش‌ها روی آثار و مدارک به دست آمده، مطالعه و تحقیق درباره علل ارتکاب جرم، شناخت و کشف جرایم با به‌کارگیری مدارک به دست آمده و نظارت بر اجرای آن‌ها و تجزیه و تحلیل جرایم و فعالیت‌های واحدهای آگاهی از وظایف پلیس آگاهی است.

کد خبر 578343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.