علت جان باختن راننده پژو ۲۰۶ براثر برخورد با تیر چراغ برق

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان علل جان باختن راننده خودروی پژو ۲۰۶ که در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آقابابایی از سطح راه خارج شده و با تیر چراغ برق برخورد کرده بود را تشریح کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شامگاه _پنجشنبه پنجم خردادماه_ مأموران پلیس راهور شهرستان اصفهان از یک حادثه رانندگی در مسیر جنوب به شمال بزرگراه شهید آقابابایی محدوده پل تمدن، مطلع و بلافاصله برای بررسی در محل حاضر شدند.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودرو به علت تخطی راننده از سرعت مطمئنه از سطح راه خارج شده و پس از عبور از جدول با تیر چراغ برق برخورد کرده است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به جان باختن راننده خودرو، تصریح کرد: شدت صدمات وارد شده به بدنه و باز نشدن کیسه هوای خودرو، نشان از ضعف ایمنی خودرو دارد که کارشناسان ۵۰ درصد خودروساز و سازمان تأیید کننده آن را مقصر دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه ایمنی خودرو در همه تصادفات توسط کارشناسان پلیس راهور مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ادامه داد: در این تصادف راننده در رعایت سرعت مطمئنه تخطی کرده است اما باید متذکر شد که استحکام نداشتن بدنه، ضعف ایمنی و باز نشدن کیسه هوای خودرو در جان باختن راننده تأثیر بسیار زیادی داشته است و مطمئناً اگر خودرو از ایمنی بالایی برخوردار بود یا کیسه هوا به موقع باز می‌شد، شاهد جان باختن این شهروند نبودیم.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد: قطعاً استحکام بدنه خودرو، به موقع عمل کردن سیستم ترمز و سیستم تعلیق و باز شدن کیسه هوا در هنگام تصادف می‌تواند در حفظ جان سرنشینان خودرو تأثیر زیادی داشته باشد.

کد خبر 578199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.