چرم بوفالو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

چرم بوفالو یکی از متریالی است که از آن کیف، کفش و به طور کل محصولات چرمی زیادی را درست میکنند. در این مقاله میخواهیم با مزایای چرم بوفالو و نحوه تشخیص جنس اصل و فیک آن آشنا شویم.

چرم بوفالو یا Buffalo leather از پوست حیوان عظیم الجثه‌ای به نام بوفالو به دست می‌آید. این نوع چرم طبیعی که به آن تیماج یا پوست دباغی شده نیز گفته می‌شود از کیفیت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و در گروه چرم‌های سنگین قرار می‌گیرد. بوفالوها، پستاندارانی از نژاد گاوها هستند که شاخ‌های هلالی و بزرگی دارند و به آنها گاومیش یا گاو وحشی نیز گفته می‌شود. طول عمر این حیوانات وحشی، حدود ۲۵ سال است و در سال‌های پایانی عمر از پوست آنها چرم یا همان تیماج تولید می‌کنند. تیماج تولید شده با پوست بوفالو یکی از مرغوب‌ترین انواع چرم طبیعی به شمار می‌رود و از آن برای تولید وسایل چرمی مانند کیف پول چرم، کمربند چرم، کیف اداری چرم، کفش و پالتو استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های چرم بوفالو و کاربردهای آن صحبت کنیم و روش‌های نگهداری و مراقبت از آن را توضیح دهیم.

نحوه تولید چرم بوفالو (Buffalo leather) به چه صورت است؟

چرم بوفالو از دباغی کردن و خیساندن پوست حیوان بوفالو در مواد گیاهی و شیمیایی و بعد گذراندن مرحله رنگرزی تولید می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به مرغوبیت، دوام، استحکام، ماندگاری، مقاومت بالا و رنگ‌های متنوع اشاره کرد. چرم‌های بوفالو بعد از چرم گاو و گوسفند، مقدار کمی از این متریال را به خود اختصاص داده‌اند و ضخامت آنها سه برابر ضخامت چرم گاو است. در برخی از مناطق جهان چرم بوفالو را با نام چرم زین انگلیسی نیز می‌شناسند. در فرآیند دباغی این نوع پوست برخلاف دباغی پوست گاو و گوسفند به دلیل ضخامت زیادی که دارد، کشیده نمی‌شود. در حال حاضر سه نوع بوفالو شامل بوفالوهای آسیایی، آمریکایی و آفریقایی در جهان وجود دارند که برای تولید چرم از پوست آن‌ها استفاده می‌کنند. انواع چرم بوفالو عبارتند از: هانتر بوفالو، واتر بوفالو، دانه‌دار کامل بوفالو، ترکیبی بوفالو، ایتالیایی بوفالو و اصل بوفالو.

چرم بوفالو چه مزایایی دارد؟

  • دوام و ماندگاری بالا

دوام ماندگاری پوست‌های دباغی شده بوفالو مانند سایر چرم‌های طبیعی بسیار بالاست. در صورت استفاده صحیح از کیف پول، کمربند و کیف اداری که با استفاده از چرم بوفالو ساخته شده‌اند، سال‌ها می‌توان بدون اینکه کیفیت اولیه خود را از دست بدهند از آن‌ها استفاده کرد. به مرور زمان روی سطح این نوع چرم، پررنگ می‌شود و زیبایی آن بیشتر می‌گردد. محصولات تولید شده با چرم بوفالو نه تنها کهنه نخواهند شد، بلکه روز به روز به زیبایی آنها اضافه می‌شود.

  • انعطاف پذیری بالا

Buffalo leather از انعطاف پذیری بسیار بالایی برخوردار است و در برابر کشش، پارگی و خم شدن مقاومت زیادی دارد. این نوع پوست دباغی شده مانند تمام تیماج‌های طبیعی در مقابل بالا رفتن دما و حرارت بسیار شدید، مقاومت می‌کند و دچار آسیب جدی نمی‌شود. با لمس کردن محصولات تولید شده با این متریال حتماً به نرمی و انعطاف پذیری بالای آن پی خواهید برد.

  • داشتن قابلیت تنفس

چرم طبیعی بوفالو با جذب رطوبت و خارج کردن آن به صورت بخار آب، قابلیت تنفس بسیار زیادی دارد. هیچ محصول دیگری نمی‌تواند از لحاظ قابلیت تنفس با چرم‌های طبیعی رقابت کند. این مزیت درتولید کفش چرم نیز فواید زیادی دارد. اگر توجه داشته باشید پای انسان با پوشیدن کفش‌هایی که با چرم‌های مصنوعی ساخته می‌شوند؛ به شدت عرق می‌کند و باعث ایجاد بوی نامطبوع در کفش می‌شود. اما در کفش‌هایی که با چرم اصل بوفالو تولید شده‌اند، چنین مشکلی وجود ندارد؛ زیرا تعریق پا از طریق قابلیت تنفس کفش خارج می‌شود.

چرم بوفالو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

  • ایجاد استایل شیک و جذاب

محصولاتی مانند کیف اداری، کمربند، کیف پول، کفش و غیره که با استفاده از چرم بوفالو ساخته می‌شوند، دارای استایل شیک و جذابی هستند. اگر محصولات چرمی اصل را در کنار محصولاتی که با متریال مصنوعی ساخته شده‌اند، قرار دهید؛ به خوبی می‌توان از روی استایل شیک و جذاب به اصل بودن محصولات پی برد.

  • سازگاری با محیط زیست

با توجه به این که Buffalo leather یک نوع چرم طبیعی است و با پوست بوفالو ساخته می‌شود؛ در صورت رها شدن در طبیعت آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. زیرا دارای قابلیت تخریب پذیری می‌باشد و مانند نوع مصنوعی باعث آلودگی محیط زیست نمی‌گردد. همانطور که می‌دانید چرم‌های مصنوعی با مواد شیمیایی و پلاستیکی تولید می‌شوند و با وارد شدن به طبیعت، سال‌ها بدون تخریب و تجزیه مانده و باعث آلودگی محیط زیست می‌شوند و به چرخه طبیعت بر نمی‌گردند.

  • از مد نیفتادن

محصولاتی که با متریال‌های مصنوعی ساخته می‌شوند؛ به مرور زمان ممکن است از مد بیفتند، اما محصولات ساخته شده از نوع پوست‌های دباغی شده طبیعی بوفالو به‌هیچ وجه از مد نمی‌افتند. معمولاً افراد باکلاس به دلیل کیفیت و مرغوبیت بالا از محصولات اصل استفاده می‌کنند.

  • قیمت بالا

یکی دیگر از ویژگی‌های محصولات تولید شده با چرم بوفالو قیمت بالای این محصولات می‌باشد. به طور کلی انواع طبیعی با قیمت بالایی به فروش می‌رسند؛ اما صرف هزینه برای خرید آنها از لحاظ اقتصادی مقرون به‌صرفه است. با خرید یک کیف اداری، کمربند یا کیف پول چرم تا سال‌ها می‌توانید از آنها استفاده کنید. در حالی که با خرید محصولات ارزان و بی‌کیفیت باید هر سال برای خرید کیف و کفش و کمربند جدید هزینه نمائید.

چگونه می‌توان چرم بوفالو اصل را از تقلبی تشخیص داد؟

برای اینکه پوست دباغی شده بوفالوی اصل و تقلبی را از هم تشخیص دهید، باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. انعطاف پذیری و نرمی انواع اصل معمولاً بیشتر است. متریال‌های تقلبی و مصنوعی از مواد پلاستیکی تولید شده‌اند و انعطاف پذیری بالایی ندارند. جاذبه بصری و جذابیت اصل از تقلبی بیشتر است. از طریق بوی چرم هم می‌توان به اصل بودن آن پی برد و آخرین نکته برای تشخیص نوع طبیعی چرم بوفالو از نوع تقلبی توجه به قیمت محصولات است‌. محصولات اصل همواره با قسمت گران‌تری به مشتری عرضه می‌شوند.

خرید محصولات چرمی از فروشگاه اینترنتی کیف پارک

برای خرید کیف پول چرم، کمربند چرم و کیف اداری چرم ساخته شده از نوع بوفالو به فروشگاه کیف پارک با آدرس اینترنتی https://parkbag.com/ مراجعه کنید. برند پارک کیف، فعالیت خود را از سال ۱۳۵۰ آغاز کرده است و با در اختیار داشتن نمایندگی برندهای چمدان اکولاک، آمریکن توریست، چرم بوفالو و غیره؛ بهترین و متنوع‌ترین محصولات را با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می‌کند. آقای عباس سراجان به‌عنوان مدیر برند کیف پارک برای رفاه حال مشتریان، فروشگاه اینترنتی این برند را در سال ۱۳۹۳ راه‌اندازی کرد تا به‌راحتی بتوانند به صورت آنلاین محصولات مورد نظر خود را سفارش دهند.

کد خبر 578157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.