تداوم غبار محلی در هوای اصفهان تا ۵ روز آینده/تجمع آلاینده‌ها در آسمان شهر

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از برقراری جوی نسبتا پایدار تا پنج روز آینده روی استان خبر داد و گفت: غبارآلودگی هوای اصفهان در روزهای آینده به‌دلیل فعالیت کانون‌های محلی گردوخاک و تجمع آلاینده‌های جوی است.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده برقراری جوی نسبتاً پایدار تا پنج روز آینده روی استان اصفهان است و در این مدت آسمان در بیشتر مناطق صاف، همراه با غبار محلی و گاهی وزش باد نسبتاً شدید است.

وی با اشاره به احتمال افزایش ابر در مناطق شمالی و غربی، افزود: دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان تغییر محسوسی ندارد و وزش باد در ساعات بعدازظهر تشدید می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان حداکثر دمای شهر اصفهان را ۳۲ درجه اعلام کرد و گفت: کمینه دمای صبح فردا به ۱۷ درجه سانتی‌گراد می‌رسد؛ همچنین گرم‌ترین نقطه استان در شبانه‌روز آینده خوروبیابانک با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد و خنک‌ترین شهرستان بویین‌میاندشت با دمای پنج درجه پیش‌بینی می‌شود.

علی‌عسگریان درباره تداوم غبارآلودگی هوا، خاطرنشان کرد: گردوخاک موجود در آسمان از کانون‌های محلی است و برخلاف هفته گذشته از کشورهای دیگر وارد نشده است، بخش زیادی از این غبار محلی را آلودگی هوا تشکیل می‌دهد زیرا کیفیت هوای اصفهان حتی در حالت عادی که پدیده‌ای برای تشدید آلاینده‌های جوی وجود نداشته باشد، آلوده است.

کد خبر 578153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.