کولیوند: آوردن سگ‌های خانگی به محل حادثه امدادرسانی را کُند می‌کند

رئیس جمعیت هلال‌احمر سرعت امداد رسانی، گفت: ازدحام مردم و آوردن سگ‌های خانگی به صحنه عملیات، نه تنها کمکی به کشف افراد محبوس در آوار نمی‌کند، بلکه سرعت امدادرسانی را نیز کند می‌کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از جمعیت هلال‌احمر پیرحسین کولیوند اظهار کرد: عملیات امدادرسانی در متروپل همچنان ادامه دارد و همه گروه‌ها اعم از هلال احمر، گروه‌های جهادی، آتش نشانی در حال کمک هستند و تمام تلاشمان خدمت رسانی تا آخرین لحظه است.

وی تصریح کرد: با توجه به ناپایداری سازه‌های مجاور، هشدارهای زیادی به گروه‌های تجسس داده شده است اما با تمام این خطرات و لحاظ کردن موارد ایمنی، کار عملیاتی در حال انجام است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ابراز لطف مردم آبادان به امدادگران افزود: از طرفی دیگر خود مردم آبادان هم در تلاشند که در عملیات آواربرداری دخیل باشند. همچنین بسیاری از مردم به توزیع غذا و آب مشغولند و بسیاری از آنها موکب زده‌اند؛ کمک‌های بی نظیری از سوی مردم در حال انجام است که جای تقدیر دارد.

کولیوند با اشاره به حضور دیگر گروه‌های امدادی اظهار کرد: باید به تمام گروهای امدادی که در صحنه حضور دارند خسته نباشید بگویم که در این هوای گرم، تمام قد در حال فعالیت بی‌دریغ هستند.

وی به عدم توانایی سگ‌های خانگی در کشف محبوس‌شدگان زیر آوار اشاره کرد و گفت: از سگ‌های خانگی برای عملیات جست و جو نمی‌توان استفاده کرد. تیم‌های آنست (سگ‌های جست‌وجو و نجات) هلال‌احمر، تخصصی و آموزش‌دیده‌اند، اتفاقاً سه ماه پیش تمام تیم‌های سگ‌های جست‌وجو و نجات هلال احمر آموزش دوباره دیده‌اند و هیچ تیمی نمی‌تواند در صحنه عملیات متروپل، قوی‌تر از تیم‌های تخصصی و آموزش‌دیده عمل کند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: با توجه به عمق سانحه و چشم انتظاری داغ‌دیدگان، طبیعی است که مردم در این شرایط عملیات آوار برداری را کند توصیف کنند اما در مقایسه با دیگر حوادث، سرعت عملیات امدادی در متروپل مناسب بوده است. شرایط این عملیات متفاوت و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با دیگر حوادث قابل مقایسه نیست. یکی از موانع در سرعت امدادرسانی، سازه ناپایدار مجاور است که هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد. مانع دیگر، ازدحام مردم در محل حادثه است که سرعت استفاده از ادوات و تجهیزات آواربرداری را به تعویق می‌اندازد.

کولیوند تاکید کرد: ما تا آخرین لحظه در کنار مردم آبادان بوده و در غم آنها شریک هستیم. تمام تلاشمان هم این است که عملیات امدادی با سرعت هرچه تمام تر انجام شود.

کد خبر 577933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.