روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

در ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین دو درضد افت کرد و وارد کانال ۲۹ هزار دلار شد، اتریوم نیز شش درصد افت کرد و به یک هزار و ۸۳۵ دلار رسید، سایر رمزارزهای بازار نیز وضعیت مطلوبی نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چند هفته اخیر شاهد رفتار نوسانی از بیت کوین حول قیمت سی هزار دلار هستیم، وقتی به زیر این سطح می‌آید شاهد عرضه قوی در کلیت بازار هستیم و وقتی به بالای سی هزار دلار حرکت می‌کند تقاضا در کلیت بازار تقویت می‌شود. در ۲۴ ساعت اخیر بیت کوین دو درضد افت کرد و وارد کانال ۲۹ هزار دلار شد، اتریوم نیز شش درصد افت کرد و به یک هزار و ۸۳۵ دلار رسید، سایر رمزارزهای بازار نیز وضعیت مطلوبی نداشتند.

آخرین تحولات قیمتی رمزارزهای برتر بازار

بیت‌کوین (BTC): ۲۹ هزار و ۱۴۵ دلار
تغییرات: افت ۲.۰۳ درصدی

اتریوم (ETH): یک هزار و ۸۳۵ دلار
تغییرات: کاهش ۶.۷۵ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۱۱ دلار و ۹۰ سنت
تغییرات: کاهش ۵.۹۰ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۳۸۸ دلار
تغییرات: کاهش ۳.۱۲ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۴۸۸ دلار
تغییرات: رشد ۵.۳۳ درصدی

سولانا (SOL): ۴۴ دلار و ۱۷ سنت
تغییرات: کاهش ۹.۶۶ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۲۴ دلار و ۴۵ سنت
تغییرات: رشد ۱۴.۱۱ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۸۰۸ دلار
تغییرات: رشد ۰.۱۰ درصدی

دوج‌کوین(DOGE): ۰.۰۷۸۱ دلار
تغییرات: افت ۵.۹۵ درصدی

پولکادات (DOT): ۹ دلار و ۳۳ سنت
تغییرات: رشد ۷.۴۹ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین


روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار.
مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار.
پیش بینی: رفتار نوسانی بیت کوین در محدوده ۳۰ هزار دلار، قرار گیری در یک روند خنثی.
(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

دامیننس

روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است)

ارزش کل بازار رمز ارزها


روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

ارزش بازار حوزه دیفای


روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

شاخص ترس و طمع بیت کوین


روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

روند شاخص ترس و طمع


روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

این‌شوریس میلیون‌ها دلار به مدعیان زیان‌دیده از سقوط ترا پرداخت می‌کند

پلتفرم این‌شوریس بعد از بررسی ۱۷۳ ادعای خسارت ناشی از سقوط ترا اعلام کرد حدود ۱۱ میلیون دلار به شاکیان پرداخت می‌کند. این پلتفرم در حوزه دیفای خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد افزود ۶۱ بیمه‌شده دیگر هنوز درخواست خسارت خود را ثبت نکرده‌اند. گفتنی است این پلتفرم مهلت ثبت درخواست را به تازگی از ۱۵ روز به هفت روز کاهش داده است. این اقدام با واکنش کاربران توئیتر همراه شد؛ آنها معتقدند اینشورنس می‌خواهد از تعهدات خود در قبال مشتریان شانه خالی کند.

همکاری اینجکتیو با ورمهول برای آوردن ۱۰ بلاک چین جدید به این پلتفرم

پروتکل دیفای اینجکتیو (INJ) برای آوردن ۱۰ بلاک چین جدید به این پلتفرم با ورم‌هول (Wormhole) وارد همکاری شده است. اینجکتیو لبز اعلام کرده است که در پی این همکاری کاربران قادر خواهند بود دارایی‌های خود را در زنجیره‌های مورد پشتیبانی ورم‌هول معامله و منتقل کنند. تمامی این ۱۰ بلاک چین نام برده نشده‌اند. با این حال وبسایت ورم‌هول از بلاک چین‌های سولانا، ترا، اتریوم، اولنچ، اوسیس، بایننس اسمارت چین، پالیگان، فانتوم و آئورا به عنوان شبکه‌های مورد پشتیبانی خود نام برده است.

تد کروز: هر هفته بیت کوین می‌خرم

سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، می‌گوید نسبت به آینده ارزهای دیجیتال به شدت خوش‌بین است و هر هفته بیت کوین خریداری می‌کند.

وی افزود: بیت کوین را باور دارد و به همین خاطر بخش اندکی از سبد سرمایه خود را به آن اختصاص داده است.

این سناتور گفت: ارزهای دیجیتال جهان را تغییر خواهند داد و مزیتشان این است که تحت کنترل هیچ شخصی نیستند. این سیاستمدار آمریکایی ادامه داد دلیل ترس برخی افراد از ارزهای دیجیتال هم این است که نمی‌توانند این حوزه را تحت کنترل خود در بیاورند.

بانک جهانی از پروژه بیت کوینی در جمهوری آفریقای مرکزی حمایت نمی‌کند

بانک جهانی ضمن مخالفت با پذیرش بیت کوین به عنوان پول قانونی در جمهوری آفریقای مرکزی اعلام کرد از پلتفرم ارز دیجیتالی این کشور به نام «سانگو» حمایت نمی‌کند. سخنگوی بانک جهانی گفت این نهاد بین‌المللی نگران شفافیت، پیامدهای مالی و زیست‌محیطی این اقدام است و «امکان ندارد» بودجه این پروژه را تأمین کند. این سخنان در حالی مطرح شد که وب‌سایت پروژه سانگو از دریافت کمک ۳۵ میلیون دلاری این بانک خبر داده بود. بنا بر اعلام بانک جهانی، این بسته مالی هیچ ارتباطی با پروژه‌های ارز دیجیتالی ندارد.

مخالفت مجلس پرتغال با اخذ مالیات از سود معامله‌های ارز دیجیتالی

به گزارش نشریه اکو، مجلس پرتغال با طرح پیشنهادی احزاب چپ‌گرا برای اخذ مالیات از بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال مخالفت کرده است. نمایندگان این طرح را در نشست بودجه مطرح کردند و قصد داشتند برای سودهای ارز دیجیتالی بیش از ۵۰۰۰ یورو مالیات وضع کنند. این کشور از سال ۲۰۱۸ برای معامله ارزهای دیجیتال معافیت مالیاتی وضع کرده است ولی شاید در آینده این وضع تغییر کند. وزیر اقتصاد پرتغال اعلام کرده اموال دیجیتال به زودی در این کشور مشمول قوانین مالیات بر درآمد خواهند شد.

خالق دوج کوین: از ۹ سال پیش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را متوقف کرده‌ام

بیلی مارکوس که ۹ سال پیش به همراه جکسون پالمر دوج کوین را به عنوان یک میم درباره بیت کوین ایجاد کرد، می‌گوید که ۹ سال است که هیچ ارز دیجیتالی خریداری نکرده است.

وی در پاسخ به یکی از کاربران توئیتر که از او پرسیده بود که آیا هنوز در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کند یا خیر؛ گفت که از سال ۲۰۱۳ که دوج کوین را ساخته، تقریباً سرمایه‌گذاری خود در ارزهای دیجیتال را متوقف کرده است.

خالق دوج کوین می‌گوید که تنها مقداری ارز دیجیتال از انعامی که دریافت کرده باقی‌مانده است که آنها را هم به‌تدریج می‌فروشد.

مارکوس می‌گوید که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال معادل قمار است و به همین دلیل در ۹ سال گذشته هیچ ارز دیجیتالی خریداری نکرده است. گفتنی است که او اخیراً چند بار در توئیتر به جامعه ارزهای دیجیتال یادآوری کرد که دیگر در پروژه دوج کوین درگیر نیست و قصد پیوستن مجدد به آن یا شروع پروژه جدیدی را هم ندارد.

ارزهای دیجیتال برتر بازار بین ۵۲ تا ۸۸ درصد از اوج قیمتی خود کاهش یافته‌اند

طبق گزارش بیت کوین دات‌کام، درحالی‌که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۱۹۶ روز پیش (۹ نوامبر ۲۰۲۱ / هجدهم آبان ۱۴۰۰) با ثبت رکوردی تاریخی به بیش از سه تریلیون دلار رسید؛ اما در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال با کاهشی حدوداً ۵۶ درصدی به ۱.۳۱ تریلیون دلار رسیده است.

این گزارش می‌گوید که ارزش ارزهای دیجیتال بیت کوین و اتریوم به ترتیب بیش از ۵۷ درصد و بیش از ۵۹ درصد نسبت به اوج قیمتی خود سقوط کرده‌اند. همچنین بایننس کوین نیز بیش از ۵۲ درصد از اوج قیمتی خود فاصله دارد. در میان ارزهای دیجیتال برجسته بازار، شدیدترین کاهش نسبت به اوج قیمتی مربوط به توکن‌های ریپل (۸۷ درصد)، کاردانو (۸۳.۵ درصد)، سولانا (۸۱.۵ درصد) و دوج کوین (۸۸.۸ درصد) بوده است.

کیف پول‌های فعال شبکه کاردانو از نظر درصدی ۴ برابر بیشتر از اتریوم هستند

بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای مساری، تعداد کاربران فعال کاردانو از نظر درصدی بسیار بیشتر از اتریوم است. این داده‌ها می‌گویند که تعداد کیف پول‌های کاردانو در حال حاضر تقریباً ۳.۶ میلیون آدرس است که به میزان پنج درصد کمتر از کل کیف پول‌های باز شده در شبکه اتریوم است.

با این حال، هنگامی‌که به تعداد کاربران فعال کیف پول‌ها نگاه کنیم؛ تعداد کیف پول‌های فعال کاردانو از نظر درصد حدود چهار برابر بیشتر از اتریوم است. در واقع، تعداد کیف پول‌های فعال کاردانو برابر با ۲.۲ درصد از کل کیف پول‌های شبکه است که در این زمینه تقریباً وضعیتی مشابه بیت کوین دارد. این در حالی است که تنها ۰.۶۳ درصد از کل کیف پول‌های شبکه اتریوم فعال هستند.

نقشه بازار

روز قرمز کریپتوکارنسی/آیا بیت کوین وارد یک روند خنثی شده است؟

کد خبر 577903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.