چهارشنبه و پنجشنبه پرتصادف‌ترین روزها/کاهش ۱۶ درصدی تصادفات فوتی در اردیبهشت‌ سال جاری

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را پرتصادف‌ترین روزها در جاده‌های استان طی اردیبهشت‌ماه سال جاری دانست و گفت: تصادفات فوتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس آمارهای به دست آمده، طی اردیبهشت‌ماه سال جاری ۶۹۸ فقره تصادف در راه‌های برون‌شهری استان اصفهان رخ داده است که ۳۵۳ فقره از این تصادفات خسارتی، ۳۲۵ فقره جرحی و ۲۰ فقره نیز فوتی بوده‌اند.

وی با اشاره به کاهش ۱۶ درصدی تصادفات فوتی در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزود: کاهش این آمار درحالی رخ داده است که با بهبود شرایط کشور از نظر بیماری کرونا سال جاری شاهد افزایش سفرهای برون‌شهری بوده‌ایم.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: ۲۱ درصد از تصادفات اردیبهشت‌ماه سال جاری واژگونی، ۳۸ درصد تک وسیله‌ای و ۱۷ درصد مربوط به موتورسیکلت بوده است.

وی با بیان اینکه نداشتن توجه به جلو توسط رانندگان با ۳۳ درصد بیشترین علت وقوع تصادفات در این ماه بوده است، تصریح کرد: رعایت نکردن حق تقدم، سرعت و سبقت غیرمجاز، تغییر مسیر ناگهانی، خستگی و خواب‌آلودگی، رعایت نکردن فاصله طولی با خودروی جلویی و تخطی از سرعت مطمئنه نیز از مهم‌ترین علل وقوع تصادفات در اردیبهشت‌ماه سال جاری به شمار می‌روند.

سرهنگ زارع روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را پرتصادف‌ترین روزها و ساعات ۱۸ تا ۲۲ را بیشترین زمان وقوع تصادفات طی مدت مذکور دانست و اضافه کرد: رانندگان با مدیریت زمان سفرهای برون‌شهری خود، از هرگونه شتاب در رانندگی خودداری کنند.

وی با بیان اینکه مأموران و گشت‌های نامحسوس این پلیس با استقرار در اکثر محورها و جاده‌های استان با رانندگان متخلف برخورد قانونی خواهند کرد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از شایع‌ترین علل تصادفات در جاده‌های استان خستگی، خواب‌آلودگی و نداشتن توجه به جلو است، رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان را دارند، با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را یاری کنند و سفری ایمن برای خود و دیگران رقم بزنند.

کد خبر 577857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.