فرمایشات رهبری؛ چشم‌انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دیدار روز گذشته خود با رهبر معظم انقلاب نوشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سومین انتخابات هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته چهارشنبه _چهارم خردادماه_ برگزار شد و سپس نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب دیدار کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مجلس شورای اسلامی را از ارکان اصلی مدیریت کشور برشمردند و با اشاره به دشواری‌ها و پیچیدگی‌های مدیریت کشورها در شرایط خطیر کنونی بین‌المللی، همه قوا و دستگاه‌ها را به درک اهمیت جایگاه خود و همکاری صمیمانه با یکدیگر فراخواندند و تأکید کردند: شناخت صحیح توانایی‌ها و آسیب‌پذیری‌ها یکی از مسائل بسیار ضروری است زیرا دشمن بیش از آنکه به توانایی‌های خود امیدوار باشد به خطا و اشتباه‌های ما چشم دوخته است.

ایشان با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان و اضلاع اصلی مدیریت کشور و دارای جایگاه مهمی است، خاطرنشان کردند: نمایندگان مجلس از شهرهای مختلف و حتی از شهرهای کم‌جمعیت نیز باید به جایگاه مجلس چنین دیدگاهی داشته باشند و متوجه سختی و پیچیدگی مدیریت کشور باشند.

ایشان با اشاره به تعبیر سابق خود از مجلس یازدهم به‌عنوان مجلس انقلابی افزودند: بعضی‌ها از این تعبیر خوششان نیامد اما این یک تعبیر حقیقی بود؛ چرا که مردم نمایندگانی را برای این مجلس انتخاب کردند که شعارها و جهت‌گیری‌ها آنها انقلابی بود.

ایشان اظهارات برخی افراد که شعارهای انقلاب را دردسر برای کشور می‌دانند، مردود دانستند و گفتند: حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب به نفع کشور و موجب درمان دردهای آن است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، انقلابی ماندن را مهم‌تر از انقلابی بودن خواندند و خاطرنشان کردند: بعضی افراد در سال‌های اول انقلاب بسیار پرشور و حرارت و به تعبیری سوپرانقلابی بودند اما استقامت و طاقت ماندن در این راه را نداشتند و نتوانستند در مسیر بمانند بنابراین مشکل‌تر از انقلابی بودن، انقلابی ماندن فردی و جمعیِ مجلس است.

ایشان با تحسین اقدامات خوب انجام شده در دو سال گذشته‌ی مجلس یازدهم، در ادامه به بیان شاخص‌های «نماینده انقلابی» پرداختند و گفتند: اولین شاخص، «ساده‌زیستی، و اسیر تجملات و اعیان‌نشینی نشدن» است و نباید زندگی نمایندگان با قبل از دوره نمایندگی تفاوت کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در توئیتر، یادداشت‌هایی را از دیدار خود با رهبر معظم انقلاب نوشتند:

تاکید رهبر معظم انقلاب بر فعال کردن ظرفیت‌های معدنی

مصطفی نخعی، نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«در دیدار با رهبر معظم انقلاب، فعال کردن ظرفیت‌های عظیم معدنی کشور، مجدداً مورد مطالبه ایشان بود. ‏امیدوارم دولت محترم و به ویژه وزارت صمت در تعامل با مجلس، اهتمام ویژه‌ای در این خصوص داشته باشند.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

عنایت معظم‌له مسئولیت ما را سنگین‌تر خواهد کرد

الهام آزاد، نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«امروز نمایندگان این دوره برای اولین بار افتخار دیدار حضوری با رهبری عزیز انقلاب داشتند؛ ایشان چون گذشته، خدمتگزاران مردم در خانه ملت را مورد لطف و محبت خود قرار دادند. قطعاً عنایت معظم‌له مسئولیت ما را در برابر ملت سنگین‌تر خواهد کرد. انشاالله همچنان خدمتگزاری صدیق برای مردم و انقلاب باشیم.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

انگشتری مقام معظم رهبری جان را صفا می‌دهد

اردشیر مطهری، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«واژه واژه کلامش نعمت است و دیدارش ذی‌قیمت و انگشترش که بارها و بارها در قنوت‌های نمازهای شَبش نجوای عاشقانه‌اش را شاهد بوده را قیمتی نیست، الا بارها و بارها و بارها سجده شکر بر بارگاه حضرت حق. الهی شکر، الهی شکر، الهی شکر...

الهی، به لطف نایب امام زمان، ناقابلی را هدیه‌ای گران‌بها نصیب نمودی. انگشتری مقام معظم رهبری که جان را صفا می‌دهد و روح را نوازش و آرامشی است بر قلبی که به عشق ولایت می‌تپد ‏با کدامین زبان و بیان و قلم سپاس گویم و چگونه شکر این نعمت را به‌جای آورم؟! الهی شکر، الهی شکر، الهی شکر..

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

دوری نمایندگان از امور اجرایی مورد تاکید رهبر انقلاب است

علی بابایی‌کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«رهبر فرزانه انقلاب امروز پدرانه و بزرگوارانه نمایندگان را مورد لطف قرار دادند. ‏فرمایش ایشان که «من مجلس شما را دوست دارم» بزرگترین سند افتخار مجلس یازدهم خواهد بود و امیدواریم طبق رهنمود ایشان در مسیر انقلابی بودن باقی بمانیم.

نکته مهم دیگر تاکید همیشگی ایشان بر دوری نمایندگان از امور اجرایی بر اساس مصلحت نمایندگان بود، اما در کنار آن دولت را نیز توصیه به مشورت با نمایندگان در مسائل مختلف نمودند.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

حمایت رهبر انقلاب از مجلس وظیفه ما را سنگین‌‎تر کرد

مجتبی رضاخواه، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«با حمایت مجدد رهبر انقلاب از مجلس یازدهم، وظیفه ما در مجلس سنگین‌تر شد. ‏رهبر معظم انقلاب: ‏ما گفتیم مجلس انقلابی یک عده‌ای خوششان نیامد / خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضی‌ها خوششان می‌آید، بعضی‌ها خوششان نمی‌آید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

مقام معظم رهبری خصوصیات نماینده انقلابی را بیان فرمودند

بهروز محبی نجم‌آبادی، نماینده شهرستان‌های سبزوار، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«دیداری ارزشمند و بیاناتی همه جانبه، ‏رهبری حکیم و فرزانه تاکید کردند این مجلس انقلابی است و توصیه فرمود انقلابی بماند. ضمن نقدهایی که داشتند، خصوصیات نماینده انقلابی را هم بیان فرمودند. ‏رضایت ولیّ امر در چهره نورانی‌اش و سخنان دقیق و سنجیده‌اش خستگی دو ساله را از تن بیرون کرد.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

دیدار با رهبر معظم انقلاب فرصتی ناب برایم بود

زهره الهیان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«امروز دیدار با رهبر معظم انقلاب فرصتی ناب برایم بود، دقت نظر ایشان، تسلط و نگاه علمی و کارشناسی به موضوعات و اطلاع دقیق از جریانات و اخبار مجلس همه ما را شگفت زده کرد. ‏تأیید دوباره لقب انقلابی بار مسئولیت را برایم سنگین‌تر کرد و ملاطفت ایشان به نمایندگان روحی دوباره در ما دمید.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

انشاالله طبق فرمایش رهبری تا پایان، انقلابی بمانیم

علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«در آغاز سومین سال نمایندگی، زیارت امام خامنه‌ای روزیمان شد. ‏با حمایت مجدد رهبر انقلاب اسلامی ایران، از مجلس یازدهم، تاکید بر انقلابی ماندن و ترسیم نقشه راه، وظیفه ما سنگین‌تر شد. ‏ان‌شاالله طبق فرمایش ایشان، تا پایان نیز انقلابی بمانیم.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

شعارها و جهت گیری‌ها انقلابی باشد

حسین حسین‌زاده، نماینده مردم لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«در آغاز سومین سال نمایندگی همراه با دیگر نمایندگان به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتیم. امیدواریم همان‌طور که ایشان فرمودند تا پایان انقلابی بمانیم؛ هم شعارهایمان و هم جهت‌گیری‌هایمان انقلابی باشد.»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

نکته اساسی انقلابی ماندن است

روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«نکته اساسی انقلابی ماندن است چه فرد و چه جمع مجلس. رهبر انقلاب- ۴ خرداد ۱۴۰۱»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

باید خودمان را با ویژگی‌های نماینده انقلابی تطبیق دهیم

عباس گودرزی، نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«بَلِ الانسانُ عَلی نَفسِه بَصیره...

‏امروز رهبر معظم انقلاب ویژگی‌های یک نماینده انقلابی را بیان فرمودند؛ باید خودمان را با آن ویژگی‌ها تطبیق بدهیم؛ هر کجا مطابقت داشتیم خدا را شکر کنیم و هر کجا فاصله بود از خدا طلب هدایت»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

ساده‌زیستی و امانتداری شاخص‌های نماینده انقلابی

محسن زنگنه، نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت:

«بیان شاخص‌های نماینده انقلابی توسط رهبر معظم انقلاب:

‏۱- ساده‌زیست

‏۲- امانتدار

‏۳- مسئولیت‌پذیر

‏۴- مردمی بودن

‏۵- به‌دنبال حل مسائل اصلی

‏۶- اجتناب از تبعیض و فساد

‏۷- همکاری با سایر قوا

‏۸- پرهیز از عوام‌زدگی و جوزدگی

‏۹- پایبندی به قانون اساسی»

فرمایشات رهبری؛ چشم انداز و سند افتخار مجلس انقلابی

کد خبر 577804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.