شفافیت، موجب افزایش اعتماد مردم به دستگاه‌های تصمیم‌گیر می‌شود

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه باعث ارزیابی بهتر نمایندگان خواهد شد و مردم احساس می‌کنند که خودشان در مسیر تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری برای اداره مطلوب‌تر کشور هستند.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: طرح شفافیت از مجلس شورای اسلامی به شفافیت تمام قوا ارتقا پیدا کرد و چند مرحله پیش‌تر از آن که از مجلس شورای اسلامی توقع می‌رفت، به تصویب رسید.

وی ادامه داد: توسعه و گسترش طرح شفافیت به همه قوا بیشتر از توقعی بود که در شعارهای انتخاباتی مجلس یازدهم مطرح شده بود، بنابراین طبیعی است که باید این طرح را مثبت دانست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: شفافیت باید به گونه‌ای باشد که دشمنان نتوانند علیه نظام و کشور سوءاستفاده کنند همچنین باید اطلاعات امنیتی کشور در قوای سه‌گانه حفظ شود و امکان بهره‌برداری دشمن از شفافیت را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی چند قدم بیشتر از شعاری که داده بود در زمینه شفافیت گام برداشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اقدامات و تصمیمات مجلس در صحن به صورت علنی پخش می‌شود مردم در جریان اقدامات و تصمیمات منتخبین خود قرار می‌گیرند از این رو افکار عمومی مردم نسبت به مسئولان افزایش پیدا خواهد کرد.

ترقی گفت: شفافیت موجب می‌شود که موکلین از تصمیمات و اقدامات وکلای خود کاملاً مطلع باشند و در جریان آن قرار بگیرند. شفافیت یکی از حقوق قانون اساسی است که با همت مجلس تحقق پیدا کرده است و موجب اعتماد بیشتر مردم به دستگاه‌های تصمیم‌گیر و منتخبین مردم خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: این طرح باعث ارزیابی بهتر نمایندگان خواهد شد و مردم احساس می‌کنند که خودشان در مسیر تصمیم‌گیری‌ها و قانون‌گذاری برای اداره مطلوب‌تر کشور هستند، از این‌رو موجب افزایش مشارکت مردم خواهد شد و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور بالاتر خواهد رفت.

کد خبر 577648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.