سامع: بر کسب ایده‌های تازه و نوآوری در حوزه خدمات شهری تاکید داریم

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان، خلاقیت و نوآوری را از ارکان مهم حوزه خدمات شهری دانست و گفت: بهره‌مندی از این ظرفیت در کنار تجهیزات و ابزارهای لازم مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدامیر سامع امروز _چهارشنبه، چهارم خردادماه_ در سی‌وهشتمین نشست معاونان محیط زیست و خدمات شهری کلانشهرهای ایران، اظهار کرد: مهم‌ترین چالش در حوزه خدمات شهری مشارکت مردم است که حتی بیش از مسائل مالی اهمیت دارد.

وی گفتمان‌سازی با مردم را از دیگر امور ضروری در این زمینه دانست و افزود: ضرورت دارد که نیاز مردم را به طور دقیق بشناسیم و آن را رفع کنیم؛ در این راستا باید ایده‌های نو و تازه را از مردم دریافت و برای رفع مسائل از آنها استفاده کنیم که ارتباط با نخبگان شهر در این میان اهمیت زیادی دارد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه تفاهم برای انتخاب روش حل مسئله از دیگر دستاوردهای گفتمان‌سازی با مردم در حوزه خدمات شهری است، تصریح کرد: برخی موضوعات مانند روزبازارها همواره نیازمند تفاهم برای روش حل مسئله است، به نحوی که با کمترین آسیب، مسئله رفع شود.

وی گفت: از مشارکت مردم در برون‌سپاری فعالیت‌ها نیز می‌توان بهره‌مند شد که موجب ترغیب بخش خصوصی به همکاری می‌شود.

سامع با بیان اینکه شهرداری هنوز آن طور که باید از مشارکت دستگاه‌های مرتبط در حوزه خدمات شهری بهره‌مند نشده است، اظهار کرد: لازم است با استفاده از ظرفیت‌های قانونی در این زمینه با دستگاه‌ها به تفاهم برسیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از فناوری‌ها و روش‌های علمی، تأمین تجهیزات لازم و استفاده مناسب از فناوری‌های جدید از دیگر امور ضروری در زمینه تقویت خدمات شهری است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دوره‌های موفقیت‌آمیز فعالیت خدمات شهری در اصفهان، گفت: در ۲۰ سال گذشته خدمات شهری در اصفهان دوره‌های مختلفی را به خود دیده است؛ در یک دوره قوت و قدرت ویژه‌ای در آن ظهور کرد و دوره‌ای دیگر در کنار این قوت به دنبال برنامه‌ریزی بود؛ در دوره فعلی نیز بر کسب ایده‌های تازه و نوآوری تاکید می‌شود که قطعاً تجارب خوبی را ایجاد خواهد کرد.

کد خبر 577578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.