باتری فرسوده چه خطراتی برای محیط زیست و انسان‌ها دارد؟

ما هر ساله میلیون‌ها تن زباله غیر قابل بازیافت تولید می‌کنیم؛ زباله‌هایی که امکان بازگشت مجدد آنها به چرخه صنعت وجود ندارد. یکی از این زباله‌ها باتری‌های فرسوده و ضایعات باتری‌ها هستند که به محیط زیست آسیب می‌رسانند.

این زباله‌ها با ورود به طبیعت باعث آلودگی آب و خاک می‌شوند و حتی سلامتی و کیفیت زندگی روزمره ما را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

اگر کنجکاو شدید بدانید این باتری‌های ضایعاتی و فرسوده چه خطراتی برای محیط زیست و زندگی ما دارند، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. در انتهای این مقاله علاوه بر آشنایی با آثار مخرب ضایعات باتری‌ها، یک روش عالی برای تبدیل این ضایعات فرسوده به ماده اولیه با ارزش و پول نقد نیز به شما معرفی می‌کنیم.

خطرات جدی ضایعات باتری برای محیط زیست و انسان

به طور کلی انواع باتری‌های یک بار مصرف و باتری‌های قابل شارژ مانند باتری رایانه‌ها، گوشی‌های تلفن همراه، تجهیزات رایانه‌ای، تلویزیون، باتری خودرو، باتری‌های ups، باتری کتابی و… جزو پسماندهای الکترونیکی محسوب می‌شوند. این پسماندها به دلیل وجود فلزات سنگین و سمی مانند سرب، آلومینیوم، نیکل و موادی مانند جیوه، آرسنیک و کادمیوم شدت خطرناک هستند.

سازمان ملل متحد در گزارش سال گذشته خود خبر از ۸۰۰ میلیون کودکِ در معرض خطر مسمومیت ناشی از آب‌های آلوده به آرسنیک و سرب داد. در بخشی از این گزارش، سموم باتری‌های غیر قابل بازیافت، سرب باتری‌های خودرو و سایر باتری‌های قابل بازیافت، به عنوان یکی از منابع مهم تولید سرب معرفی شده‌اند. این سموم با نفوذ در آب‌های زیرزمینی، در پوسته زمین و خاک سطحی می‌رسند و محصولات کشاورزی، آب‌های آشامیدنی جاری و به طور کلی در خوراک روزانه گیاهان و جانوران وارد می‌شوند و سلامتی ما را به خطر می‌اندازند.

روش‌های کاهش خطرات باتری‌های فرسوده برای محیط زیست

اما چه مواردی را باید در نظر بگیریم که ورود پسماند باتری‌های ضایعاتی به چرخه محیط زیست تا حد ممکن محدود شود؟ آیا واقعاً راهکاری وجود دارد؟ سازمان‌های حمایت از محیط زیست و گروه‌های حامی طبیعت و حیوانات، چند راهکار پیشنهادی برای حل این مساله ارائه کرده اند که در ادامه آنها را با هم مرور می‌کنیم:

· تولید و وارد کردن باتری‌هایی که برای محیط زیست خطر کمتری دارند

· طراحی باتری‌هایی که طول عمر بیشتری دارند

· تفکیک باتری‌های مصرف شده و ضایعاتی از سایر زباله‌ها

· استفاده از باتری‌هایی که با انرژی خورشیدی شارژ می‌شوند

· جدی‌تر کردن برنامه‌های جمع آوری باتری‌های ضایعاتی و فرسوده در کشور و وارد کردن مجدد آنها به فرآیند بازیافت

· سوزاندن باتری‌های فرسوده باید کنار گذاشته شود، چون ممکن است باعث انتشار برخی از فلزات سمی در هوا یا حتی نشت آنها به خاک شود

· قرار دادن یک برنامه جامع برای مدیریت ضایعات باتری‌های فرسوده و کهنه که اصطلاحاً به آن روش بازیافت صنعتی گفته می‌شود

باتری فرسوده چه خطراتی برای محیط زیست و انسان‌ها دارد؟

با ضایعات باتری‌های فرسوده چه کار کنیم؟

همه باطری‌های قابل بازیافت اعم از باتری خودرو، باتری موتور سیکلت، باطری UPS و حتی باتری‌های اتمی و خورشیدی، دارای عمر مفید مشخصی بین ۲ الی ۳ سال هستند. عمر مفید، یعنی بازه زمانی که یک باتری عملکرد قابل قبولی خوبی دارد.

وقتی عمر مفید باتری‌ها به پایان برسد، آنها دیگر قابل استفاده نیستند و باطری فرسوده یا ضایعات باتری محسوب می‌شوند، اما با بازیافت می‌توانیم از ورود آنها به طبیعت جلوگیری کنیم. بازیافت ضایعات باطری در کمک به حفظ محیط زیست، تولید محصولات سالم و ارگانیک، حفظ منابع طبیعی و کاهش ورود آلاینده‌های سمی ناشی از دفن زباله‌ها به طبیعت اهمیت زیادی دارد.

دلیل اصلی قابل بازیافت بودن باطری‌های فرسوده، سرب و سایر فلزات گران قیمت تشکیل دهنده باتری است. به همین دلیل، شرکت‌های ارائه کننده خدمات خرید باتری فرسوده با خرید باطری‌های اسقاطی و فرسوده نظیر باتری فرسوده یو پی اس، باتری اسیدی فرسوده، باتری فرسوده لیفتراک و… علاوه بر فعالیت اقتصادی، قدمی برای حفظ محیط زیست برمی‌دارند. برای دریافت قیمت روز باتری فرسوده، می‌توانید با کارشناسان باتری آنلاین در تماس باشید.

کدام باتری‌های فرسوده و اسقاطی قابل بازیافت هستند؟

ضایعات همه باتری‌های فرسوده قابل بازیافت نیستند. فقط ضایعات باتری‌هایی وارد فرآیند بازیافت می‌شوند که از فلزات گران قیمت و با ارزش تولید شده باشند. فلزاتی که می‌توانند دوباره به چرخه‌ی صنعت برگردانده شوند. در ادامه با این باتری‌ها آشنا می‌شویم:

  • ضایعات باتری خودروهای سواری

انواع باتری‌هایی که برای خودروهای سواری و تراکتور استفاده می‌شوند.

  • باتری فرسوده لیفتراک

باتری‌هایی که در صنایع مخابراتی و نیروگاه‌های تولید برق مصرف می‌شوند.

  • ضایعات باتری موتور سیکلت

باتری‌های کوچک ۱۲ ولت اسیدی یا باطری‌های UPS قابل بازیافتی که برای موتور سیکلت‌ها هستند.

  • باتری‌های فرسوده UPS

باتری‌های UPS صنعتی که از نوع سیلد اسید هستند.

  • باطری اسیدی فرسوده

باتری‌های اسیدی یا باتری‌های اسیدی – سربی که قابل شارژ هستند.

  • ضایعات باتری کتابی

باتری‌های لپ تاپ و موبایل، باتری سامانه‌های کنترل و امنیت، باتری‌های روشنایی، باتری‌های پشتیبان، باتری‌ها سکه‌ای و باتری آلکالاینی از نوع کتابی هستند.

  • باتری اتمی فرسوده

باتری‌های اتمی کلسیم - کلسیم و باتری‌های کلسیم – سیلور از نوع تجزیه ناپذیر هستند.

  • باتری انرژی خورشیدی فرسوده

سلول‌های خورشیدی که از جنس سیلیکون طراحی یا باتری‌های خورشیدی که از فلزات مس و آلومینیوم ساخته شده‌اند.

باتری فرسوده چه خطراتی برای محیط زیست و انسان‌ها دارد؟

چطور ضایعات باتری فرسوده را به قیمت بفروشیم؟

اگر فکر می‌کنید قیمت خرید باتری فرسوده در همه شرکت‌های خریدار این ضایعات یکسان است، باید بگوییم که این طور نیست! قیمت همه‌ی شرکت‌ها شبیه به هم نیست و به صورت روزانه در حال تغییر است. اما دلیل این تغییر قیمت روزانه چیست؟

در پاسخ باید بگوییم، قیمت خرید باتری فرسوده به «قیمت روز سرب» و «قیمت دلار» بستگی دارد. با توجه به اینکه نرخ دلار در کشور ما ثابت نیست و از سوی دیگر قیمت جهانی فلزات سنگین هم به دلیل شرایط اقتصادی و سیاسی فعلی جهان نوسان دارد، قیمت خرید ضایعات هم تقریباً به صورت روزانه دچار تغییر می‌شود. به همین دلیل، قیمتی که بابت خرید ضایعات باطری توسط شرکت‌های مختلف پیشنهاد می‌شود، با هم متفاوت است.

بهترین مرکز خرید ضایعات انواع باطری‌های فرسوده

شرکت‌های مختلفی در زمینه خرید و فروش ضایعات باطری فعالیت می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها باتری آنلاین است. این مجموعه خریدار انواع ضایعات باطری از جمله باتری فرسوده خودرو و موتور سیکلت، باتری لیفتراک، باتری اتمی، انواع باتری کتابی، باتری اسیدی، باتری سیلد و باتری انرژی خورشیدی با قیمت مناسب است.

باتری آنلاین، بهترین و معتبرترین فروشگاه اینترنتی خرید و فروش انواع باطری‌های فرسوده و ضایعات باتری با بهترین قیمت است؛ فقط کافی است به نشانی https://batrionline.com مراجعه کنید. برای خدمات خرید و دریافت باتری در محل، سفارش باطری و تعویض باتری ماشین در محل با ارسال رایگان، تست باطری و تست دینام خودرو می‌توانید به این مجموعه اعتماد کنید.

کد خبر 577357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.