«تئاتر درمانی» برای کودکان بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان

گروه نمایش «آب نبات»، نمایش «بزرگترین دکتر دنیا» را در بیمارستان امام حسین(ع) اصفهان اجرا کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیمارستان امام حسین (ع) به عنوان بیمارستان تخصصی کودکان، در روزهای اول خردادماه نیز میزبان گروه اجرای «آب نبات» بود. آنها تلاش کردند لبخند بر لب بچه‌ها بنشانند و به آنها کتاب شعر اهدا کنند.

محمد رضایی، پدر یکی از کودکان بیمار در بیمارستان امام حسین (ع) اصفهان در باره اجرای «آب نبات» می‌گوید: خانواده‌ها به واسطه بیماری کودکمان در شرایط روحی سختی هستند و چنین اجراهایی به روحیه کودک و همراهان او کمک می‌کند.

به گفته وی، ورود چنین گروه‌هایی به بیمارستان روحیه با نشاطی می‌دهد، شادابی و نشاطی که امیدواریم پایدار باشد زیرا روحیه ما نقش مهمی در شکل‌گیری روند درمان دارد به همین علت باید تدارک چنین برنامه‌هایی افزایش پیدا کند.

امیر هوشنگ نفری، بازیگر گروه «آب نبات» نیز درباره این اجرا می‌گوید: تلاش کردیم با اجرای خود در این بیمارستان، خنده را حتی برای یک لحظه روی لب کودکان بیاوریم. شرایط خانواده‌های حاضر در این بیمارستان را درک می‌کنم و امیدواریم باعث خوشحالی بچه‌ها شده باشیم.

این هنرمند تئاتر کودک ادامه داد: بچه‌ها از روپوش سفید دکتری می‌ترسند به همین دلیل اول برخورد خوبی نداشتند و شاید ترسیدند اما به مرور به آنها نزدیک شدیم و بازخوردهای خوبی از خانواده‌ها و بچه‌ها گرفتیم.

نفری با اشاره به اهدای کتاب به بچه‌ها، خاطرنشان کرد: کتاب شعر، از نظر من هدیه ارزشمندی است که از لحاظ فرهنگی روی بچه‌ها تأثیر مثبتی می‌گذارد.

کد خبر 577311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.