افزایش ۲۸درصدی حوادث ترافیکی در اصفهان/کاهش ۵درصدی معاینه اجساد

مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان گفت: مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی فروردین‌ماه امسال، برابر با دو هزار و ۱۹۱نفر است. آمار مذکور در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک هزار و ۷۰۸نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی فروردین‌ماه سال جاری با ۲۸.۳درصد افزایش روبه‌رو شده است.

‌منصور فیروزبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: فوت ناشی از مسمومیت با گاز CO در فروردین‌ماه سال جاری برابر با شش نفر بوده است که از این تعداد یک نفر زن و پنج نفر مرد بودند. این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک نفر بوده و مسمومیت ناشی از گاز CO با افزایش مواجه شده است.

وی درخصوص آمار برق‌گرفتگی فروردین‌ماه سال جاری، افزود: یک نفر طی فروردین‌ماه سال جاری درپی حوادث دچار برق‌گرفتگی شد و این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که برابر با دو نفر بوده، کاهش یافته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: یک مرد درپی حوادث غرق‌شدگی در رودخانه، طی یک ماهه ابتدایی سال جاری جان باخت و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که فوت هیچ فردی بر اثر حوادث غرق‌شدگی گزارش نشده بود، افزایش یافته است.

اصابت جسم سخت بیشترین عامل فوت درپی حوادث کار است

وی با بیان اینکه اصابت جسم سخت بیشترین عامل فوت درپی حوادث کار است، تصریح کرد: تعداد مصدومان حوادث کار فروردین‌ماه ۱۴۰۱ برابر با ۱۸۳ نفر است که از این تعداد، هفت نفر زن و مابقی مرد هستند و نسبت به فروردین‌ماه سال گذشته که این تعداد برابر با ۱۶۲ نفر بوده است، با افزایش ۱۳ درصدی مواجه هستیم. طی مدت مذکور ۹ نفر درپی حوادث کار جان باختند که همگی مرد بودند و در مقایسه با جان‌باختگان مدت مشابه سال گذشته که برابر با هفت نفر بوده است، تعداد جان‌باختگان ناشی از حوادث کار نیز افزایش داشته است.

فیروزبخت با اشاره به تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی، اضافه کرد: تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی نخستین ماه سال جاری برابر با دو هزار و ۱۹۱ نفر است که از این تعداد ۶۵۲ نفر زن و یک هزار و ۵۳۹ نفر مرد بودند. آمار مذکور در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک هزار و ۷۰۸ نفر بوده و تعداد مصدومان ناشی از حوادث ترافیکی طی فروردین سال جاری با ۲۸.۳ درصد افزایش روبه‌رو شده است.

کاهش ۱.۴ درصدی مصدومان نزاع و افزایش فوت شدگان از قرص برنج

وی گفت: در یک ماهه سال جاری آمار مصدومان نزاع و درگیری‌ها برابر با سه هزار و ۳۱۲ نفر است که از این تعداد یک هزار و ۲۱۲ نفر زن و دو هزار و ۱۰۰ نفر مرد هستند. این آمار در مقایسه با مصدومان نزاع و درگیری در سال گذشته که برابر با سه هزار و ۳۶۰ نفر بوده، کاهش ۱.۴ درصدی داشته است.

سرپرست پزشکی قانونی استان اصفهان ادامه داد: فوتی‌های ناشی از سوختگی طی مدت مذکور برابر با ۱۷ نفر است که از این تعداد هفت نفر زن و ۱۰ نفر مرد هستند. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که برابر با ۱۱ نفر بوده، افزایش یافته است.

وی با اشاره به مسمومیت افراد با قرص برنج، خاطرنشان کرد: در فروردین‌ماه دو مرد دچار مسمومیت با قرص برنج شدند که این آمار در مدت مشابه سال گذشته برابر با یک نفر (مرد) بوده است. همچنین ۳۰۱ جسد در فروردین‌ماه سال جاری معاینه شد که این آمار در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ برابر با ۳۱۷ جسد بوده و معاینه اجساد کاهشی پنج درصدی داشته است.

کد خبر 577308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.