روایت رشادت یک رزمنده نوجوان در آزادسازی خرمشهر

یک رزمنده و جانباز دفاع مقدس به تشریح خاطراتی از آزادسازی خرمشهر پرداخت و گفت: بهنام محمدی، نوجوان رزمنده کوتاه‌قامتی بود که قد او با طول سلاح «ژ۳» یکی بود؛ رشادت‌های این نوجوان در شناسایی حضور رژیم بعث در خرمشهر بی‌نظیر بود، او با حرکت روی پشت‌بام‌ها به رزمندگان اسلام کمک فراوانی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شیروانی صبح امروز _سه‌شنبه، سوم خردادماه_ در ویژه‌برنامه‌ای که به مناسبت آزادسازی خرمشهر توسط بسیج شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امروز در این زمان جمع شدیم تا سخن از غیرت جوانانی کنیم که سینه خود را سپر تانک‌ها و نفربرهایی کردند که آمده بودند غیرت، ناموس، شرف و عزت ایرانیان را له کنند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ جهانی، دنیا به دو ابرقدرت شرق و غرب تقسیم شد و تمام کشورهای جهان به زیر سیطره این دو قدرت رفتند، ادامه داد: در آن زمان ایران نیز جزو کشورهایی قرار گرفت که باید دستورات آمریکایی‌ها را اجرا می‌کرد، به طوری که همه ظرفیت‌ها و امکانات در اختیار مستشاران آمریکایی بود.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه آمریکایی‌ها علاوه بر استفاده از امکانات کشورمان، ملت ایران را نیز تحقیر می‌کردند، گفت: طبق اسنادی که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز موجود است، آن‌ها در هر فیش حقوقی خود حق توحش می‌گرفتند و این بالاترین جسارت به ایرانیان بود.

شیروانی با اشاره به قیام الهی حضرت امام راحل (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: وقتی مردم کشور شعار «نه شرقی نه غربی؛ جمهوری اسلامی» را آن‌هم بر محور تشیع سر دادند، به اصطلاح سیاسیون، شاخک‌های آمریکایی‌ها تکان خورد.

وی ادامه داد: در این راستا دشمنان ایران و استکبار تصمیم گرفتند، انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کنند که طرح کودتا، تحریم‌ها، شکل‌گیری منافقان و ترور شخصیت‌ها را راه‌اندازی کردند، اما به نتیجه نرسیدند تا در نهایت به بحث گزینه جنگ نظامی از سوی یک جاه‌طلب در منطقه به نام صدام در عراق رسیدند و لشکریان نظامی تا دندان مسلح را با همراهی حداقل ۴۰ کشور برای صدام آماده کردند.

این جانباز دفاع مقدس اضافه کرد: حمله عراق به ایران زمانی اتفاق افتاد که انقلاب در کشورمان به تازگی رخ داده و حکومت نوپایی شکل گرفته بود، از این‌رو طبق تمام برنامه‌ریزی‌ها باید عراق یک هفته‌ای ایران را تصرف می‌کرد؛ اما به پاس همت جوانان با غیرت و رزمندگان اسلام، آرزوها و افکار خوش رژیم بعث عراق به خواب آشفته تبدیل شد.

شیروانی خاطرنشان کرد: ۳۴ روز جوانان با غیرت ایران به واقع با دست خالی در مقابل ارتش تا بن دندان مسلح صدام ایستادند که قصد داشت یک روزه خرمشهر را بگیرد.

وی تاکید کرد: این یادواره‌ها و بزرگداشت‌ها به پاس این است که رشادت‌ها و ایثارهای جوانان ما فراموش نشود و به نسل جوان و نوجوان منتقل شود.

این جانباز دفاع مقدس اظهار کرد: اولین خصلتی که جوانان این مملکت داشتند و دارند، غیرت ناموسی است که سینه خود را سپر تانک‌ها و سلاح‌های دشمن کردند و تکه‌تکه شدند، عرق میهنی، وطن‌پرستی و غیرت مذهبی نیز خصلت این جوانان رزمنده بود که باعث شد در این جنگ پیروز میدان شویم.

شیروانی با بیان اینکه دشمنان ایران در محاسبات و نقشه‌های خود این خصلت‌ها را مدنظر قرار نداده بودند و این باعث شکست خفت‌بار آنها شد، گفت: آزادسازی خرمشهر در تاریخ دفاع مقدس ما نقطه عطفی است، این شهر دو دوره را پشت سر گذاشت، یکی برهه مقاومت که جوانان با غیرت در مقابل دشمنان ۳۴ روز ایستادند و دیگری دوره دوم که عملیات آزادسازی خرمشهر بود که با یاری خداوند و رشادت‌های جوانان محقق شد.

وی در بیان خاطراتی از خرمشهر، تشریح کرد: بهنام محمدی، نوجوان رزمنده کوتاه‌قامتی بود که قد او با اندازه سلاح «ژ ۳» یکی بود؛ رشادت‌های این نوجوان در شناسایی حضور رژیم بعث در خرمشهر بی‌نظیر بود، او با حرکت روی پشت‌بام‌ها به رزمندگان اسلام کمک فراوانی کرد.

این رزمنده دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از ۳۴ روز دشمن خرمشهر را تصرف کرد و همه موانع نظامی را برای عدم ورود نیروهای نظامی ایران ایجاد کرد، ارتش صدام مجهز و آموزش‌های خاص نظامی را دیده بود، از این‌رو همیشه رزمندگان اسلام بر اساس نقشه‌هایی پیش می‌رفتند که دشمن را دور بزنند و گلوگاه‌ها را ببندند.

وی با تشریح موقعیت فیزیکی خرمشهر در آن زمان و چگونگی نزدیک شدن رزمندگان اسلام به خرمشهر برای آزادسازی این شهر گفت: لشکر امام حسین (ع) و رزمندگان اصفهانی در آزادسازی خرمشهر نقش بسزایی داشتند.

این جانباز دفاع مقدس تاکید کرد: به حول قوه الهی و کمک خداوند، آزادسازی خرمشهر برخلاف تصور فرماندهان عراقی و ایرانی، در یک عملیات و در زمانی کوتاه انجام شد، این در حالی است که رژیم بعث عراق ۲۵ هزار نیروی حرفه‌ای نظامی در خرمشهر مستقر کرده بود.

وی توضیح داد: یکی از تاکتیک‌هایی که در زمان آزادسازی خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام انجام شد، این بود که جوانانی که به زبان عربی مسلط بودند با نیروهای بعثی صحبت و آنها را متقاعد به اسیر شدن کردند.

شیروانی خاطرنشان کرد: بعد از سه روز مقاومت، جنگ و بستن گلوگاه‌های ورود غذا و آب و امکانات به رژیم بعث، به روایتی ۱۹ هزار اسیر بعثی به اسارت رزمندگان اسلام در آمدند.

وی تاکید کرد: در خرمشهر بودیم و دیدیم، خدا خرمشهر را آزاد کرد، ما گرمی حمایت خداوند را در آزادسازی خرمشهر بر سر خود حس کردیم.

کد خبر 577307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.