ارزان شدن خودرو سراب است

یک کارشناس بازار خودرو با بیان اینکه ارزان شدن خودرو فقط یک سراب است، گفت: دولت با مطرح کردن موضوع واردات از صعود قیمت خودرو جلوگیری کرده است، اما حتی با آزادسازی واردات با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور به‌طور قطع قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

بابک صدرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: بازار خودروی ایران از پارامترهای روانی و اقتصادی تأثیر می‌گیرد که در شرایط فعلی نشانی از بهبود در واقعیت‌های اقتصادی کشور دیده نمی‌شود، قیمت دلار نیز کاهش نیافته است.

وی افزود: از طرفی در ماه‌های اخیر قیمت‌ها و تورم کشور به شکل فزاینده‌ای افزایش داشته است بنابراین ارزان شدن خودرو فقط یک سراب است، با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رساندن نرخ ارز واردات به ۲۳ هزار تومان، قطعات وارداتی خودرو و تعرفه‌های گمرکی شامل افزایش قیمت می‌شود که در قیمت خودرو مؤثر خواهد بود.

قیمت خودرو قطعاً افزایش می‌یابد

صدرایی درخصوص تأثیر واردات خودرو بر بازار تصریح کرد: هنوز هیچ راهکار عملی برای واردات خودرو تعیین نشده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد اکنون روند بازار خودرو فقط درگیر اخبار بوده و واکنش‌های آن جنبه روانی دارد؛ دولت با مطرح کردن موضوع واردات از صعود قیمت خودرو جلوگیری کرده است، با آزادسازی واردات با توجه به شرایط فعلی اقتصاد کشور قطعاً قیمت خودرو افزایش خواهد یافت.

کد خبر 577277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.