تلاش مجلس یازدهم برای آزاد شدن "خرمشهر اقتصاد" از محاصره مشکلات

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه‌ تلاش خواهیم کرد در چارچوب وظایف، خرمشهر اقتصاد، از محاصره مشکلات آزاد شود، گفت: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت‌بازی در صدور مجوزهای کسب‌وکار را تعطیل کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز _سه‌شنبه، سوم خردادماه_ مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور خود اظهار کرد: در ابتدا شهادت مدافع حرم سرهنگ سرافراز پاسدار شهید حسن صیادخدایی به دست عوامل تروریستی استکبار جهانی را محضر ملت شریف ایران، عموم پاسداران مدافع امنیت کشور و خانواده آن شهید عزیز تبریک و تسلیت می‌گویم.

وی ادامه داد: این ترور بار دیگر عمق عصبانیت دشمنان مردم ایران از سپاه پاسداران را نشان داد که مخلصانه امنیت را برای این مرز و بوم تأمین کردند؛ تسریع در شناسایی و مجازات عاملان و آمران این جنایت خواسته آحاد ملت شریف ایران است و دستگاه‌های مرتبط در این خصوص اقدامات لازم را به انجام خواهند رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین جان‌باختن تعدادی از هموطنان در حادثه دلخراش ریزش ساختمان در حال احداث در شهر آبادان را به مردم شجاع و شریف شهر آبادان و خانواده‌های آنها تسلیت می‌گویم و برای مصدومان این حادثه شفای عاجل و کامل از خداوند متعال مسئلت دارم.

قالیباف یادآور شد: دستگاه‌های مربوطه باید در سریع‌ترین زمان ضمن رسیدگی فوری به مصدومان، بررسی دقیق علل وقوع این حادثه را در دستور کار قرار دهند و با همه مرتبطان و مسببان این حادثه دلخراش در هر سطحی برخورد سریع و قاطع صورت گیرد و همچنین ضروری است کمیسیون عمران مجلس موضوع را با کمک نمایندگان آبادان بررسی و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

وی افزود: فرا رسیدن سالروز حماسه تاریخی عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را گرامی می‌داریم؛ جوانانی از جنس شجاعت و غیرت، از جان شیرین خود گذشتند تا در تاریخ ثبت شود که هیچ قدرتی توان ایستادگی در برابر اراده فولادین ملت سرافراز ایران اسلامی را ندارد و به فضل خدا هیچ بن‌بستی مانع فتح خرمشهرهای پیش روی این ملت نخواهد بود.

قالیباف ادامه داد: آزادسازی خرمشهر بار دیگر به ما ثابت کرد که اگر خداباوری و مردم باوری با یکدیگر جمع شوند، موفقیت حتمی است؛ سنت‌های الهی به دست خود مردم، محاصره‌ها را می‌شکند و مؤمنان را بر کافران پیروز می‌گرداند؛ آزادسازی خرمشهر نشان داد که چگونه با عزل بنی‌صدر و برداشته شدن سد مشارکت مردم در عملیات‌ها و باور به امدادهای الهی، کاری که در محاسبات مادی ناممکن محسوب می‌شد، ممکن شد و دشمنان تا دندان مسلح و مورد حمایت قدرت‌های جهانی از اراده و باور رزمندگان مؤمن شکست خوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آزادسازی خرمشهر صرفاً یک حادثه تاریخی نبود، خرمشهر برای تمام انقلابیون یک درس بود که اگر مردم به میدان بیایند و کار را به دست بگیرند و به سنت‌های الهی تکیه کنند، مشکلات حل خواهد شد و اگر روزی محاصره خرمشهر به یاری خدا و دست جوانان موقعیت‌شناس، فداکار و آگاه این مرز و بوم شکست، امروز نیز باید اقتصاد و معیشت مردم را از محاصره بروکراسی اداری کهنه و بی‌رمق، رانت‌بازی و انحصار، حلقه‌های بسته تصمیم‌گیری، شفاف نبودن سازوکارها، دلالی‌های سازمان‌یافته و امضاهای طلایی آزاد کنیم و در مسیر نیز همچون آزادسازی خرمشهر باید راه را برای نقش‌آفرینی جوانان مؤمن، آگاه، موقعیت‌شناس و بااستعداد باز کرد.

قالیباف افزود: مجلس شورای اسلامی در این دوره تمام تلاش خود را به کار بسته است تا رانت‌بازی در صدور مجوزهای کسب و کار را تعطیل کند، صنایع انحصارگرا را متحول سازد، شفافیت را از خود آغاز کند و به سایر دستگاه‌ها تسری دهد و همچنین ریل‌گذاری لازم برای جهش تولید دانش‌بنیان و تحول نظام بانکی را رقم زند تا ریل‌گذاری لازم برای تحول نظام اقتصادی کشور عملیاتی شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان ادامه داد: در ادامه مسیر نیز تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا در چارچوب وظایف مجلس، کمک کنیم تا خرمشهر اقتصاد، از محاصره مشکلات آزاد شود.

کد خبر 577246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.