شفافیت، پایه‌ اساسی دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از پایه‌های اساسی مردم‌سالاری دینی، دموکراسی، حکومت و دولت مردمی این است که مردم را نامحرم ندانیم و در شرایط بسیار حساس نظام که نیاز به حضور مردم داریم، مردم آگاهانه نسبت به مسائل کشور ورود پیدا کنند.

حسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: یکی از پایه‌های اساسی مردم‌سالاری دینی، دموکراسی، حکومت و دولت مردمی این است که مردم را نامحرم ندانیم و در شرایط بسیار حساس نظام که نیاز به حضور مردم داریم، مردم آگاهانه نسبت به مسائل کشور ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: به این دلیل دستگاه‌های اجرایی، قوه مقننه و قوه قضائیه لازم است که اقدامات و عملکرد خود را در یک اتاق شیشه‌ای قرار دهند و برای مردم شفافیت ایجاد کنند.

یک فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: قانونی که وضع شده مقدمه و آغاز خوبی بود اما پایان کار نیست زیرا بسیاری از تبصره‌ها و ابلاغیه‌هایی که برای این طرح در نظر گرفته شده است می‌تواند راه فرار برای پنهان کاری و مخفی کاری در بسیاری از نهادها و مراکز مختلف باشد.

وی اضافه کرد: باید از اینکه یک گام به سمت شفافیت برداشته شد، استقبال کنیم. خصوصاً در آرای نمایندگان مجلس که با رأی مردم به مجلس رفتند و اینکه رفتار آن‌ها مورد رصد و دیده‌بانی مردم قرار می‌گیرد.

کنعانی‌مقدم خاطرنشان کرد: بسیار مهم است که مردم بدانند نماینده به چه طرح‌ها و لوایحی رأی مثبت، منفی و یا ممتنع داده است و می‌تواند پایه قضاوتی مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و نیز ریاست‌جمهوری باشد.

وی با اشاره به تأثیر طرح شفافیت قوای سه‌گانه در اقناع افکار عمومی یادآور شد: این طرح گام مثبتی بود که توسط مجلس شورای اسلامی برداشته شد، یکی از مطالبات جدی مردم در انتخابات گذشته چه در مجلس و چه در ریاست جمهوری بحث شفافیت بود و اینکه مسئولان در اتاق‌های شیشه‌ای تصمیم‌گیری کنند و مردم دیده‌بانی و نظارت کنند، محقق شد.

کد خبر 577181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.