مشکل آب و فاضلاب شهرک کومه رفع می‌شود

شهردار شهر جدید هشتگرد با اشاره به بازدید از شهرک کومه، گفت: مشکل آب و فاضلاب این شهرک رفع و مسیر دسترسی آن نیز اصلاح می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن آسوبار امروز _دوشنبه، دوم خردادماه_ در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در ایجاد روحیه مطالبه‌گری و انتقال مطالبات شهروندان به مدیریت شهری دارند.

وی با بیان اینکه شهر جدید هشتگرد حدود ۳۰ سال پیش احداث شده است، گفت: حریم این شهر ۱۰ هزار هکتار بوده است و دومین شهر بزرگ استان البرز بعد از کلانشهر کرج به‌شمار می‌رود.

شهردار شهر جدید هشتگرد با بیان اینکه این شهر دارای فضاهای بسیاری بوده است، اما آنطور که باید پیشرفت نکرده است، اضافه کرد: در دوره ششم مدیریت شهری حفظ انسجام میان شهرداری، شرکت عمران و شورای اسلامی شهر مهم‌ترین اولویت است و سعی داریم از تکرار تجربیات تلخ گذشته دوری کنیم، چرا که اختلاف میان مدیریت شهری و شرکت عمران به ضرر شهر جدید خواهد بود.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم بتوانیم گام‌های مثبتی در راستای توسعه شهر برداریم، گفت: برخی به‌دنبال اختلاف‌افکنی هستند، اما شهروندان این شهر آگاه هستند و به مسائل حاشیه‌ای توجهی نمی‌کنند.

بنای بیمارستان شهر جدید هشتگرد به شرکت عمران بازگردانده شد

آسوبار با اشاره به بازدید از شهرک کومه هشتگرد، اظهار کرد: موضوع آب و فاضلاب این شهرک رفع و مسیر دسترسی آن نیز اصلاح و عملیات احداث پروژه در حال انجام است و درصدد هستیم تا دو ماه آینده این پروژه را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی در خصوص سرانه‌های درمانی شهر جدید هشتگرد، افزود: زمین بیمارستان در سال ۱۳۹۰ توسط شرکت عمران به شهرداری تحویل داده شد تا شهرداری این بیمارستان را که ۱۷ سال از عمر بنای آن گذشته بود، تکمیل کند و به وزارت بهداشت تحویل دهد.

شهردار شهر جدید هشتگرد افزود: در سال ۹۳ شهرداری هشتگرد توافقی با سرمایه‌گذار بخش خصوصی انجام داد تا پروژه تکمیل شود، اما با قصور سرمایه‌گذار هنوز این پروژه به اتمام نرسیده است و به این نتیجه رسیدیم که زمین را به شرکت عمران برگردانیم؛ این فرایند با توجه به اتفاقات رخ داده قضائی شده و سیر مراحل آن به طول می‌انجامد.

وی با بیان اینکه شرکت عمران زمینی ۱.۷ هکتاری را به بیمارستان هشتگرد اختصاص داد، تصریح کرد: ساختمان این بیمارستان توسط خیران، شرکت عمران و مدیریت شهری احداث خواهد شد.

آسوبار با بیان اینکه قرار است یک آرامستان در شهر جدید هشتگرد احداث شود، گفت: صورتجلسه‌ای در این خصوص تنظیم شده است و زمین مربوطه که دارای سند مالکیت بود، مشخص شد و مجوز محیط زیست نیز دریافت و به شرکت عمران تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: کلنگ احداث آرامستان شهر جدید هشتگرد زده شده است، اما مدیریت قبلی شرکت عمران با خلف وعده، اعلام کرده است که امکان تملک زمین را نداریم.

شهردار هشتگرد با اشاره به سرانه‌های شهر جدید هشتگرد، ادامه داد: رشد متوازنی میان ساخت‌وساز مسکونی و خدماتی وجود ندارد و این موضوع باعث شده است که سرانه‌های ورزشی، فرهنگی و فضای سبز در این شهر پایین باشد.

وی با بیان اینکه توزیع سرانه‌های مختلف فرهنگی، فضای سبز و غیره در فازهای یک و دو شهر جدید مناسب است، اما در فازهای سه، چهار و هفت دچار فقر سرانه‌های خدماتی هستیم، افزود: از رقم بودجه شهرداری شهر جدید هشتگرد، ۲۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه عمران است.

وجود ۴۵۰۰ واحد مسکونی بلاتکلیف و بدون متقاضی در شهر جدید هشتگرد

عباس قنبری، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز در این نشست، اظهار کرد: قانون‌گذار وظایف شرکت عمران و مدیریت شهری را وضع کرده است و در این رابطه هیچ اختلافی میان این دو دستگاه اجرایی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم آرامستانی در هشتگرد احداث کنیم، تصریح کرد: کارشناسان در حال مطالعه برای یافتن زمینی در این خصوص هستند تا با زمینی که در دوره گذشته جانمایی شده بود، جابه‌جا کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد گفت: احداث آرامستان نیازمند استانداردهای مخصوصی است، بنابراین چاره‌ای نداریم مگر اینکه به طور کارشناسی پیگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد همچنین گفت: شرکت عمران وظیفه دارد شهر جدید را به لحاظ زیرساختی مهیا و به دستگاه‌های مربوطه واگذار کند.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵۰۰ واحد مسکونی در شهر جدید هشتگرد متقاضی ندارد و بلاتکلیف است.

کد خبر 577150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.