جلب مشارکت علمی دانشجویان از اهداف جشنواره حرکت

مسئول دبیرخانه مرکزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت گفت: این جشنواره با هدف جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت های علمی برگزار می‌شود.

حمیده عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره بین‌المللی حرکت جلب مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های علمی است، اظهار کرد: این جشنواره با تشکیل بستری برای ظهور و بروز قابلیت‌های انجمن‌های علمی و اتحادیه‌ها، پتانسیل موجود در دانشگاه‌های سراسر ایران را به نمایش می‌گذارد.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف "جشنواره حرکت" کلیه انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های علمی-دانشجویی سراسر کشور است، مطرح کرد: اداره کل فرهنگی-اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بررسی تمام دستاوردهای انجمن‌های علمی و اتحادیه‌ها رسالت خود را در شناسایی، حمایت و تشویق افراد توانمند و مجموعه‌های تلاشگر ایفا می‌کند.

مسئول دبیرخانه مرکزی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی حرکت در خصوص محورهای برگزاری این جشنواره گفت: این جشنواره در دوازده بخش انجمن برتر، انجمن پویا، اتحادیه برتر، نشریه اتحادیه، دانشگاه برتر، فعالیت خلاقانه، بخش ویژه، کارآفرینی، کتاب، محتوای دیجیتال، مسابقه و نشریه و به میزبانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

عبدالهی درباره تعداد شرکت کنندگان در هر بخش تصریح کرد: در بخش انجمن برتر ۳۳۷، انجمن پویا ۳۲، بخش ویژه ۹۸، فعالیت خلاقانه ۲۱۸، کارآفرینی ۷۳، کتاب ۵۶، محتوای دیجیتال ۱۴۷، مسابقه ۱۲۱، نشریه ۳۰۳، دانشگاه برتر ۳۵، اتحادیه برتر ۱۰ و در بخش نشریه اتحادیه چهار اثر از طریق سامانه جشنواره دریافت شد.

وی درخصوص جوایز و مزایایی که به برگزیدگان تعلق می‌گیرد گفت: به برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح افتخار، تندیس یادبود، جوایز مالی و تسهیلات اجرایی نیز تعلق می‌گیرد. از دیگر مزایای متعلق به برگزیدگان این جشنواره می‌توان به معرفی و ارائه طرح‌های برگزیده و حمایت‌های مادی و معنوی از طرف سازمان مربوطه، ایجاد انگیزه و ترغیب سایر دانشجویان برای پیگیری فعالیت‌های علمی، ایجاد پل ارتباطی بین صنایع و ارگان‌های مربوطه با فعالیت‌های انجام شده توسط وزارت علوم و حامیان مادی و معنوی جشنواره اشاره کرد.

کد خبر 577085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.