پدیده گردوغبار در اصفهان به تناوب تکرار می‌شود/افزایش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان خبر داد و گفت: از روز چهارشنبه وضعیت هوا بهبود خواهد یافت هرچند روز یک‌بار و به تناوب در استان اصفهان با پدیده گردوغبار روبه‌رو خواهیم بود.

آسیه آقایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً ناپایدار تا دو روز آینده بر روی استان است و آسمان در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی گاهی وزش باد نسبتاً شدید تا شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی خیزش گرد و خاک همراه با وزش باد و نفوذ گردوخاک منابع خارجی در استان را منجر به کاهش دید و کیفیت هوا دانست و افزود: این پدیده در بیشتر مناطق استان به ویژه مناطق شمالی، شرقی و تا حدی مرکزی می‌شود، ناپایداری جوی به دنبال وزش باد پدید می‌آید گرچه بارشی وجود ندارد.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش چهار تا شش درجه‌ای دمای هوا در بیشتر مناطق استان خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان امروز در گرم‌ترین زمان به ۳۴ و کمینه صبح فردا به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی گرم‌ترین نقطه استان را خوروبیابانک با دمای ۳۸ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بویین‌ومیاندشت با دمای شش درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود همچنین با توجه به وقوع پدیده گردوغبار به همه افراد توصیه می‌شود از ورزش و فعالیت‌های فیزیکی در فضای باز و تردد غیرضروری در جاده‌های بین شهری به سوی مناطق شرقی و شمالی خودداری کنند زیرا وزش باد در این مناطق باعث کاهش دید می‌شود.

آقایی با اشاره به بهبود کیفیت هوا از روز چهارشنبه، تاکید کرد: هرچند روز یک بار و به تناوب در استان اصفهان با پدیده گردوغبار روبه‌رو خواهیم بود.

کد خبر 577083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.