زاینده‌رود تنها رگ حیات اصفهان است

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس جمهور گفت: همان‌طور که موضوع دریاچه ارومیه برای شما اهمیت دارد و در سفر استانی خود به طور ویژه به آن پرداختید، باید گفت زاینده‌رود تنها رگ حیات اصفهان است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز _یکشنبه، یکم خردادماه_ در نطق میان دستور چهل‌وسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اظهار کرد: لحاظ کردن تمام سخنان و ویژگی‌های امام خمینی (ره) در زندگی از الزامات است.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ویژگی‌های امام راحل (ره)، افزود: ایشان فرمودند: «جذابیت‌های امام آن‌قدر قوی بود که توانست قشرهای مختلف مردم و جوان‌ها را وارد میدان کند، برخی از این جذابیت‌ها مربوط به شخص امام بود. ایشان دارای شخصیتی بسیار قوی، مستحکم و دارای قدرت ایستادگی مقابل سختی‌ها بود. در کنار این جذابیت‌ها بخشی مربوط به اصولی بود که امام ارائه می‌کرد. ما امام را همواره با صفات متعددی توصیف می‌کنیم، اما صفت مؤمن متعبد انقلابی که ما کمتر امام را با آن توصیف کرده‌ایم یک حقیقت جامع است. امام انقلاب یعنی پیشوای همه خصوصیاتی که کلمه انقلاب متضمن آن است، قدرت‌های مادی هم که نسبت به امام همواره غضبناک بوده‌اند و از او می‌هراسیدند بیشتر به خاطر این صفت بوده است. صفت انقلابی‌گری امام، امروز هم دشمنان ملت ایران با خصوصیت انقلابی‌گری او دشمن هستند.»

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به نظر می‌رسد در شأن امام راحل (ره) نتوانستیم کلامی بگوییم، تاکید کرد: مهم است در سیاست‌گذاران کلان مدیریت شهری در اصفهان این ایام به ویژه سالگرد رحلت امام خمینی (ره) را گرامی داریم و به ویژگی‌ها و اصولی که امام خمینی (ره) برای ما ترسیم کرد توجه کنیم، علاوه‌بر این مدیریت شهری، مسئولان و مجموعه فرهنگی شهر را به این مهم توصیه می‌کنم.

وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: اصفهان و مردم این شهر و شهدای آن در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس درخشیدند و همیشه نسبت به همه کشور در صدر بودند، به‌عنوان مثال آمار شهدای بیت‌المقدس ۵۵۵۳ نفر است که از این آمار ۲۷ درصد یعنی ۱۵۰۰ نفر اصفهانی بودند و این جایگاه ویژه اصفهان را نشان می‌دهد.

نادرالاصلی اضافه کرد: اصفهان ۲۳ هزار شهید، ۴۸ هزار جانباز و ۳۵۰۰ آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کرده و گلستان شهدای اصفهان را بزرگ‌ترین مزارهای شهدای عالم کرده است.

وی گفت: جا دارد از بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص بهره بگیریم و ویژگی‌های اصفهان را برشماریم و تذکراتی را ارائه کنیم، ایشان می‌فرمایند: «حقیقتاً چهره‌های برجسته شهدای اصفهان همین حالا مثل ستاره می‌درخشند و راه انقلاب را به ما نشان می‌دهند. با این ستاره‌ها می‌شود راه را پیدا کرد. آن اخلاص، آن ایمان و صفا و بی‌خود شدن مقابل هدف و ارزش‌ها، لذا اینها باید تجلیل شود و من معتقدم اینها یکی از فرایض ما است» و این نکته مهمی است که باید به آن بپردازیم.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: رهبر معظم انقلاب همچنین می‌فرمایند: «اصفهان در خیلی از میدان‌ها جلوتر از دیگران حرکت کردند، از جمله میدان جنگ و شهادت؛ به هر حال در میدان، شما حق بزرگی به گردن جنگ و کشور دارید و این حق را همین بزرگان شما و فرماندهان سپاه به وجود آورده‌اند.»

وی خاطرنشان کرد: سید شهیدان اهل قلم می‌گوید: «طینت مردم اصفهان با حب حضرت محمد و آل محمد (ص) قوام گرفته و این حقیقتی است که در طول جنگ بیش از پیش به اثبات رسیده است. اینجا اصفهان است که در کردستان و غرب و جنوب و جبهه‌های نبرد هر جا می‌روی بیشتر از همه لهجه شیرین اصفهانی را می‌شنوی. امروز اصفهان شاهد راهپیمایی ۲۵ لشکر از لشکرهای احتیاط قدس است. بیایید همراه با این راهیان قدس امشب در ضیافتی که مردم خوب اصفهان برای رزمندگان و فرزندان دلاور خویش در مسجد شهید بهشتی ترتیب داده‌اند شرکت کنید. کاش شما هم در سرتاسر خیابان چهارباغ کامیون‌های هدایای مردم و حیاط مسجد را هم می‌دیدید که دیگر جای خالی ندارد.»

نادرالاصلی با بیان اینکه درباره اصفهان وظیفه‌ای بر عهده نظام و انقلاب است که باید به آن توجه شود، اظهار کرد: آقای رئیس جمهور، همان‌طور که موضوع دریاچه ارومیه برای شما اهمیت دارد و در این سفر به طور ویژه به آن پرداختید، باید گفت زاینده‌رود تنها رگ حیات اصفهان است و باید برای شما نیز اهمیت داشته باشد.

وی تصریح کرد: طرح بن-بروجن را به هر شکل ممکن پیش بردند و طرح انتقال آب سولگان، ونک و سمیرم از ناحیه وزارت نیرو کلید خورد، این در حالی است که فرونشست را همگان دیدیم که در قلب اصفهان حتمی است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: مسئله مهاجرت به خصوص از کشور همسایه به زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اصفهان خسارت وارد می‌کند؛ مسئولان استان باید این موارد را مسائل کلیدی خود و اصفهان قلمداد کنند و در سفر رئیس جمهور به آن بپردازند.

کد خبر 576876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.