قیمت محصولات ایران‌خودرو و سایپا امروز یکم خرداد/هایما اس ۷ توربو ۲۶میلیون گران شد

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو، حاکی از افزایش ۲۶میلیونی قیمت هایما اس ۷ توربو بوده و قیمت پیکاپ فوتون تونلندبه به بیش از یک میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در بازار خودرو، فعالان منتظر اعلام جزئیات واردات هستند. اینکه چه خودروهایی، با چه بازه قیمت و تعرفه وارد کشور شود می‌تواند در روند بازار مؤثر باشد و به نظر می‌رسد نرخ تعرفه یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت خودروهای وارداتی و تأثیر واردات آنها در بازار کشور باشد.

به نظر می‌رسد برای رقابتی شدن بازار و حذف قرعه‌کشی‌ها، باید تعرفه‌های ورودی کاهش یابد تا بتوان خودرو ارزان‌قیمت به کشور وارد کرد.

در مقایسه قیمت انواع خودرو در روزهای اخیر با واپسین روزهای سال ۱۴۰۰، قیمت انواع خودرو حدود ۱۳ درصد افزایش یافت اما موضوع واردات خودرو اثرات روانی از هم‌اکنون در بازار داشته است و فروشندگان قیمت‌های پایین‌تری برای خودروهای خود اعلام می‌کنند.

با توجه به اینکه در هرماه بازار خودرو ایران تقاضا ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار خودرو دارد، فاصله زیاد عرضه و تقاضا نیز یکی از علل افزایش قیمت‌ها است که قابل جبران نیز نیست.

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات ایران‌خودرو حاکی از افزایش ۲۶ میلیونی قیمت هایما اس ۷ توربو است. قیمت این خودرو در بازار اکنون ۹۵۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۶۸۰,۹۹۶,۰۰۰ تومان است. پس از هایمااس در بین خودروهای تولید ایران خودرو، پیکاپ فوتون تونلند بیشترین افزایش قیمت را داشته است. قیمت این خودرو با افزایش ۲۰ میلیون تومانی اکنون به یک میلیارد و ۷۰ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۱,۱۱۹,۰۰۰,۰۰۰ تومان است.

همچنین قیمت سمندال ایکس ۳۰۶ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۶۰,۵۴۷,۰۰۰ تومان، قیمت دناپلاس توربو ۴۸۶ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۳۴۵,۸۵۵,۰۰۰ تومان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲، ۳۰۷ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۵۰,۱۷۵,۰۰۰ تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۳۹۸ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۳۶,۳۴۴,۰۰۰ تومان، قیمت رانا پلاس TU۵ به ۳۱۹ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۲۲۸,۴۱۰,۰۰۰ تومان، قیمت هایما اس ۵ توربو ۸۰۳ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۵۹۵ میلیون تومان و قیمت تارا دستی ۴۶۸ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۹۳,۰۳۵,۰۰۰ تومان است.

قیمت کوئیک پلاس به ۳۳۶ میلیون تومان رسید

آخرین قیمت بازار و کارخانه محصولات سایپا حاکی از آن است که قیمت کوئیک اتوماتیک پلاس به ۳۳۶ میلیون تومان رسیده و قیمت آن درب کارخانه ۲۷۷,۱۵۳,۰۰۰ است. همچنین قیمت وانت زامیاد آپشنال، ۳۴۱ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۲۵۸,۷۲۶,۰۰۰ تومان و قیمت تیبا، ۱۹۳,۵۰۰,۰۰۰ میلیون تومان و قیمت آن درب کارخانه ۱۱۹,۹۲۶,۰۰۰ تومان است.

کد خبر 576872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.