یک‌میلیون و ۱۰۰هزار دانش‌آموز در مدارس هیئت امنایی/تغییر رویکرد مدارس هیئت امنایی

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در مدارس هیئت امنایی برابر یک‌میلیون و ۱۰۰هزار است، گفت: یکی از برنامه‌های کلیدی، توسعه مدارس هیئت امنایی با شکل، رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «احمد محمودزاده» در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان مدارس غیردولتی و معاونت فرهنگی و اجتماعی کمیته امداد با بیان اینکه نیروی انسانی، محصول آموزش و پرورش است و به تعبیر رهبری، این سرمایه مهم‌ترین و بزرگترین منابع نظام مقدس جمهوری اسلامی محسوب می‌شود، اظهار کرد: اهمیت مجموعه آموزش و پرورش از این حیث است که عامل تربیت و پرورش این سرمایه است.

وی افزود: در آموزش و پرورش موظف هستیم براساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی، گام‌های بلندی در زمینه نیروی انسانی برداریم. به تنهایی از عهده تأمین اجتماعی برنمی‌آید و مشارکت سایر دستگاه‌ها را می‌طلبد که کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمله این دستگاه‌ها است.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی ادامه داد: کمیته امداد از زمان تأسیس، اقدامات بسیار خوبی در این حوزه انجام داده و فراهم کردن مقدمات تفاهم‌نامه همکاری از دو سال گذشته آغاز شده است. لازم است اقداماتی که در مناطق محروم انجام شده تقویت شود و توسعه یابد و ما آمادگی لازم را در این زمینه داریم.

شکل‌گیری رقابت با مراکز غیردولتی

وی با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در مدارس هیئت امنایی برابر یک میلیون و ۱۰۰ هزار است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های کلیدی، توسعه مدارس هیئت امنایی با شکل، رویکرد و سیاست‌گذاری جدید است؛ تلاش می‌شد مدارس هیئت امنایی در منطقه خوبی از شهر قرار گیرد و فضای فیزیکی خوبی داشته باشد که منجربه شکل‌گیری رقابت‌هایی با مراکز غیردولتی شده بود.

محمودزاده اضافه کرد: رویکرد این است که به سراغ محروم‌ترین مدارس رفته و برای توسعه آن‌ها، اقدام و مشارکت‌هایی جلب شود و به این مدارس کمک فکری، آموزشی و تربیتی داده شود و بخشی از ضعف‌هایی که در این مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها وجود دارد جبران شود.

به گزارش ایمنا، مدارس هیئت امنایی، جزو مدارس غیردولتی به حساب می‌آیند که هدف از تأسیس آن‌ها، استفاده از مشارکت‌های مردمی جهت خودگردان کردن مدرسه است. مدارس هیئت امنایی موظف هستند میزان شهریه و هزینه کلاس‌های فوق‌برنامه را به دانش‌آموزان و اولیا اعلام کنند. میزان شهریه مدارس هیئت امنایی وابسته به مواردی مانند موقعیت جغرافیایی، امکانات و خدمات آموزشی موجود در مدرسه است. در واقع شهریه مدارس هیئت امنایی متغیر و با یکدیگر تفاوت دارد. میزان شهریه در زمان ثبت‌نام به والدین و دانش‌آموزان اطلاع داده می‌شود و نحوه دریافت آن نیز با توجه به قوانین و مقررات هر مدرسه متفاوت است. همچنین ممکن است برخی از مدارس همه مبلغ را در ابتدای سال یا در دو نیم‌سال تحصیلی دریافت کنند.

کد خبر 576803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.