طولانی شدن جنگ اوکراین و جیره‌بندی موادغذایی در اروپا

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: به نظر می‌رسد اگر جنگ اوکراین طولانی‌تر شود در آینده کشورهای اروپایی ناچار خواهند شد مواد غذایی را بین شهروندان خود جیره‌بندی کنند که این موضوع بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آسیب‌های جنگ روسیه و اوکراین به سیستم غذایی جهان اظهار کرد: از آن جایی که اوکراین یکی از کشورهای مهم صادرکننده گندم و مواد غذایی به کشورهای اروپایی است طبیعتاً بحران سه ماهه حمله روسیه به اوکراین موجب شد جامعه جهانی به ویژه کشورهای اروپایی و غربی که روابط تجاری تنگاتنگی با اوکراین دارند تحت تأثیر بحران این کشور قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت گندم به صورت بی‌سابقه افزایش پیدا کرده است و تاثیر خود را بر زیرمجموعه‌های غذایی ناشی از گندم گذاشته است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه به نظر می‌رسد هرچقدر بحران طولانی‌تر شود کشورهای اروپایی درگیر ناامنی غذایی خواهند شد، تصریح کرد: به همین دلیل شرایط اکنون به‌گونه‌ای است که وضعیت بحرانی به لحاظ غذایی و مواد غذایی در کشورهای اروپایی به وجود آمده است و از آن جایی که کشورهای اروپایی برای چنین روزی آمادگی نداشتند بازارهای آن‌ها به شدت تحت تأثیر بحران اوکراین قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اگر جنگ اوکراین طولانی‌تر شود، در آینده کشورهای اروپایی ناچار خواهند شد مواد غذایی را بین شهروندان خود جیره‌بندی کنند که این موضوع بعد از جنگ جهانی دوم بی‌سابقه بوده است.

کد خبر 576731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.