«همپای مسافر اردیبهشت» رونمایی شد

نشست رونمایی از کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب برگزار شد و نویسنده کتاب درباره فرایند شکل‌گیری آن توضیح داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی قزلی، نویسنده کتاب «همپای مسافر اردیبهشت» در مراسم رونمایی از این کتاب، درباره چگونگی شکل‌گیری روایت آن، اظهار کرد: رهبر انقلاب به استان‌های مختلف کشور سفر کرده‌اند. در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ در همین ایام نمایشگاه کتاب به کردستان رفتند، من هم آن زمان در تیم همشهری بودم و به عنوان روزنامه‌نگار در این سفر همراه شدم. در کنار یادداشت‌ها و گزارش‌های خبری، برای خودم هم یادداشت‌هایی از ماجراهای سفر برمی‌داشتم که بعدتر همین یادداشت‌ها را مرتب کردم و به ناشر ارائه دادم.

وی درباره ارزش کتاب «همپای مسافر اردیبهشت»، تصریح کرد: با اینکه شاید مطالب این کتاب با گذر زمان دیگر ارزش خبری نداشته باشد، اما درباره کردستان و رهبری اطلاعات ارزشمندی دارد؛ با خواندن این کتاب کاملاً مشخص می‌شود که ارزش‌های ماهوی در ذهن رهبری وجود داشته که در طول زمان تغییر نکرده است.

این نویسنده درباره زبان روایی کتاب خود، گفت: هر ماجرایی اگر روایت نشود چیز خاصی از آن باقی نمی‌ماند. روایت است که رویداد را زنده نگه می‌دارد؛ به‌عنوان مثال ما از خاطره پیروزی ایران بر آمریکا در جام‌جهانی ۱۹۹۸ فرانسه هیچ خاطره‌ای جز ضربه سر استیلی به یاد نداریم، زیرا از آن روایتی نکردیم.

وی ادامه داد: مخاطب کتاب همپای مسافر اردیبهشت تمام افراد به معنای واقعی کلمه هستند، لذا مسئولان ما هم باید این کتاب را بخوانند تا نوع برخورد با مردم را از رهبری بیاموزند، معاون وزیر ما که در نمایشگاه توی راهروهای تنگ نمی‌آید و فقط به راهروها و غرفه‌های بزرگ می‌رود هم لازم است این کتاب را بخواند.

قزلی اظهار کرد: به مردم هم توصیه می‌کنم برای کتاب خواندن وقت مشخصی قرار دهند، قیمت کتاب همچنان با قیمت پیتزا و ساندویچ و سیگار قابل مقایسه است. فقط کافی است کتاب را به سبد زمانی خود اضافه کنید، کتاب‌های خوب جای خود را پیدا می‌کنند.

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

کد خبر 576430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.