نشست «بررسی مجموعه آثار شخصیت‌های مانا» برگزار شد

نشست بررسی مجموعه آثار شخصیت‌های مانا توسط دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در سرای اهل قلم و با حضور دبیر مجموعه دفتر ادبیات انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد قبادی، دبیر مجموعه دفتر ادبیات انقلاب اسلامی در ارتباط با شیوه آغاز به کار مجموعه و پروژه شخصیت‌های مانا، اظهار کرد: سال ۸۸ دفتر انقلاب اسلامی و پژوهشگران آن دور هم جمع شدند و بنا به دغدغه‌های تاریخی و فرهنگی و دلبستگی‌هایشان به تاریخ و فرهنگ، مجموعه پژوهشی با نام شخصیت‌های مانا تأسیس کردند؛ این مجموعه تلاش می‌کند در مورد شخصیت‌هایی صحبت کند که در حوزه کاری خودشان مهم بودند و آثار و عملکرد ویژه‌ای ایجاد کردند و به واسطه آن حوزه نفوذ داشتند.

وی ادامه داد: این افراد از بین ناموران ایرانی و در گام نخست ۱۰۰ شخصیت از میان آرشیو دفتر انقلاب اسلامی انتخاب شدند، همچنین این شخصیت‌ها تقریباً از زمان مشروطه انتخاب شدند.

دبیر مجموعه دفتر ادبیات انقلاب اسلامی تاکید کرد: افراد انتخاب شده علاوه بر در قید حیات نبودن، باید در مورد آنها پژوهشی موجود نباشد یا پژوهش مناسبی صورت نگرفته و هنوز جای پژوهش داشته باشند.

به گزارش ایمنا، سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده است و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه خواهد داشت.

کد خبر 576424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.