نوروزی: لازمه وابستگی مردم به انقلاب، شفافیت است

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم مردم به انقلاب اسلامی بیشتر وابسته شوند لازمه آن شفافیت است.

حسن نوروزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خوشبختانه استقبال از نمایشگاه کتاب امسال بی‌نظیر بوده و از همه اقشار جامعه برادران، خواهران، دانشجویان، دانش آموزان و روحانیان در این نمایشگاه حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده در راستای هرچه بهتر برگزار شدن نمایشگاه کتاب به صورت مجازی و حضوری تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله وزارت ارتباطات در راستای برگزاری نمایشگاه به صورت مجازی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای کنترل و وزارت کشور در راستای نظارت نمایشگاه دست به دست هم دادند تا این نمایش بزرگ ملی و دینی را برگزار کنند.

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر بخواهیم مردم به انقلاب اسلامی بیشتر وابسته شوند لازمه آن شفافیت است، پیش‌تر که بحث شفافیت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد معتقد بودیم شفافیت باید در قوه قضائیه باشد از این رو در دولت، مجمع تشخیص مصلحت نظام و مجلس شورای اسلامی بحث شفافیت قوای سه گانه مطرح شد تا همه سازمان‌ها و نهادها به شفافیت روی بیاورند و تصمیمات و قوانین و بخش نامه‌ها و آئین نامه‌ها به میدان بیاید تا مردم از اقدامات با خبر شوند.

وی اضافه کرد: حتی تعزیرات حکومتی، دادسراها، دادگاه‌ها، دادگاه تجدید نظر، دیوان عالی، دیوان عدالت، دولت، هیئت دولت، هیئت وزیران، وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها را مکلف به شفافیت کردیم.

نوروزی گفت: برخی از نمایندگانی که تصور می‌کنند طرح شفافیت قوای سه گانه باعث رفتارهای پوپولیستی می‌شود خود آن‌ها پوپولیستی فکر می‌کنند.

کد خبر 576408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.