بازگشت باد شدید و نفوذ گردوخاک از شنبه به اصفهان/افزایش دو درجه‌ای دمای هوا

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از ورود سامانه ناپایدار جوی از روز شنبه بر استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید، نفوذ گردوخاک و کاهش دید و کیفیت هوا با سامانه همراه است.

حجت‌الله علی‌عسگریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده جوی نسبتاً پایدار بر روی استان است و وضعیت جوی امروز در بیشتر مناطق استان به شکل صاف تا کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد نسبتاً شدید است.

وی از استقرار جوی ناپایدار در روزهای شنبه و سه‌شنبه بر روی استان خبر داد و افزود: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و نفوذ گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا با این سامانه همراه خواهد بود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از افزایش یک تا دو درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعت‌های امروز به ۳۴ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۱۶ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد را گرم‌ترین نقطه استان دانست و گفت: خنک‌ترین شهرستان نیز بویین‌ومیاندشت با دمای چهار درجه بالای صفر است.

علی‌عسگریان با اشاره به ایجاد باد و گردوخاک در استان به دنبال استقرار سامانه ناپایداری، تاکید کرد: برای ایجاد باد شدید در روزهای آینده هشدار هواشناسی صادر شد.

کد خبر 576394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.