عصرانه خبری علم‌وفناوری در ۲۹ اردیبهشت

در این بسته خبری در مورد ایسر شش لپ‌تاپ جدید از سری TravelMate P4 و Spin P4 با تراشه‌های اینتل و AMD را معرفی کرد، گلکسی زد فلیپ چهار در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم و فناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

آغاز عرضه جهانی هواوی واچ GT 3 پرو، واچ فیت دو، واچ D و بند هفت

رویداد معرفی محصول پرچمدار هواوی روز گذشته برگزار شد که در آن شاهد عرضه جهانی گوشی تاشو میت ایکس اس دو و همچنین سه ساعت هوشمند و یک بند هوشمند بودیم. Watch GT 3 Pro پرچمدار ارائه‌شده با طراحی پریمیوم و مجموعه‌ای از ویژگی‌های پایش سلامت و فعالیت است. Watch Fit 2 یک ورودی مقرون به صرفه تر با باتری بادوام و ظاهری براق است. Watch D پایش سلامت را با نظارت‌های فشار خون و ECG در درجه اول قرار می‌دهد در حالی که Band 7 مقرون به صرفه‌ترین ورودی با طراحی نازک و سبک و دو هفته عمر باتری است.

جدیدترین نسخه‌های سری واچ GT هواوی در اندازه‌های ۴۶ میلی‌متری (تیتانیوم) و ۴۳ میلی‌متری (سرامیک) عرضه می‌شوند. هر دو به نمایشگرهای AMOLED و همچنین ویژگی‌های نظارت سلامت و فعالیت متعدد مجهز شده‌اند. اندازه‌گیری استاندارد ضربان قلب و اکسیژن خون و همچنین پایش استرس و خواب را دریافت می‌کنید، اما هواوی همچنین ECG (وابسته به بازار) و تشخیص سفتی شریان را به ترکیب اضافه می‌کند.

هدفون بی‌سیم سونی LinkBuds S با قابلیت حذف نویز فعال و قیمت ۲۰۰ دلار معرفی شد

سونی از هدفون جدید LinkBuds S رونمایی کرد. این محصول ۲۰۰ دلاری وزن بسیار کمی دارد و از قابلیت حذف نویز فعال (ANC) پشتیبانی می‌کند.

سونی با معرفی LinkBuds S محصول جدیدی به مجموعه هدفون‌های خود اضافه کرد. این هدفون ۲۰۰ دلاری درواقع مدل بازطراحی‌شده‌ی LinkBuds است. این هدفون جدید در رنگ مشکی و سفید (یا بژ) دردسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همان‌طور که در گزارش‌های قبل اشاره شده بود، وزن این محصول فقط ۹٫۶ گرم است.

هدفون جدید LinkBuds S سونی از قابلیت‌های جذابی مثل حذف نویز فعال و حالت صدای محیط/شفاف بهره می‌برد و علاوه‌براین از کدک بلوتوث LDAC پشتیبانی می‌کند. این هدفون مثل مدل استاندارد LinkBuds، به‌عنوان محصولی معرفی شده است که می‌توانید در تمام طول روز از آن استفاده کنید و با بهره گرفتن از قابلیت‌های هوشمند آن، میان زندگی خود در محیط بیرون و زندگی دیجیتال پیوند برقرار کنید.

معرفی گوشی هوشمند Moto G52j توسط موتورولا؛ تراشه Snapdragon 695 و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

موتورولا در سکوت خبری از گوشی هوشمند میان رده و 5G جدید خود یعنی Moto G52j رونمایی کرده است. این محصول گواهی ضد آب IP68 را دریافت کرده است.

موتورولا امروز گوشی هوشمند Moto G52j را معرفی کرد. این گوشی از فناوری 5G برخوردار است و نمایشگری با قابلیت نمایش تصاویری با نرخ بروزرسانی تا ۱۲۰ هرتز دارد.

نمایشگر ۶.۸ اینچی Moto G52j به یک پنل LCD مجهز شده و تصاویر را با رزولوشن تا +Full HD یا ۱۰۸۰ در ۲۴۶۰ پیکسل به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر با نسبت تصویر ۲۰.۵:۹ طراحی شده و در بالای آن یک دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

ماژول پشتی دوربین این گوشی برای ثبت تصاویر از حسگر اصلی با رزولوشن ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در کنار این دوربین اصلی، لنز اولتراواید هشت مگاپیکسلی و سنسور عمق دو مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است. گوشی هوشمند Moto G522j می‌تواند فیلم‌های 1080P با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه به ثبت برساند.

ای سر شش لپ‌تاپ جدید از سری TravelMate P4 و Spin P4 با تراشه‌های اینتل و AMD را معرفی کرد

ای سر چهار لپ‌تاپ جدید از سری TravelMate P4 و دو لپ‌تاپ جدید از سری Spin P4 با لولای ۳۶۰ درجه را رونمایی کرد. این لپ‌تاپ‌ها در دو نسخه با تراشه‌های اینتل و AMD عرضه خواهند شد.

ای سر شش مدل جدید از لپ‌تاپ‌های سری TravelMate معرفی کرد. لپ‌تاپ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی TravelMate P4 و همچنین لپ‌تاپ‌های ۱۴ اینچی Spin P4 با پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل Core i۷ vPro یا AMD Ryzen ۷ Pro دردسترس خریداران خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها همچنین به ویژگی‌های امنیتی متعددی مجهز شده‌اند تا داده‌های کاربران همواره ایمن باشد.

لپ‌تاپ‌های جدید سری TravelMate ای سر به دوربین مادون‌قرمز و حسگر اثر انگشت مجهز شده‌اند که می‌توان از آن‌ها برای فعال‌سازی قابلیت Windows Hello استفاده کرد. علاوه‌براین vPro و Pluton به‌طور پیش‌فرض در پردازنده‌های این لپ‌تاپ‌ها تعبیه شده است. این محصولات همچنین گواهی MIL-STD 810H را دریافت کرده‌اند تا در شرایط سخت دوام بیاورند.

اپل ویژگی‌های بیشتری را برای راحتی افراد کم‌توان یا ناتوان در محصولات خود قرار می‌دهد

به تازگی اپل از چندین ویژگی جدید که قرار است در قسمت Accessibility برای iOS 16 قرار دهد، رونمایی کرده، که افراد معلول ذهنی و جسمی را از نابینا و کم‌بینا گرفته تا افراد ناشنوا و دارای اختلال گفتاری، تحت پوشش قرار می‌دهد.

iOS 16 آپدیت بزرگ بعدی سیستم عامل اپل است که با سری جدید آیفون ۱۴ در پاییز امسال عرضه خواهد شد. اپل قرار است از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جالب در قسمت Accessibility همراه با این روزرسانی، رونمایی کند. بنابراین اگر آیفون شما واجد شرایط شرایط دریافت iOS 16 باشد، می‌توانید از این ویژگی‌های جالب در پاییز امسال لذت ببرید.

اپل اخیراً تعدادی از ویژگی‌های Accessibility جدید را پیش‌نمایش کرده که در اواخر امسال برای آیفون، آیپد، و اپل واچ عرضه می‌شوند.

این شرکت پیش‌نمایشی از برخی ویژگی‌های جدید هیجان‌انگیز را منتشر کرده که در اواخر سال جاری میلادی به طور رسمی عرضه خواهند شد. به گفته اپل این ویژگی‌های جدید راه‌های دیگری را برای کاربران، از جمله کاربران دارای معلولیت به ارمغان می‌آورند تا قادر باشند بیش از پیش، از محصولات اپل بهره‌وری داشته باشند.

گلکسی زد فلیپ چهار در بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفت

نسل بعدی گوشی تاشو سامسونگ احتمالاً از تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس و حافظه رم هشت گیگابایتی بهره می‌برد.

هرچه که به نیمه دوم سال میلادی جاری و زمان رونمایی از جدیدترین نسل گوشی‌های تاشو سامسونگ نزدیک می‌شویم، اخبار و. گزارش‌های زیادی پیرامون گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار در حال انتشار است. حالا براساس یکی از این گزارش‌های جدید، گلکسی زد فلیپ چهار در لیست بنچمارک گیک‌بنچ قرار گرفته است و بخشی از مشخصات فنی آن مانند حافظه رم و فرکانس پردازنده آن لو رفته است.

طبق لیست گیک‌بنچ، گلکسی زد فلیپ چهار از تراشه با شناسه مدل Taro بهره می‌برد که از هسته پردازشی قدرتمند با فرکانس ۳.۱۹ گیگاهرتز برخوردار خواهد بود که به احتمال زیاد هسته کورتکس X2 است. به علاوه، تراشه حاضر در این گواهی احتمالاً به سه هسته میانی کورتکس A710 با فرکانس ۲.۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته کم مصرف کورتکس A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز مجهز خواهد بود که به احتمال فراوان همان تراشه اسنپدراگون هشت نسل یک پلاس خواهد بود.

کد خبر 576310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.