پارک بین‌المللی شهرهای خواهرخوانده در یزد ایجاد شود

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با اشاره به ضرورت افزایش تعامل یزد با شهرهای خواهرخوانده، گفت: پارک بین‌المللی شهرهای خواهرخوانده در یزد ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد سلطانی امروز _پنجشنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت‌ماه_ در نشست مشترک کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر با امور بین‌الملل شهرداری و میراث فرهنگی یزد با اشاره به اینکه استان یزد ظرفیت‌های بسیار زیادی برای جذب گردشگر خارجی دارد، اظهار کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو، زمینه بسیار خوبی در توسعه گردشگری بین‌الملل این شهر به وجود آمده است.

وی تصریح کرد: در این راستا لازم است که ما از تمام ابزارها و راهکارهای موجود در راستای توسعه روابط بین‌الملل آن هم در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بهره‌گیری کنیم.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد با تاکید بر اینکه تفاهم‌نامه‌های خواهرخواندگی میان شهرهای جهانی از جمله بهترین فرصت‌ها و راهکارها در توسعه روابط بین‌المللی است، خاطرنشان کرد: یزد در حال حاضر با هفت شهر جهان پیمان خواهر خواندگی دارد و فرآیند انعقاد این پیمان با شهرهای دیگری هم در نقاط مختلف جهان در حال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در حوزه خواهرخواندگی‌ها باید به آن توجه شود آن است که در این راستا نباید صرفاً به انعقاد تفاهم‌نامه اکتفا کرد بلکه باید از ظرفیت‌های آن در ایجاد و افزایش روابط بهره‌گیری داشت.

سلطانی به اقداماتی که از سوی اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری یزد برای ارتباط با خواهرخوانده‌ها در طول شش ماه گذشته انجام شده است اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر به دنبال ایجاد تمهیدات و شرایط لازم برای ایجاد ظرفیت حضور شهرهای خواهرخوانده در شهر یزد هستیم. برای این منظور لازم است نخستین پارک بین‌المللی شهرهای خواهرخوانده در شهر یزد ایجاد شود و با اختصاص فضای مشخص به هر شهر خواهر خوانده، زمینه‌ای برای استقرار ساختمان‌ها و المان‌های متناسب با ویژگی‌های بومی آن شهر در این پارک فراهم شود.

وی تصریح کرد: این اقدام قطعاً زمینه افزایش تعاملات دو شهر و همچنین بهره‌برداری در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اقتصادی را فراهم می‌کند.

کد خبر 576308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.