خانواده مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی است

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان گفت: خانواده مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی است.

عفت پدرام‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نقش و اهمیت خانواده در جامعه، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری (مدظله) ترسیم شده، خانواده به عنوان مهم‌ترین مبنای تشکیل تمدن اسلامی اعلام شده است، همچنین در این بیانیه تلاش برای گسترش معنویت و اخلاق بر مسئولان و کارگزاران جامعه و مبارزه عملی با فساد از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله) است.


وی افزود: منطقه متمدن، فرهنگی و با ظرفیت دارالمومنان کاشان طی چهار دهه گذشته انقلاب یکی از کانون‌های فعال و پیشران در تحقق انقلاب و در دفاع مقدس و بزنگاه‌های گوناگون و مشارکت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی نیز سرآمد بوده است.

رئیس کمیسیون‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان، تصریح کرد: منطقه کاشان در حرکت نوین به سوی آرمان‌های اصیل انقلاب نیز باید پیشگام و در خط مقدم باشد، شهری که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله) لقب شهر کرامت را گرفته است، باید در تمدن‌سازی اسلامی نقش خود را به خوبی ایفا کند و بتواند الگوی سایر شهرها باشد.

وی گفت: لازم است به مسائل فرهنگی شهر توجه بیشتری شود و دستگاه‌های فرهنگی نیز باید در این خصوص برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشته باشند.

پدرام‌فر اضافه کرد: عفت عمومی و حجاب در ادارات و مراکز دولتی از سوی مدیران باید به عنوان رعایت قانون جدی گرفته شود، زیرا اقشار تحصیل کرده و شاغلان در مراکز دولتی و نهادها الگوی جوانان هستند، لذا تقاضا داریم شورای عفاف و حجاب شهرستان پس از سه سال توقف فعالیت توسط فرماندار بسیجی و ولایی احیا و تشکیل شود.

وی تاکید کرد: لازم است مسئولان ذی‌ربط بر عملکرد برخی از پیج‌های مسموم که هدفمند و با سیاست در تخدیر و تحمیل عقاید منحط و جریان‌سازی‌های ابتذال، انقلاب هراسی و امر به معروف هراسی فعالیت می‌کنند، نظارت جدی داشته باشند، همچنین آمار مشکلات و معضلات خانوادگی مانند طلاق، اختلافات و نزاع‌ها در منطقه گویا و بیانگر وجود مسائل ضدارزشی و ضدفرهنگی است که باعث نگرانی خانواده‌ها شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کاشان شرایط ناامن فرهنگی جامعه را سبب آزردگی خاطر مردم دین‌دار دانست و گفت: خانواده‌ها خواهان ایجاد شرایط امن اخلاقی برای تربیت فرزندان خود هستند، در جامعه‌ای که باید قوانین اسلام در آن ساری و جاری باشد، خانواده‌ها دچار ناامنی فکری و اجتماعی شدند و باید برای مقابله با این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

وی گفت: دوام جامعه مشروط به صیانت از هنجارهای آن است، لذا با توجه به این ضرورت از مسئولان درخواست داریم قانون رعایت عفت عمومی در جامعه پیگیری و اجرا شود. انتظار می‌رود مجریان قانون با هنجارشکنان برخورد جدی و قانونی داشته باشند.

کد خبر 576304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.