استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد برای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند

معاون خدمات شهری شهردار یزد با اشاره به فعالیت بخش‌هایی از کارخانه کمپوست این شهر، گفت: از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای ترویج فرهنگ تفکیک پسماند استفاده می‌کنیم.

حمیدرضا رحیم‌دل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از اقدامات بسیار مهمی که از نیمه دوم سال گذشته تاکنون در سطح شهر میراث جهانی یزد مورد توجه جدی قرار گرفته، تفکیک پسماندها است.

وی تصریح کرد: با توجه به راه‌اندازی بخش‌های مختلف کارخانه کمپوست یزد و انجام موفق تست‌های صورت گرفته در این کارخانه، این رویکرد شهرداری جدیت بیشتری به خود گرفته است.

معاون خدمات شهری شهردار یزد خاطرنشان کرد: موضوع تفکیک پسماند از مبدا یکی از اقدامات بسیار خوبی است که بسیاری از شهروندان برای اجرای آن همراهی لازم را با شهرداری داشته‌اند.

وی نظافت و پاکسازی بوستان‌ها و معابر سطح شهر را یکی از اولویت‌های مهم شهرداری یزد دانست و گفت: با همت و همکاری نیروهای خدوم شهرداری توانستیم شهر یزد را به گونه‌ای تمیز و پاکیزه نگه داریم که بسیاری از مسافران در زمان‌های مختلف از جمله عید نوروز و تعطیلات عید فطر، یزد را پاکیزه‌ترین شهر ایران معرفی می‌کردند.

رحیم‌دل با تاکید بر اینکه بدون مشارکت مردمی امکان تحقق و داشتن شهری پاکیزه و تمیز وجود ندارد، گفت: تلاش شده است تا از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد و اجتماعات مردمی در راستای فرهنگ‌سازی و آموزش این مهم بهره‌برداری کنیم.

وی تصریح کرد: توزیع نایلون‌های زباله‌تر و خشک به صورت جداگانه در میان شهروندانی که در تعطیلات به بوستان‌ها می‌روند، اختصاص باکس‌هایی برای تفکیک پسماند در بعضی از معابر شهر و برگزاری دوره‌ها و کلیپ‌های آموزشی از جمله اقداماتی است که در این حوزه انجام شده است.

کد خبر 576216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.