تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اولویت مدیریت شهری یزد

عضو شورای اسلامی شهر یزد از تدوین بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: اولویت شهرداری و شورای اسلامی شهر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است.

محمدمهدی نیکونژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: از آنجا که شهرداری نهادی عمومی است و هیچ گونه تخصیصی بودجه دولتی ندارد، باید امورات و پروژه‌های خود را در سطح شهر به وسیله درآمدها انجام دهد.

وی ادامه داد: تعرفه عوارض و سرانه دریافتی از موارد و منابع واریزی از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ از جمله اقدامات سنتی و پیش‌دستی درآمدی شهرداری‌ها است، اما به هیچ عنوان نمی‌توان به عنوان یک منبع درآمد پایدار برای شهردرای‌ها به آن نگاه کرد.

عضو شورای اسلامی شهر یزد خاطرنشان کرد: این نوع درآمد باید به شیوه‌های نوین و جدیدی تبدیل شود تا کمترین فشار به شهروندان وارد شود و کیفیت خدمت‌رسانی به آنها ارتقا یابد.

نیکونژاد خاطرنشان کرد: از این رو پروژه‌های سرمایه‌گذاری در سطح شهر از سوی شهرداری تعریف می‌شود که بتوان از طریق این پروژه‌ها هزینه‌های شهرداری و اعتبار مورد نیاز پروژه‌ها را تأمین کند.

وی با بیان اینکه هزینه‌های شهرداری یزد بسیار بالا است، گفت: در حال حاضر بالغ بر ۹۵۰ پاکبان در سطح شهر مشغول فعالیت هستند که حقوق آنها و دیگر نیروهای شهرداری رقم بسیار سنگینی است؛ به علاوه اینکه پروژه‌های عمرانی بسیار گسترده‌ای نیز در سطح شهر اجرا می‌شود که برای مدیریت شهری هزینه‌های کلانی به دنبال دارد، از این رو به دنبال پروژه‌های سرمایه‌گذاری هستیم که بتوان با مشارکت علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در شهر یزد آنها را اجرا کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر یزد اضافه کرد: بسته‌های تشویقی سرمایه‌گذرای در شهر آماده شده و در اختیار سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی قرار گرفته تا هر فردی که تمایل به حضور در این عرصه دارد بتواند از این بسته‌های تشویقی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دنبال شده در این حوزه، عملیاتی شدن پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیمه تمام است گفت: قرارداد برخی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری مربوط به چندین سال قبل است و سرمایه‌گذاران بلاتکلیف باقی مانده‌اند، لذا اولویت اصلی این است که پروژه‌های نیمه‌تمام به سرانجام برسد.

کد خبر 576210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.