اتحادیه اروپا لزوم استفاده از ماسک را در فرودگاه برداشت

اتحادیه اروپا دستورالعمل لزومِ استفاده از ماسک برای مسافران را در فرودگاه‌ها و هواپیماها، لغو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا (EASA) و مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (ECDC) هفته گذشته اعلام کردند که اجباری بودن استفاده از ماسک در فرودگاه‌ها و داخل هواپیما از شانزدهم می لغو می‌شود؛ البته استفاده از ماسک همچنان بهترین راه محافظت در برابر بیماری کووید -۱۹ است. مدیر اجرایی آژانس ایمنی هوانوردی اروپا اعلام کرده که این اقدام با قوانین حمل و نقل عمومی سراسر اروپا هماهنگ است.

مدیر مرکز اروپایی کنترل و پیشگیری بیماری‌ها (ECDC) اعلام کرده است اگرچه خطر ابتلاء به ویروس کرونا همچنان وجود دارد، اما مداخلات غیردارویی و واکسن‌ها باعث شده است زندگی افراد به حالت عادی بازگردد. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا متذکر شده است مسافران آسیب‌پذیر باید همچنان بدون توجه به دستورالعمل‌های به‌روزرسانی شده به استفاده از ماسک ادامه دهند.

اقدام جدید اتحادیه اروپا برای حذف الزام ماسک در فرودگاه و هواپیما در حالی اجرا می‌شود که جهان همچنان شاهد شناسایی سویه‌های جدید است و همه‌گیری ویروس کرونا به صورت رسمی به پایان نرسیده است. درحال‌حاضر بعضی از کشورها شاهد شیوع گسترده بیماری کووید -۱۹ هستند. آژانس ایمنی هوانوردی اروپا نیز به کارکنان فرودگاه‌ها، خدمه هواپیماها و مسافران توصیه کرده است که دستورالعمل‌های کشور مقصد را رعایت کنند.

کد خبر 576112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.