افزایش اعتماد مردم به نظام با طرح شفافیت قوای سه‌گانه

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت قوای سه‌گانه می‌تواند اعتماد مردم را به نظام بیشتر کند؛ از این‌رو این طرح حسن‌های بسیاری دارد.

محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص طرح شفافیت قوای سه‌گانه اظهار کرد: اکثریت نمایندگان مجلس موافق طرح شفافیت قوای سه‌گانه بودند و با این طرح موافقت کردند.

وی ادامه داد: طرح شفافیت قوای سه‌گانه می‌تواند اعتماد مردم را به نظام بیشتر کند؛ از این رو حسن‌های بسیاری دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌تر برخی از نمایندگان تصور می‌کردند که طرح شفافیت قوای سه‌گانه رفتارهای پوپولیستی به همراه دارد، اکنون با توجه به اینکه طرح مورد شفافیت قرار گرفته است دیگر چنین دیدگاهی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: نگاه نمایندگان به طرح شفافیت قوای سه‌گانه این است که بتوانند شفافیت را در همه حوزه‌ها از جمله شوراهای عالی، قوه قضائیه، قوه مقننه و قوه مجریه ایجاد کنند.

آصفری با بیان اینکه به جز حوزه‌های مربوط به شورای عالی امنیت ملی و مجموعه‌های امنیتی، استثنایی برای طرح شفافیت قوای سه‌گانه در نظر گرفته نشده است، خاطرنشان کرد: حوزه‌هایی که انتشار آرای آن‌ها تبعات امنیتی برای کشور داشته باشد، جزو طرح شفافیت نخواهد بود.

به احتمال زیاد در ترکیب هیئت رئیسه شاهد تغییر خواهیم بود

وی در پاسخ به این سوال که آیا ترکیب هیئت رئیسه در اجلاسیه سوم تغییر خواهد کرد؟، گفت: به احتمال قوی در ترکیب هیئت رئیسه را شاهد تغییر خواهیم بود.

این عضو کمیسیون امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: امسال که سال سوم مجلس شورای اسلامی است باید براساس فرامین رهبر معظم انقلاب، مجلس انقلابی قوی‌تر، توانمندتر و پرکارتر شود؛ از این رو به احتمال زیاد تغییر در هیئت رئیسه اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر 576104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.