ممنوعیت کشیدن سیگار در ۱۰۰ زمین ورزشی لوون بلژیک

مقامات شهر لوون بلژیک برای تبدیل شدن به منطقه‌ای عاری از دود سیگار، استعمال آن را در ۱۰۰ زمین بازی و ورزشی ممنوع کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهر لوون بلژیک اعلام کرده است که در یکی از بزرگترین اقدامات قوانین ضد سیگار، استعمال دخانیات را در ۱۰۰ زمین بازی و ورزشی کودکان ممنوع خواهد کرد.

اصلاحیه این خط مشی شامل سیگارهای الکترونیکی می‌شود و در مقررات پلیس ارائه عنوان خواهد شد. شورای محلی قرار است هفته آینده درباره این اقدام رأی‌گیری کند و اجرای آن را از سی‌ام ماه ژوئن آغاز کنند.

ابتکار ممنوعیت استعمال دخانیات در همه زمین‌های بازی کودکان لوون توسط دو عضو شورای شهر رهبری می‌شود. با توجه به اجرای فوری این طرح در ۱۰۰ منطقه، لوون گام بسیار مهمی را در راستای سلامت عموم برداشته است.

ممنوعیت کشیدن سیگار در ۱۰۰ زمین ورزشی لوون بلژیک

طبق بیانیه شهر، این اقدام به منظور تغییر فرهنگ در بزرگسالان و جوانان سیگاری انجام شده است. مسئولان شهر توضیح دادند که شهروندان باید آگاه شوند که آنها الگوی کودکان هستند و مانع تداوم چرخه معیوب اعتیاد آسیب‌رسان سیگار کشیدن برای سلامت بشوند.

به همین دلیل است که مسئولان شهر به طور خاص زمین‌های بازی را هدف قرار دادند زیرا در این مکان‌ها بسیاری از کودکان با بزرگسالان و جوانان سیگاری در تماس هستند و دیدن سیگار باعث می‌شود کودکان در مورد آن کنجکاو شوند.

در نهایت هدف از این سیاست این است که ساکنان و مسئولان را نسبت به سیگار نکشیدن در حضور کودکان به طور کلی حساس کند و این عمل را به یک تابو تبدیل کند.

بیکه ورلیندن، یکی از اعضای شورای شهر لوون در این رابطه گفت: "همه ما الگوی فرزندان و جوانان خود هستیم. زمین‌های بازی و ورزشی عاری از دود کمک می‌کند تا الگوی خوبی برای نسل آینده باشیم، به این امید که آن‌ها نیز عاری از سیگار باشند."

کد خبر 576089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.