ضرورت حمایت از اکوسیستم‌های نوآوری شهری

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: با توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال ۱۴۰۱ تعیین شده، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فضای کسب و کار در دستور کار شهرداری اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سعید ابراهیمی امروز _چهارشنبه، بیست‌وهشتم اردیبهشت‌ماه_ در مراسم افتتاحیه کارخانه کسب و کار "اونیکس" در سیتی‌سنتر اصفهان با بیان اینکه نوآوری موتور رشد و توسعه کشورها محسوب می‌شود، اظهار کرد: اقتصادهایی که مبتنی بر دانش و نوآوری است، امروزه سهم بالایی از اقتصاد دارند، به طوری که در شاخص‌هایی که بانک جهانی برای سنجش توانایی اقتصادی کشورها اعلام می‌کند، «نوآوری، دانش و فناوری» از شاخص‌های کارآمدی است.

وی افزود: در این حوزه زیست‌بوم نوآوری و عناصر اجزای اکوسیستم آن اهمیت دارد، به عنوان نمونه مکان‌هایی همچون کارخانه کسب و کار اونیکس را می‌توان از عناصر اکوسیستم نوآوری تلقی کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: سیاست‌گذاری‌های مناسب، محیط اقتصادی و اجتماعی مطلوب، دولت ملی و محلی و چرخه اقتصادی به استقرار و توسعه اکوسیستم نوآوری کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت بزرگ و نهفته‌ای در عرصه کاربرد نوآوری در سازمان‌های خصوصی و دولتی جامعه داریم، خاطرنشان کرد: در واقع ظرفیت بزرگی از تقاضای نهفته در این عرصه نوآوری وجود دارد که حتی بسیاری از آن بی‌اطلاع هستند.

ابراهیمی تاکید کرد: میزان بالای تقاضا و ضرورت کاربرد در جامعه از یک سو و جمع فارغ‌التحصیلان و ظرفیت‌های دانشی از سوی دیگر باید منجر به شکل‌گیری اکوسیستم نوآوری شود، اما اینکه چرا شکل نمی‌گیرد خود جای بحث و تبادل نظر دارد.

وی اضافه کرد: مرکز نوآوری اونیکس که امروز در سیتی‌سنتر اصفهان افتتاح می‌شود، به دنبال آن است که از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببرد و سپس با تلفیق آن در حوزه اجرا و رفع نیازهایی که بخش خصوصی و دولتی دارند، به رشد و توسعه اقتصادی کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار است از ایده‌ها و کسب و کارهای این حوزه حمایت شود، تصریح کرد: شهرداری اصفهان بر اساس سیاست‌گذاری مدیریت شهری، متناسب با الگوی شهر همگرا و توجه به ذی‌نفعان، توسعه زیست‌بوم نوآوری شهر و حمایت از ظرفیت‌هایی که به این مهم کمک می‌کنند را جزو سیاست‌های کلان خود قرار داده است.

وی تاکید کرد: بر اساس توجه به شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای سال ۱۴۰۱ تعیین شده است، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فضای کسب و کار در دستور کار شهرداری اصفهان است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، دانشگاه‌های معتبر استان و فضاهای این چنینی نیز باید به توسعه و رشد شهر مبتنی بر علم و دانش کمک کنند، اظهار کرد: امیدوارم بخش‌های خصوصی و نهادهای عمومی و دولتی اصفهان دست به دست هم دهند و کمک کنند تا بسیاری از مشکلات شهر در حوزه زیست‌محیطی همچون آلودگی هوا و آب به برکت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان رفع و اصفهان به شهر بهتری برای زندگی شهروندان تبدیل شود.

کد خبر 575993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.