۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
۸۰ شکستگی دریچه انهار رفع و اصلاح شد

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: تیم‌های تخصصی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در بازه ۱۰ روزه اخیر موفق به رفع و اصلاح ۸۰ شکستگی دریچه انهار شدند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، «مجید نصر» اظهار کرد: تنها در بازه چهارم آبرسانی به کشاورزان شرق بیش از ۸۰ مورد بازگشایی و شکستگی دریچه‌ها و سردهانه‌های انهار توسط برخی از کشاورزان اتفاق افتاد که در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع و اصلاح شد.

وی ادامه داد: همزمان با رهاسازی آب برخی از کشاورزان در مناطق بالادست با شکستن سر دهانه انهار، اقدام به آبگیری و استفاده غیرمجاز از آب رهاسازی شده و تخصیص یافته برای کشاورزان شرق کردند که تیم‌های گشت‌زنی به صورت شبانه روزی ضمن شناسایی متخلفان و معرفی آنها به مراجع قضائی با آنها برخورد جدی داشتند.

نصر افزود: این تخلفات شامل حفر و استفاده از چاه غیرمجاز و برداشت از طریق ادوات غیرمجاز به منظور پمپاژ آب به زمین‌های کشاورزی و دستکاری دریچه‌های کانال‌های آبیاری و شکستن سر دهانه انهار سنتی است.

رئیس گروه بهره‌برداری و نگهداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: شرکت آب منطقه‌ای برای جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز با توجه به لزوم حفاظت و صیانت از رودخانه زاینده رود به ویژه در بازه بازگشایی و به منظور رسیدن آب به بهترین نحو به کشاورزان ۱۶ اکیپ عملیاتی گشت همچون گذشته مسئولیت شناسایی و برخورد قانونی با متخلفین برداشت غیر مجاز آبی را در سراسر مسیر رودخانه در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: علاوه بر ۱۶ اکیپ گشت عملیاتی، اکیپ میراب‌ها در قالب چهار تیم در لنجان، مبارکه و اصفهان جهت جلوگیری از برداشت غیر مجاز آب در ۲۳ نهر مبارکه، ۳۳ نهر لنجان و چهار نهر اصفهان فعال هستند.

نصر خاطر نشان کرد: تاکنون شش پمپ و تانکر حمل غیر مجاز آب در محدوده شبکه‌های آبیاری توسط تیم‌های نظارتی کشف و ضبط شده است.

کد خبر 575810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.