۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
عبور بیت‌کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

بیت‌کوین پس از چندین هفته روند نزولی و قرار گرفتن در پشت مقاومت ۳۰ هزار دلاری، امروز توانست از این سطح عبور کند و به دنبال آن بازار رمزارزهای نیز روند صعودی به خود گرفت. بیت‌کوین و اتریوم، در محدوده سه درصد رشد کردند. پیش‌بینی می‌شود روند صعودی تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بازار رمزارزها نوسان‌هایی را در ساعات گذشته پشت‌سر گذاشت که خلاصه آن را در زیر می‌خوانید:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بیت‌کوین (BTC): ۳۰ هزار و ۴۷۸ دلار

تغییرات: رشد ۲.۶۶ درصدی

اتریوم (ETH): دو هزار و ۷۵ دلار

تغییرات: رشد ۲.۸۸ درصدی

بایننس‌کوین (BNB): ۳۰۵ دلار و ۵۴ سنت

تغییرات: رشد ۳.۵۹ درصدی

ریپل (XRP): ۰.۴۲۹ دلار

تغییرات: رشد ۲.۷۸ درصدی

کاردانو (ADA): ۰.۵۷۷ دلار

تغییرات: رشد ۲.۴۳ درصدی

سولانا (SOL): ۵۶ دلار و ۱۰ سنت

تغییرات: رشد ۴.۳۱ درصدی

اوالانچ (Avalanche): ۳۳ دلار و ۹۹ سنت

تغییرات: رشد ۱.۳۴ درصدی

ترون (TRON): ۰.۰۷۰۳ دلار

تغییرات: رشد ۱.۷۶ درصدی

دوج‌کوین (DOGE): ۰.۰۹ دلار

تغییرات: رشد ۲.۰۱ درصدی

پولکادات (DOT): ۱۱ دلار و ۱۳ سنت

تغییرات: رشد ۱.۶۴ درصدی

وضعیت تکنیکالی بیت کوین

عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

حمایت: ۲۶ و ۲۰ هزار دلار

مقاومت: ۳۰، ۳۵ و ۳۷ هزار دلار

پیش بینی: به دلیل اینکه نیاز است یک الی دو کندل بالای سطح ۳۰ هزار دلار ثبت کند، این سطح همچنان سطح ناپایداری برای این رمز ارز محسوب می‌شود، در صورتی که تثبیت شد پیش بینی حرکت تا محدوده ۳۵ هزار دلار را خواهیم داشت.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست.)

دامیننس

عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

(منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیا است. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است.)

ارزش کل بازار رمزارزها: هزار و ۲۹۵ میلیارد دلار

عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

شاخص ترس و طمع بیت کوین: هشت واحد. (کاهش شش واحدی) 

عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

اخبار بازار رمزارزها

پلتفرم معاملات ارزهای دیجیتال الوود تکنالجیز ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد

پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال الوود تکنالجیز (Elwood Technologies) که توسط آلان هوارد، میلیارد معروف تأسیس شده است، در دور اول تأمین سرمایه خود ۷۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرد. گلدمن ساکس (Goldman Sachs) و داون کپیتال (Dawn Capital) این دور از تأمین مالی الوود تکنالجیز را رهبری کردند. طبق گفته یک شخص آگاه از ماجرا، این سرمایه جدید ارزش الوود تکنالجیز را به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسانده است.

مؤسسات ۳۰۰ میلیون دلار در صندوق‌های بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند

براساس گزارش کوین شیرز (CoinShares)، همزمان با نوسانات قیمتی بیت کوین، سرمایه‌گذاران سازمانی هفته گذشته ۲۹۹ میلیون دلار در صندوق‌های قابل‌معامله بورسی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند. جیمز باترفیل، رئیس بخش تحقیقات کوین شیرز می‌گوید که این میزان سرمایه سطح بی‌سابقه‌ای از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های بیت کوین در هنگام نوسان شدید بازار ارزهای دیجیتال است. به‌گفته او این سرمایه بیشترین میزان پول واریز شده به صندوق‌های بیت کوین از اکتبر ۲۰۲۱ است.

در ۲۴ ساعت اخیر ۴۵۰ میلیون توکن شیبا این و سوزانده شده است

سرویس رهگیری ارزهای دیجیتال شیب برن (Shibburn) در توئیتر خود اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۴۵۰ میلیون توکن شیبا این و به کیف پول‌های مرده منتقل شده‌اند. گفتنی است که سازوکار سوزاندن توکن برای کاربران ایجاد شده است تا به آن‌ها اجازه دهد با کاهش عرضه درگردش توکن‌هایشان آن‌ها را کمیاب‌تر کنند. هرچه یک توکن کمیاب‌تر شود، شانس افزایش ارزش آن در بلندمدت بیشتر می‌شود.

چین لینک مدیر تولید سابق تنسورفلو گوگل را استخدام کرد

چین لینک به‌تازگی کمال المجاهد، مدیر تولید سابق پلتفرم یادگیری ماشین تنسورفلو (TensorFlow) گوگل را استخدام کرده است. چین لینک با این اقدام قصد دارد از تجربه یکی از پیشگامان حوزه هوش مصنوعی در دنیا استفاده کند که درپی آن سرویس اوراکل چین لینک می‌تواند به‌نوبه خود سریع‌تر و پیشرفته‌تر شود. استخدام المجاهد که در راه‌اندازی پلتفرم پیام‌رسان فیسبوک نیز نقش داشته است، می‌تواند امنیت کلی حوزه ارزهای دیجیتال را بهبود بخشد.

کمک یک میلیون دلاری بنیان‌گذار اتریوم به بنیاد دوج کوین

مت والاس (Matt Wallace)، یوتیوبر مشهور دوج کوین، ادعا کرده که ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم، ۱,۰۰۰,۰۰۰ دلار را با اتریوم به بنیاد دوج کوین اهدا کرده است. دیوید گوخشتاین (David Gokhshtein)، بنیان‌گذار گوخشتاین مدیا (Gokhshtein Media)، نیز گفته است که باور دارد دوج کوین با کمک‌های بوترین می‌تواند پیشرفت کند. در اوت ۲۰۲۱ (مرداد ۱۴۰۰)، بوترین به‌عنوان مشاور به هیئت‌مدیره بنیاد دوج کوین ملحق شد و ابراز امیدواری کرد که محبوب‌ترین میم کوین بازار ارزهای دیجیتال از الگوریتم اثبات کار به الگوریتم اثبات سهام منتقل شود.

ارزش استیبل کوین دلاری دئوس فایننس به زیر ۶۰ سنت سقوط کرد

درحالی که بحران مرتبط با توکن لونا و UST اکوسیستم ترا در هفته گذشته بر بازار ارزهای دیجیتال تأثیرات منفی بسیاری بر جای گذاشته است؛ استیبل کوین DEI نیز در حفظ پایه دلاری خود ناکام مانده و ارزش آن به زیر ۶۰ سنت سقوط کرده است. گفتنی است که این توکن به‌عنوان یک سازوکار وثیقه برای ابزار شخص ثالث ساخته‌شده در دئوس فایننس (DEUS Finance)، یک پروتکل دیفای مبتنی بر فانتوم استفاده می‌شود.

پیتر شیف: نمودار بیت کوین ترکیب شومی از نشانه‌های نزولی دارد

پیتر شیف، منتقد سرسخت بیت کوین و مدیرعامل شرکت یورو پسیفیک کپیتال (Euro Pacific Capital) در توئیتر خود پیش‌بینی منفی دیگری در رابطه با بیت کوین را منتشر کرد. او ضمن تأکید بر اینکه بیت کوین در مسیر سقوط قرار دارد، نموداری منتشر کرد که الگوهای نزولی سقف دوقلو و سروشانه در آن به چشم می‌خورند. شیف ترکیب این دو الگو را شوم خواند و عنوان کرد که بهای بیت کوین جای زیادی برای ریزش دارد.

یک بازار بورس اوراق بهادار برزیلی قرار است معاملات آتی بیت کوین را راه‌اندازی کند

بی تری (B3)، دومین بازار بورس اوراق بهادار برزیل، قرار است معاملات آتی بیت کوین را در عرض سه تا شش ماه راه‌اندازی کند. آندره میلانز (André Milanez)، مدیر برنامه‌ریزی مالی و خزانه‌داری بی تری، هنگام اعلام این خبر جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد این محصول ارائه نکرد. برای مثال، هنوز مشخص نیست که آیا بی تری در این معاملات مشارکت می‌کند یا اینکه مستقیماً آن را ارائه می‌دهد. گفتنی است که در حال حاضر، سرمایه‌گذاران خرد و نهادی برزیلی می‌توانند ۱۱ صندوق قابل‌معامله بورسی (ETF) را از طریق بی تری معامله کنند.

وزیر دارایی پرتغال: در آینده نزدیک از ارزهای دیجیتال مالیات اخذ می‌کنیم

طبق گزارش ساپو، فرناندو مدینا، وزیر دارایی پرتغال روز جمعه در پارلمان این کشور تأیید کرده است که ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک مشمول مالیات خواهند شد. مدینا درباره مالیات بر ارزهای دیجیتال گفت: «بسیاری از کشورها از قبل سیستم‌هایی برای اخذ مالیات از ارزهای دیجیتال دارند، بسیاری از کشورها هم در حال ساخت مدل‌های خود در رابطه با این موضوع هستند. ما نیز مدل خودمان را می‌سازیم، پرتغال در حال حاضر از ارزهای دیجیتال هیچ‌گونه مالیاتی نمی‌گیرد؛ زیرا آنها را به جای دارایی، به‌عنوان ابزار پرداخت به رسمیت شناخته است. مدینا در اظهارات خود در پارلمان همچنین اظهار کرد: باورنکردنی است که حزب سوسیالیست (حزب حاکم) با وجود عدم افزایش حداقل دستمزد کارگران در زمان تورم، از مالیات بر ثروت ایجادشده در عرض چند ثانیه در اینترنت خودداری می‌کند، اما مالیات بر ارزش‌افزوده برق را حفظ می‌کند.

نقشه بازار

عبور بیت کوین از مرز ۳۰ هزار دلار

کد خبر 575762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.