نخستین مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان در اصفهان افتتاح شد

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان، از افتتاح نخستین مرکز استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان در مقطع سوم ابتدایی با حضور وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «فرهاد رضایی» هدف از اجرای طرح استعدادیابی دانش‌آموزان را شناسایی استعدادها و هدایت به‌سمت رشته‌های مختلف ورزشی دانست و اظهار کرد: در این طرح اتوبوس از مدارس، دانش‌آموزان را به کانون منتقل می‌کند تا مورد سنجش و ارزیابی استعدادهای ورزشی قرار گیرند.

وی تمام دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی استان اصفهان را جامعه هدف این طرح خواند و افزود: درحال‌حاضر این طرح در شهر اصفهان در حال اجرا است و جمعیتی بالغ بر ۵۰ هزار دانش‌آموز را شامل می‌شود.

رضایی با اشاره به پیشنهاد این طرح از سوی استان، خاطرنشان کرد: با تأیید وزارت آموزش‌وپرورش، این طرح به شکل پایلوت در اصفهان انجام می‌شود و این وزارت قول مساعد برای اختصاص اعتبار این طرح داده است.

استعدادیابی و شناسایی ورزشکاران حرفه‌ای

وی درباره روند استعدادیابی و هدایت ورزشی دانش‌آموزان تصریح کرد: دانش‌آموزان پس از شرکت در آزمون، در سه سطح و در قالب ۳۰۰ بازی، مهارت‌های پایه ورزشی را می‌آموزند.

رئیس اداره تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در قالب این طرح دانش‌آموزان با استعداد به ۲۵ هیئت ورزشی استان ورزشی معرفی می‌شوند، افزود: هدف نهایی این است که بازیکنان بیشتری در رشته‌های ورزشی شناسایی و به تیم‌های ملی معرفی شوند.

کد خبر 575678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.