محاسبه درآمد فرزندان به حساب سرجمع خانواده اشتباه است

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: بعضی از ملاک‌ها برای تعلق یارانه باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص حضور رئیس‌جمهور و معاونان وی میان مردم و اطلاع‌رسانی درباره طرح اقتصادی دولت اظهار کرد: بزرگترین ویژگی مردم ایران این است که اگر مسئله‌ای برای آن‌ها تبیین شود و منطق و عقلانیت را در آن تصمیم ببینند، قطعاً همراهی خواهند کرد.

وی افزود: بدترین نوع تصمیم، تصمیمی است که درباره آن با مردم گفت‌وگو نشود و زوایای امر با مردم در میان گذاشته نشود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علی‌رغم ابهاماتی که ابتدای کار وجود داشت، بالاترین ویژگی و امتیازی که اکنون در کشور رقم خورده این است که دولت در ادامه راه با مردم همراهی کرد و درباره طرح اقتصادی اطلاع‌رسانی کافی در قالب مصاحبه، پیامک و حضور میدانی شخص رئیس‌جمهور، معاونان وی و وزرا صورت گرفت که مردم بدانند برای این اقدامات برنامه‌ریزی و تدابیری اندیشیده شده و ضرورت پیشروی نظام بوده است.

نقدعلی تاکید کرد: زمانی که صورت مسئله طرح اقتصادی مطرح شد مردم با دولت همراهی کردند؛ از این‌رو انتظار داریم دولت در همین مسیر مسئله را تبیین و بعضی از اشکالات را برطرف کند.

وی با بیان اینکه بعضی از ملاک‌ها برای تعلق یارانه باید اصلاح شود، اضافه کرد: برای مثال درآمد فرزندان خانوار را در درآمد سرجمع خانوار محاسبه کردند که این اقدام غلط است. یعنی فرزند خانوار اگر درآمدی دارد باید برای زندگی آینده و فعل خود در نظر بگیرد و نباید این موضوع در سرجمع درآمد خانوار حساب شود.

نقدعلی خاطرنشان کرد: قطعاً اصلاحات طرح اقتصادی در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت. بعضی از تراکنش‌ها یا واریزهایی که به حساب ملت بوده ناشی از یک درآمد مقطعی بوده است که باید در تعلق یارانه مدنظر قرار بگیرد و اصلاح شود که دولت در این راستا قول مساعد داده است.

وی یادآور شد: تفاوت کاری که دولت فعلی با دولت گذشته انجام داد این بود که دولت فعلی در تبیین مسئله طرح اقتصادی وارد میدان شد و در متن کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: اکنون خبرهای واصله حاکی از آن است که در بعضی از کشورهای همسایه اقلامی که قاچاق می‌شد، کمیاب شده است و نشان می‌دهد مسئله قاچاق درست و جدی بوده است یا اینکه از بعضی از شهرها خبر رسیده که قیمت تعدادی از اقلام زیر قیمت مصوب آمده و تنزل داشته است، این نشان می‌دهد که اگر بازار را دستوری مدیریت نکنیم و حمایت یارانه‌ای از مردم داشته باشیم، بازار جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

کد خبر 575661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.